spójrz na ofertę Klima-Therm. Marka CLINT. Poziom hałasu jeden z najniższych na rynku, klasa energetyczna A etc.
spójrz na ofertę Klima-Therm. Marka CLINT. Poziom hałasu jeden z najniższych na rynku, klasa energetyczna A etc.
szukam firm które serwisują urzadzenia wody lodowej firmy Carrier.
Czy jest ktos na rynku kto wykonuje serwis urzadzen Carrier ?
Widzę,że i tutaj Szanowni Panowie z K-T robią sobie reklamę...
a czy urzadzenia marki clint sa certyfikowane przez eurovent? czy tak sobie wypisuja co chca w dokumentacjach i kartach doborowych? nie znalazlem nigdzie na karcie doboru znaczka eurovent
ostatnio mialem okazje zobaczyc karte agregau clint z eer na poziomie 4,8... tylko nie zgadzalo sie nic ani moc wytwarzana ani moc pobierana aby uzyskac 4,8...
Mi również wpadła ich karta kilka razy do rąk i zapewniam kolegę że wartość 4,8 była poprawna, gdyż nie dotyczyła EER a ESEER, a to już drobna różnica i proponuję zgłębić wiedzę ;)
Aermec
Wszystkie wymieniane tutuaj opinie świadczą o wielkim wpływie handlowców na projektantów i inne zainteresowane strony. Gdyby wszyscy w miarę możliwości analizowali technicznie rozwiązania techniczne producentów to wyszłoby którzy tylko piszą o wysokiej efektywności i orzwiązaniach technicznych a ktorzy proponują zawsze rozwiązania jantańsz ena obiektach i najgorszych parametrach. Wiodącymi producentmai sa obecnie CLIVET i CLIMAVENETA. Wszystkie inne firmy takie jak: CARRIER, YORK, LENNOX, CIAT oferują dużo gorszych parametró urządzenia niż te dwie wymienione przeze mnie firmy. Firma DAIKIN ma w swojej ofercie kilka rozwiązań ciekawych zbliżonych konstrukcyjnie do rozwiązań CLIVET i CLIMAVENETA ale nie oferują ich nigdzie bo ich cena jest zdecydowanie zbyt wysoka w stosunku do urządzeń CLIVET i CLIMAVENETA i zazwyczaj DAIKIN oferuje rozwiązania najtańsze i najgorszych parameterach, które na każdym kroku gryzą się z postrzeganiem przez projektantów wizerunkiem firmy oferującej ekologiczne rozwiązania. Analizujcie parametry konkretnych rozwiązań a nie piszcie steki bzdur w postaci nazw producentów slyszanych z nazwy.
srutututu kawała drutu ;)
A Ty nieby Cliveta czy Cliamavenety nie reklamujesz..hehe
Prawda jest taka, że to wszystko jest tłuczone we Francji badź we Włoszech...co do tego czegoś co proponuje KT to żeczywiście odradzam. Trane, Clivet, Climaveneta, Lennox, Carrier czy McQuay (teraz Daikin) to jest sprzęt, który jest warto kupić. Opcje oczywiście zależą od potrzeb, jak trzeba super cichy to bedzie super cichy (kosztem wymiarów). ESEER jest oczywiście istotną sprawą ale bez paranoi....moim skromnym zdaniem Carrier i Trane robi najleprze agregaty (a jestem z konkurecji)...jest też wyższa półka jak Hiross czy STULZ..
Nie reklamuję ani jednej firmy ani drugiej tylko pisze to wszystko na podstawie doswiadczenia jestem projektantem ktory szczegółów weryfikuje parametry pracy urządzeń. Agregaty CARRIER i TRANE są cienkie jak barszcz w swoich parametrach technicznych. Wynika to z moich codziennych analiz rónyzhc rozwiązań producentów dla różnych obiektów. Dla mnie urządzneia są z górnej półki gdy ich parametry, wykorzystywane podzespoły, jak tez rozwiązania techniczne są najlepsze. W praktyce podawani przez Ciebie producenci są do bani. MAją tylko reklamę że oferują rozwiązania efektywne dają nagrody w zakresie efektywności osiaganych budynkó w których s,ą zastosowane ich urządzenia a tak naprawdę rozwiązania sa najtańsze i slabych parametrach technicnzych. Jesli podają wysokie parametry to tylko wynikają to że podaję je dla korzystniejszych warunkó pracy. Dla takich samych warunkó producenci tacy jak CLIVET i CLIMVENETA mają zdecydowanie lepsze osiągi. Zakład ?
