273
274
226
276
Strefa ekspertów HVACR

Wentylacja siłowni i klubu fitness.

Witam!
Planuję otworzenie klubu fitness z siłownią. Jestem zielona w temacie wentylacji, a wiem, że to niezbędny element. Wybieram się w w tym tygodniu do sanepidu, aby dowiedzieć się czegoś więcej apropo wymogów, jednak chciałabym mieć wcześniej jakiekolwiek pojęcie i wiedzieć czy nie startuje z tzw. ,,motyką na słońce". Z tego co czytałam wentylacja siłowni powinna mieć wydajność 100m3/h na osobę, a co do klubu fitness 50m3/h na osobę. Po krótkich obliczeniach potrzebowałabym aby wentylacja miała przepustowość przynajmniej 1000m3/h. Pomieszczenie na fitness/siłownię ma ok.110m2 i ok.4m wysokości. Jest dzielone tylko kolumnami. Także potrzebuję wentylacji tylko tego jednego dużego pomieszczenia. Wiem, że centrala to kosztowne przedsięwzięcie. Czy wystarczyłyby wentylatory ścienne? Jeden nawiewny, drugi wywiewny? Z racji iż chodzi tylko o to jedno pomieszczenie. To zmniejszyłoby koszta. Nie chcę się pakować w inwestowanie dużych pieniędzy gdyż lokal byłby przeze mnie tylko wynajmowany. Jest ktoś kto mógłby mi jakkolwiek pomoc, doradzić? Z góry dziękuje.

Wszystko zależy ile kasy chcemy zainwestować,
odzysk ciepła potrzebujemy powyżej 3000 m3/h,
nalezy jednak pamietac ze w zimie potrzebujemy ogrzac powietrze, bedzie potrzebna nagrzewnica,
w przypadku malego rekuperatora mozna duzo odzyskac z sali fintess,

pozdrawiam,
Dawid

ps. w jakim miescie ta inwestycja?

Zgodnie z ostatnim rozporządzeniem w/s warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie wentylacje mechaniczną z odzyskiem ciepła należy stosować przy instalacjach powyżej 500 m3/h. Oczywiście taka instalacja będzie droższa inwestycyjnie, ale zapewni ci mniejsze koszty eksploatacji ze względu na niższe zużycie energii.

Planuje otwarcie na wsi w 9tysięcznej gminie.