Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć działanie układu przedstawionego na 28 str. pod tym linkiem: http://www.lemar.pl/pdf/info/frico/AD200AEW.pdf ?
Przede wszystkim interesuje mnie działanie i funkcja zaworu 3 drogowego i samego "by-passu".
Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć działanie układu przedstawionego na 28 str. pod tym linkiem: http://www.lemar.pl/pdf/info/frico/AD200AEW.pdf ?
Przede wszystkim interesuje mnie działanie i funkcja zaworu 3 drogowego i samego "by-passu".
W dalszej części na str 31 jest wyjaśnione o co biega?
Zawór by-pass BPV10
Zawór by-pass BPV10 zapewnia mały przepływ wody.
W celu nastawy odpowiedniego przepływu wody należy
całkowicie zamknąć zawór a następnie otworzyć
wykonując jeden pełny obrót. Jeżeli kurtyna jest usytuowana
na końcu systemu hydraulicznego o dość niskim
ciśnieniu, powinno się zwiększyć stopień otwarcia
zaworu.
Moim zdaniem zawór trójdrogowy albo ustawia przepływ na wprost (pełny przepływ bez dławienia - nagrzewnica kurtyny daje max. moc), albo na by-pass.
I dalej:
przepływ przez by-pass zapewnia minimalny przepływ (np 10%) wody przez nagrzewnicę. Ale o tej funkcji napisano na str. 31. Prawdopodobnie zapewnia to możliwość szybkiego dopływu gorącej wody do nagrzewnicy w momencie otwarcia zaworu.
Zawór trójdrogowy (z zawraceniem ok. 100% wody) nie może często być stosowany dla instalacji zasilanych z węzła. A taki układ może. Ale rzeczywiście się jeszcze z takim nie spotkałem. Może ma jakieś wady, ale na pierwszy rzut oka, nie widzę.
Pozdrawiam
Piotr
Ja spotkałem się z takim montażem nagrzewnic (kurtyn). Kurtyny powietrza przy bramach wjazdowych do hali były zamontowane daleko od innych odbiorników ciepła i gdyby nie było tego by-pasy to po ich włączeniu nie grzały by powietrza. A zanim ciepło by dotarło do kurtyn to mogło by już nie byc potrzebne :-)
pozdrawiam
Tematy na forum