Szanowny Panie Projektancie
Jestem pełen uznania w związku z przeprowadzynymi przez Pana analizami dotyczącymi parametrów, nie wątpie też że zostaje Pan godnie gratyfikowany za promowanie wymienionych przez Pana marek. Jak już wspomniałem parametry to nie wszystko. Wspomina Pan o zastosowanych podzespołach...a jake Pan ma o tym pojęcie jako projektant ? Jakie ma Pan pojecie o chłodnictwie i uznanych markach podzespołów w tym temacie ?...agregaty Trane czy Carrier pracują na Polskich dachach i maszynowniach już pewnie ze 20 lat.
Co tu dużo mówić nasza branża jest bardzo podobna do branży motoryzacyjnej....mercedesy 124 jeżdżą do dziś na drogach i mają po 1-1,5mil km i nie mają 200KM przy spalaniu 5l/100...a taka alfa romeo to ładnie wygląda i ma też troche mocy ale sypie sie w nich elektronika i 1,5mil km to taka raczej nie pojezdzi - tyle tytułem tłumaczenie, mam nadzieje że Pan zrozumiał moje porównanie panie Inżynierze.
Odpowiadając Panu po kolei: Czy ktoś kto na co dzień stara się o dobre rozwiązania techniczne wyprzedzające niektórych wcześniej podanych producentów o kilka lub nawet kilkanaście lat musi od razu być posądzany o prowizję? Mógłbym konkretnie wymieniać poszczególne rozwiązania wspomnianych przeze mnie dwóch firm ale brakłoby mi tutaj tekstu więc proszę przyjąć to jako pewnik. Nie chciałbym być posądzany o fanatyzm do tych dwóch producentów ale ja na co dzień wole się posługiwać swoją subiektywną oceną a nie chwytami marketingowymi lub reklamą innych firm. Obecnie wielu producentów skupiło się na reklamie a nie na rozwoju swoich urządzeń. Wspomniani przeze mnie producenci są mniej rozreklamowani ale są wiodącymi producentami wyznaczającymi nowe standardy, które po jakimś czasie będą kopiowane przez inne firmy i zostaną wprowadzone za kilka lat jako nowości a producenci tacy jak CLIVET, CLIMAVENETA stosują pewne rozwiązania już od dawna. Co do zapytania o podzespoły to jeśli chodzi o sprężarki to wspomniani przeze mnie producenci wykorzystują COPLAND lub BITZER, automatyka ABB lub SIEMENS, wymienniki ALFALAVAL, pompy LOVARA, wentylatory ZIEHL ABEGG, sterowniki CAREL i rozbudowane o te sterowniki własne sterowniki realizujące przeanalizowane algorytmy regulacji (optymalizacja pracy sprężarek, itp.). Pojęcie o znanych markach zdobywam na podstawie relacji człowieka który określmy to tak: w pewnym momencie uczestniczył na co dzień w rozwoju pewnych marek w pewnym czasie na rynku. Agregaty wspomnianych przeze mnie producentów widnieją na Polskich dachach od minimum 16 lat i na których pracują po dzień dzisiejszy. Co do kwestii motoryzacyjnych Zan się Pan na tym bardzo dobrze. Jednak nasuwa mi się porównanie wykorzystywane przez handlowców DAIKINA, że DAIKIN to jest mercedes w systemach VRV ale jak się szczegółowo zapytać co powoduje, że jest to mercedes to za bardzo nie potrafią znaleźć odpowiedzi. Podobnie jest ze znajomością niektórych swoich rozwiązań, które mają w swojej ofercie. Z innej beczki jest problem, że jak trochę liznęli informacji na temat systemów VRV to z kolei o systemach wody lodowej nie mają zielonego pojęcia i odwrotnie. Mam nadzieję, że zrozumiałem właściwie Pana odpowiedź?
...Mógłbym konkretnie wymieniać poszczególne rozwiązania wspomnianych przeze mnie dwóch firm ale brakłoby mi tutaj tekstu więc proszę przyjąć to jako pewnik....
