273
274
269
226
Strefa ekspertów HVACR

woda lodowa

Witam!
Jestem studentka hvac i zabieram się wlaśnie za zrobienie projektu instalacji wody lodowej. Mam już obliczone zyski cieplna i dobrane poszczególne klimakonwektory. Pytanie co dalej? W jakim książce znajdę to w miarę przejrzyście opisane?

A co chcesz znaleźć opisane ?
jak projektować? czy co chcesz mieć opisane- w każdej książce o podstawch przepływu cieczy przez instalację oraz podstawy termodynamiki i już masz wiedze, a reszta to się właśnie nazywa projektowanie- czyli tworzenie rozwiązań.
a jak szukasz "instrukcji obsługi" co, gdzie i jak przekopiować- to zgłoś się do przedstawicieli handlowych oni zrobią to za ciebie, ty tylko później jeśłu uda ci się zdobyć uprawnienia bedziesz stawiać pieczątkę........

profil chciałes zamądrować a odszedłes od tematu

Chyba najbardziej mnie interesuje co gdzie i jak policzyć, na co zwrócić uwagę i jakich bledow się ustrzec a nie przekopiowac. Majac swoja wiedzę polegam na sobie a nie na przedstawicelu handlowym. Ochronie się przed tym dwojako.. Mam pewność ze przedstawiciel nie wpuszcza mnie w przyslowiowe maliny no i w czasie kontaktu z nim mam szersze pole do popisu w kwestii co chce i po co i chce :-) ale dziękuje i za taka odpowied

1) Policz zyski dla pomieszczeń
a) określ czynnik obiegowy oraz parametry instalacji np. 6/12
2) Dobierz agregat WL (na początek najlepiej z modułem hydraulicznym)
3) Dobierz jednostki wewnętrzne chłodzące (najlepiej z komletem zaworów i automatyki)
4) Zwymiaruj rurociągi, proponuję stalowe, spawane, prędkość przepływu do 2 m/s - jest jeszcze kwestia czynnika obiegowego (najlepiej z domieszką glikolu)
5) Izolacja wg WT paroszczelna
6) Powodzenia