273
274
269
226
Strefa ekspertów HVACR

kocioł elektrodowy

.Czy próbował ktoś dodać do tego kotła elektrodowego na wylocie tak zwane MODUŁ PELTIERA w sumie na powrocie też można by było i zamiast brać elektryczność mógłby pod wpływem różnicy temperatur oddawać z powrotem do pieca. Im większa temperatura tym większe natężenie prądu.? Mam w domu taki piec i już mam pewne obawy, że przy odpalaniu będzie to kilka Kilo watów, LECZ później to już mogą być niewielkie pobory mocy
Ps. Jestem dość nowy w temacie

[quote:Benek ].......... Teraz wiem, że nie trzeba być fachowcem aby wiedzieć, że jeśli sie wstawiło w miejsce kotła o mocy 24 kw kocioł 6 kW, to nie można oczekiwać żeby kaloryfery były ciepłe... To jak wstawić do ciężarówki silnik od malucha i wyjechać na szosę z ładunkiem 40 - tonowym. ALE BĘDZIE jAZDA ![/quote]

SKORO MIAŁES KOCIOŁ 24kW to dlaczego kupiłeś kocioł JOGI o mocy tylko 6kW? Każdy głupi wie że moc kotła trzeba obliczyć na podstawie kubatury do ogrzania oraz tego jak zaizolowany termicznie jest obiekt.Gdybyś wstawił kocioł np 24kW ( na przykład bo nie podałes jaką masz kubaturę domu więc nie mozna obliczyć jaki kocioł potrzebny) to nie "chodziłby" na okrągło jak ta terma o mocy 6kW tylko włączał się na chwile co jakiś czas.
ja mam kubaturę 1100 m3 i z obliczeń wynika że powinienem zamontować kocioł o mocy około 35-36 kW.

W kotłach elektrodowych nowej generacji nie używa się wody. Jest natomiast substancja grzewcza na bazie glikolu. Mam i jestem zadowolony. Dom oczywiście posiada dobre ocieplenie.

Kotły galan nie posiadają atestów oraz certyfikatu CE przez co nie mogą byc instalowane na terenie UE.
Firma która posiada kotły ze wszystkimi atestami funkcjonuje w woj zachodniopomorskim i nazywa się EKOTEH. www.ekoteh.pl
Pozdrawiam

jestem posiadaczem kotła z firmy ekoteh , mam docieplone mieszkania 150 m2 wraz z zasobnikiem wody 220 litrów, zmieniłem taryfę w energetyce na taryfę nocną i jestem zadowolony, pozdrawiam