Bez urazy ale chętnie posłucham o tych rozwiązaniach. Jako inżynier nie mogę czegoś przyjąć jako "pewnik". Nie jestem z konkurencji, ani sprzedawcą, interesuje mnie ten temat. Może Pan podać kilka charakterystycznych punktów w których te firmy wyprzedzają konkurencje pod względem technicznym. Prowizji również od nikogo nie biore wiec jest to czysta ciekawość techniczna. Może jakiś link do faktycznych danych technicznych a nie broszurek. Mam kilka tematów i szukam czegoś dobrego.
Pozdr.
Można wymieniać dlugo i po kolei.
1) Po pierwsze firma CLIVET jako pierwsza wprowadziła rozwiązania oparte na wielosprężarkowych i wieloobiegowych agregatach chłodniczych opartych na sprężarkach typu scroll. Było to ok. 12 lat temu. Rozwiązania te cechuje bardzo wysoka efektywność energetyczna przy obciążeniu częściowym. Wskaźniki ESEER są bardzo wysokie praktycznie od 12 lat. Inni producenci wyśmiewali tego typu rozwiązania oferując swoje na rozwiązaniach ze sprężarkami śrubowymi. Obecnie prawie każdy producent takie rozwiązania posiada. Problem tkwił w tym że firma CLIVET nie opatentowała swojego rozwiązania. Wskaźniki ESEER pojawiły się w EUROVENCIE dopiero w 2007/2008 roku i to między innymi na prośbę firmę CLIVET, która zauważyla że systemy komfortu pracują przez większą część czasu z niepełnym obciążeniem cieplnym. Obecnie większość producentów która proponuje zmaienniki za agregaty tej firmy proponuje rozwiązania ze sprężarkami śrubowymi których wskaźniki mają się 3,10 (DAIKIN) do 4,60 (CLIVET, CLIMAVENETA). Pomijam gigantyczne problemy jakie występują przy awarii sprężarki śrubowej. Owszem DAIKIN ma fajne rozwiązania ze sprężarkami sterowanymi inwerterem które osiągają nieznacznie wyższe wskaźniki od podanych dla CLIVET, CLIMAVENETA ale ich cena jest taka że ich nigdy nie sprzedadzą w obecnych czasach. Jeżeli mogę mieć agregat o porównywalnych wskaźnikach ESEER i zdecydowanie niższej cenie to raczej warto tkai wybrać.
2) Wymiary urządzeń są zdecydowanie bardziej kompaktowego od innych producentów na rynku. Firma CARRIER chwialiła się na ostatnim forum wentylacja że ma super idealne rozwiązania wewnętrznych agregatów (ze skraplaczem chłodzonym cieczą, zdalnym skraplaczem) o szerokości bodajże ok. 1020 mm, powyższe firmy już od kilku lat proponują rozwiązania o szerokości 850 mm.
3) Wyposażenie. Wymienione przeze mnie firmy stosują już w standardzie elektroniczne zawory rozprężne. W centralach typu roof-top występują układy typu tandem. Układy pompowe w agregatach są wielopompowe co znacząco zwiększa niezawodność takich układów, itp. itd.
4) Centrale monoblokowe do uzdatniania powietrza pierwotnego posiadają wymiennik od pompy ciepła umieszczony całkowicie w strumieniu powietrza usuwanego co powoduje bardzo wysokie efektywności układów chłodniczych. EER na poziomie 4-6. COP od 5-8.
Zastosowany układ pompy ciepła jako systemu odzysku ciepła generuje bardzo małe opory w stosunku do najczęściej wykorzystywanych przez inne firmy płytowo-krzyżowych wymienników odzysku ciepła. Pompa ciepła generuje spadki rzędu ok. 10% wartości spadku na wymienniku krzyżowym.
W centralach zużycie energii elektrycznej stanowi ok. 50% ogólnego zużycia energii elektrycznej urządzenia. Nie muszę wspominać że wyższe opory generują wyższy pobór mocy elektrycznej.
Zgodnie z rozporządzeniem ministra infrastruktury wartość poboru mocy elektrycznej do przepływu powietrza w m/s nie powinna przekraczać pewnych wartości . Tego typu rozwiązanie oparte na pompie ciepła powoduje ż emiescimy się w Polowie zakresu dopuszczenia. PRzy rozwiązaniach innych producentów opartych na płytowo-kryzżowych wymiennikach odzysku ciepła centrale albo nie spełniają kryterium rozporządzenia czyli nie powiny być stosowane albo mieszczą się na styk w podawanych zakresach. Malo kto na to zwraca uwagę.
