281
282
284
226
Strefa ekspertów HVACR

kotły retortowe

Panie Krzysztofie a jaki model sterownika PID Pan testuje. Ognik czy Perfekt a moze jakis inny

Krzysztofie,
życzę, żeby Ci się udało, ale obawiam się że nawet najlepszy
sterownik z algotytmem PID nie załatwi problemu odkładania
się sadzy w kanałach grzewczych. Palę Stalmarkiem od jesieni
2007r. Może ktoś powie, że nie mam doświadczenia, żeby
zabierać głos, ale problem sadzy u siebie rozwiązałem. Palę
ekogroszkiem wysokoenergetycznym. Przerobiłem różne kombonacje
nastaw sterownika, aby wreszcie zrozumieć sedno sprawy:
dlaczego na tym ruszcie nie udawało mi się doprowadzić do
czystego spalania. Po właściwej diagnozie znalazło się
lekarstwo i teraz w piecu mam jasny świecący ogień, a z
komina leci ledwo dostrzegalny dymek (muczę dodać w czasie
pracy pieca, a nie w czasie przechodzenia w stan podtrzymania).
W sprawie tych usprawnienień chciałem porozumieć się z
producentem, ale moje e-maile ignoruje. Wybaczcie ale nie mogę
namawiać do robienia przeróbek na własną rękę w piecach
które są często jeszcze na gwarancji.
Co do sterownika to też uważam, że należało by go
udoskonalić albo przebudować na nowo. Mam pewne sugestie,
ale bez zainteresowania ze strony producenta my forumowicze
niewiele zdziałamy.
Pozdrawiam!

Krzysztofie,
życzę, żeby Ci się udało, ale obawiam się że nawet najlepszy
sterownik z algotytmem PID nie załatwi problemu odkładania
się sadzy w kanałach grzewczych. Palę Stalmarkiem od jesieni
2007r. Może ktoś powie, że nie mam doświadczenia, żeby
zabierać głos, ale problem sadzy u siebie rozwiązałem. Palę
ekogroszkiem wysokoenergetycznym. Przerobiłem różne kombonacje
nastaw sterownika, aby wreszcie zrozumieć sedno sprawy:
dlaczego na tym ruszcie nie udawało mi się doprowadzić do
czystego spalania. Po właściwej diagnozie znalazło się
lekarstwo i teraz w piecu mam jasny świecący ogień, a z
komina leci ledwo dostrzegalny dymek (muczę dodać w czasie