316
305
Strefa ekspertów HVACR

Rekuperacja SYSTEMAIR

Temat: rekuperacja w budynku ul. Słowiańska 1 w Bydgoszczy.
Dotyczy 99 sztuk urządzeń SAVE VTR 200/B w całym bloku.
W okresie gwarancyjnym w jednym z mieszkań uszkodzeniu uległa płytka w układzie sterowania urządzeniem. Awaria wystąpiła 8 listopada 2020r. Montażyści, firma "Greka" z Bydgoszczy zwróciła się do sprzedawcy urządzenia (rekuperatora) firmy "Systemair" o dostarczenie wadliwega elementu. Okazuje się że płytki takie nie są już od dwóch lat produkowane, czyli od momentu montażu naszych rekuperatorów. Sprzedawca obiecał, że w połowie stycznia 2021r. załatwi jedną sztukę. Wniosek nasuwa się sam, dokonano zakupu czegoś co wychodziło z użycia. Jeżeli teraz w okresie gwarancji nie ma zabezpieczonych części, to co będzie za kilka lat. Podsumowując, dokonano zakupu nie dajacego się naprawić bubla i wciśnieto go niczego nie podejrzewającym Właścicielom mieszkań przy ul. Słowiańskiej w Bydgoszczy. W przyszłości, gdy buble przestaną działać, a nie mamy w mieszkaniach instalacji wyciągowych, pozostanie tylko otwieranie okien. Poważnym kłopotem będzie wietrzenie WC, gdyż tam okien nie przewidziano. Uważam za zasadne, jeżeli to jeszcze będzie możliwe, kupienie na zapas kilku egzemplarzy tych sterowników z funduszu remontowego. Zapewne przesunie to agonię rekuperatorów w czasie.
Ww. ma równiez na celu ostrzeżenie ewentualnych nabywców (klientów) przed wałkami które stosuje firma sprzedająca (brak części zamiennych).

Dzień dobry. Informuję Pana uprzejmie, iż tak jak rozmawialiśmy przez telefon, oczekujemy na dostawę z fabryki płytki sterownika do naprawy Pańskiej centralki wentylacyjnej. Ostatnia dostawa przed świętami wyjechała z fabryki 16.12. a zamówienie na płytkę sterownika wpłynęło do nas 17.12.ub.r. Normalnie dostawy z fabryki przychodzą do nas co tydzień, jednak akurat teraz czas dostawy uległ wydłużeniu ze względu na przerwę produkcyjną w fabryce w okresie świątecznym powiększoną dodatkowo z powodów pandemiczno-covidowych. Dostawa z fabryki zawierająca płytkę dla Pana powinna dotrzeć do nas 11-12.01,.br, zapewniam też, że wyślemy płytkę najszybciej jak to będzie możliwe do firmy która wykonywała instalację central w Pańskim bloku.
Zgodnie z dobrym obyczajem handlowym oraz z wytycznymi UE oferujemy części do sprzedanych urządzeń przez okres co najmniej 10 lat od daty zakończenia ich produkcji. Posiadamy w naszym magazynie w Polsce zapasy części zamiennych i eksploatacyjnych , ale w tym konkretnym wypadku nie utrzymujemy w naszym magazynie zapasu takich płytek sterownika ponieważ od ponad 2 lat mamy nowy układ sterowania w tego typu urządzeniach, gdzie nie ma takiej płytki, a poza tym te płytki ulegają awarii niesłychanie rzadko i zwykły tryb dostaw z fabryki z centralnego magazynu gwarantuje sprawną obsługę gwarancyjną i realizację zamówień komercyjnych. Pozostaje mi jedynie wyrazić ubolewanie, iż akurat spotkała Pana taka okoliczność i zapewnić, że dokładamy starań, aby obsługa posprzedażna naszych urządzeń przebiegała w jak najkrótszym czasie.

[quote]Ww. ma równiez na celu ostrzeżenie ewentualnych nabywców (klientów) przed wałkami które stosuje firma sprzedająca (brak części zamiennych).[/quote]

No z relacji Systemair wygląda to nieco inaczej, nie za wczesne te mieszanie z błotem? Jak idzie Pan do sklepu po niemieckie żelki i dostaje informacje ze się skończyły i będą dopiero za jakiś czas, to też pan ostrzega przed zakupami w sieci sklepów?

Szanowny Panie RomB kiedyś popsuł mi się telewizor na serwsie powiedzieli ze musze czekac do 4 tygodni na nowa plyte główną bo nie maja na magazynie bo to stary model . Światło led padło w moim sredbrny pseratii tez trzeba czekać 2 tygodnie bo lampy nie mają . Natomiast centrala VR 700 działa od lat 10 i wymieniam tylko flitry na ktore czekam 2 tygodnie :) . Cierpliwości drogi Panie :)

Pamiętam jak to budowali liczyła się tylko cena a nie rozwiązanie więc dali co dali

Co za problem przerobic na nowa plyke?

W celu poprawienia jakości naszych usług korzystamy z plików cookies. Zgodę możesz udzielić poprzez zamknięcie tego komunikatu. Jeśli nie wyrażasz zgody na przechowywanie na Twoim urządzeniu końcowym plików cookies konieczne jest dokonanie zmian w ustawieniach Twojej przeglądarki. Więcej informacji na temat plików cookies i ochrony danych osobowych znajdziesz w Polityce prywatności.