5) Centrale dachowe typu Roof-top. Omawiany przez emnie jeden z producentów stosuje pompy ciepla jako metodę odzysku ciepła w centralach Roof-top. Wymieniki zewnętrzny (parowacz, skraplacz) jest umieszczony w strumieniu powietrza usuwanego co przynosi szereg korzyści. Po pierwsze wyższe efektywności energetyczne dla lata i zimy (nieporównywalne do innych producentów klepiących swoje mizerne rozwiązania z wymiennikiem całkowicie umieszczonym w strumieniu powietrza zewnętrznego.
Po drugie wydłuża to okres pracy układu chłodniczego w ekstremalnych warunkach powietrza zewnętrznego (dotyczy to lata i zimy).
Po trzecie przy urządzeniu pracujumacym jako pompa ciepla jeśli wymiennik praowacza jest iomyewany strumieniem powietrza usuwanego z pomieszczneia to dodatkowo zapobiega to oszronieniu wymiennika. Powietrze jest tak kierowane od dolnej części wymiennika a tam najczęściej rozpoczyna się proces oblodzenia wymiennika.
6) Zarówno firma CLIVET jak i firma CLIMAVENETA ma w swojej ofercie agregaty chłodnicze które umożliwiają jednoczesne grzanie i chłodzenie pomieszczeń. Jest to swego typu alternatywa do trzyrurowych systemów opartych na freonie (VRV, VRF, itp.). Efektywności układów są bardzo wysokie i osiągają wartości ok. 10.
7) Wyposażenie dodatkowe do agregatów. Przykładowo funkcja free-cooling w agregacie CARRIER i rozwiązaniach przeze mnie wymienionych . CARRIER podaje że przy swoim rozwiązaniu nie zmieniają się wymiary urządzenia podczas gdy przy rozwiązanaich CLIVET, CLIMAVENETA zmieniają się. Jest to nieprawda bo wersje z fre-coolingiem albo nie zmieniają swoich wymiaró1) albo przy bardzo dużych mocach rzędu 1,5 MW dlugości agregató2) ulegaja wydłużeniu jedynie o 50 cm.
Rozwiąznaie CARRIERA będzie pracowalo od niższych temperatur zewnętrznych co powoduje mniejsze oszczędniosci z funkcji free-cooling i może nawet powodować że czasami zastosowanie tej funkcji niegdfy się nie zwróci. Polecam artykuł pracownika firmy CLIMAVENETA będący polemiką funcji free-cooling w CLIMAVENECIE I CARRIERZE. CARRIER do tej pory się nie ustosunkował bo nawet nie wie jak odpowiedzieć.
8) Optymalizacja układów sprężarkowych w agregatach firm przeze mnie proponowanych w celu redukcji pojemności zładów instalacji hydrualicnzych. O ile taka istnieje to agregaty zalżómy CARRIER, DAIKIN, LENNOX, do tej pory przyjmują szacunkowe wartości i często tam gdzie nie jest to wymagane dokładają zbiornik buforowy, który generuje dodatkowe koszty zarówno eksploatacyjne jak i i inwestycyjne. Mogę tak wymieniać i wymieniać ale boli już mnie ręka od pisania. Nim odpowiesz na rozwiązania Twoich firm chciałby Cię uprzedzić że rozmawiamy tutaj o rozwiązaniach które maja być efektywne energetycznie ale zarazem racjonalne cenowo.
Czy o powyższych rozwiązaniach slyszałeś. Pewnie nie, ale za kilka lat jak wprowadzi to CARRIER, LENNOX, DAIKIN tp pewnie będziesz traktowal to jako pewnik że to oni są prekursorami tego typu rozwiązanaich. Ja podaję je w skrótowej formie teraz a aistnieją one od kilku lat w ofercie CLIVET, CLIMAVENETA. Firmy CARRIER, LENNOX, DAIKIN jak wprowadzi podbne rozwiązania za kilka lat to okaże się że rożnica wynosi nawet 10 lat w rozwiązaniach konstrukcyjnych. Widzisz teraz pewne różnice?
Dzięki za podane informacje. Nie jest moją intencja tu podważać podane rozwiązania aczkolwiek o niektórych słyszałem wcześniej z literatury zagranicznej. Dziwne tylko, że konkurencja ma takie opóżnienie czasowe w stosunku do nich. Widocznie podane firmy posiadają bardzo dobry zespół ludzi w dziale rozwoju.
Pozdr.
Tematy na forum