273
274
226
276
Strefa ekspertów HVACR

Maly kompresorek

Witam wszystkich.
Chce sobie zrobic maly kompresor do powietrza. Mam dwie spreżarki.
Wieksza to Copeland model ZS45K4E-TFD-551.
Jaki do niej olej trzeba wlewać?
Jak stwierdzić czy dobrze podłączone fazy? Metodą prób i błedów?
Czy do niej trzeba coś więcej niż do typowego kompresora? (zbiornik, wyłacznik ciśnieniowy, manometr, zawór zwrotny) ?
Druga sprężarka to : HITACHI model ATH325CV-C9LU.
Jak podłączyć zasilanie, 230V ?Ma trzy styki. Czy tam jest uzwojenie rozruchowe?
Czy te sprężarki wymagają dodatkowego chłodzenia?
Jestem zielony w sprężarkach tego typu stąd tyle pytań.
Muszę zrobić jakiś kompresor w miarę cichy.

Witaj. Po pierwsze.....sprężarka chłodnicza jak sama nazwa wskazuje służy do przetłaczania czynnika chłodniczego a nie powietrza, które ma niszczycielski wpływ na elementy mechniczne sprężarki i z pewnością jej żywotność nie będzie długa. Po drugie......musisz sie liczyć również z tym że przetłaczając powietrze wraz z nim tłoczysz olej ( a chyba nikt nie chciałby np.jeżdzić na kołach napompowanych olejem który powoli bedzie niszczył gumę). Lecz jeśli sie uprzesz to.....Copeland (chyba jest to scroll) musi być sfazowana. Jeśli odwrotnie podłączysz fazy napewno sie zorientujesz (wibracje, hałas itp.). Co do oleju to w każdej karcie katologowej (dostępnej na necie) jest wyszczególnione jaki olej do jakiej sprężarki. Hitachi (wnioskuję ze 230V) powinna miec kondensator rozruchowy, badź jest cały automat rozruchowy dostępny na rynku i można go dopasować do danego modelu. Przypuszczam że mi sie dostanie od innych za takie rady na forum bo to co chcesz zrobić to profanacja.....ale każdy ma swój rozum. Pozdrawiam.

te modele sprężarek nie nadają się do pracy jako kompresory powietrzne--wymagają one chłodzenia zimnymi parami czynnika na ssaniu .za niewielkie pieniądze kupisz kompresor np.w Castoramie .

E, tam. Jak bym potrzebował taki z Castoramy tobym sobie kupił.
Mam daw kompresory.