zwrazcam sie z zapytaniem jakiego oleju uzywac do klimy samochodowej do czynnika R134 a i czy olej w ukladzie i w sprężarce jest taki sam?
zwrazcam sie z zapytaniem jakiego oleju uzywac do klimy samochodowej do czynnika R134 a i czy olej w ukladzie i w sprężarce jest taki sam?
Czy pod pojęciem układ rozumiesz układ chłodniczy?Jesli tak to olej w tym układzie jest wyrzucany ze sprężarki podczas jej pracy.(zjawisko niekożystne) W tej chwili nie pamiętam jaka się nazywa taki olej ,najlepiej zadzwonić do firmy Linde-Gaz - sprzedają tam czynniki chłodnicze itp. Mam nadzieję ze słyszałeś o szczegolnych własnościach 134 jezeli chodzi o higroskopijność -z olejem jest podobnie.
Do klimy w samochodzie jest produkowany specjalny olej na poliglikolach PAG 46.
Do klimatyzacji samochodowych produkowany jest specjalny olej PAG 46 oparty na poliglikolach.Niestety jest drogi.Sam mam problem.Przechodzę z R12 na R134.Przy wymianie oleju czym przepłukać instalację.Czy można zastosować olej tańszy oparty na estrach np. SEZ 68.
Od lat stosuję SEZ 80 do osobówek i SEZ 100 (FUCHS) do autobusów i innych większych układów. Drogie oleje, ale niezawodne
DO MARKA
Nie musisz zastepowac R-12 134 tylko naładuj układ MP-39 jest to ścisły zamiennik R-12 bez koniecznosści zmiany oleju jedyny warunek to dobrze odessać układ a co do olej ow do R-12 stosyje sie mineralne a do R-134a syntetyczne
Zastosowanie czynnika SUVA MP39 (R401a) do napełnienia klimy samochodowej przeznaczonej do pracy na R12 z całą pewnością spowoduje po okresie kilku tygodni (do 6 miesięcy) zniszczenie wszystkich elastycznych elementów instalacji i uszczelnień. Czynnik ten jest bardzo agresywny wobec elastomerów do R12. Jeżeli ktoś juz się uprze i nie chce pełnego retrofingu to mniej inwazyjnym zamiennikiem R12 jest R409a (niestety na tym czynniku też wszystkie węże wcześniej czy później zmienią się w porowatą gąbkę)
Tematy na forum