310
313
305
Strefa ekspertów HVACR

Haier - kiepskie sterowanie

Kupilem klimatyzator kanalowy Haier, niestety nie przylozywszy sie do zapoznania z dokumentacja techniczna.
Po zamontowaniu okazalo sie, ze nie sterowanie jest strasznie prymitywne:
- niewlacza sie automatycznie, gdy temperatura spadnie ponizej nastawy,
- odczyt temperatury wewnetrznej jest zawyzony o 3 st. (wymiana pomogla na tyle, ze wczesniej byl zawyzony o 5 st.),
- przy awarii zasilania wszystkie nastawy nikna.
Czy z tym da sie cos zrobic? (Wyrzucenie nie wchodzi w gre...)

tak to jest z chińszczyzną....

Kiepska prowokacja ... - montuję sporo kanałówek Haiera i nie mam takich problemów

Nieprawda , kiedyś handlowaliśmy przez 3 lata Haierem. Na 100% usterek jakie miały klimatyzatory - 95% - to elektronika. Od głupich baterii o innych wymiarach niż standartowe , po sterowniki w fan-coliach. Elektronika to ich słaba strona.

A próbowałeś reklamować?
Jest jeszcze inna kwesttia: nieumiejętne zainstalowanie czujników do automatyki. Mozliwe również (nie znam sterownika), że jest on konfigurowalny, więc wymaga "tuningu" i wymaga ustawienia podstawowych parametrów jak zakres proporcjonalności lub stała całkowania.

Nigdy sie klimą nie zajmowałem, poprostu za dobrze izoluję. Nie wiem jak sterowanie, ale sprzedawców najleprzych ma Daikin.

akurat sprzedawców to daikin ma beznadziejnych. a jesli chodzi o automatykę haiera to pomysły sa dobre ale niedopracowane. Wiele kodów błędu, które powinny sie kasować automatycznie tego nie robi i wymaga twardego resetu, niektórych błedow nie można wymusić. Myślę, że wina jest głównie po stronie algorytmu pracy układu i dobry programista Haiera kiedys sobie z tym poradzi...

Czy Pan sprzedaje , lub montuje klimy?

Oczywiście,że reklamowałem takie sterowniki i przysyłali nowe. Ale to trwało nawet do 4 tygodni.Tak jak napisaliście - HAIER ma dobre urządzenia ,ale zawsze jest jakiś szczegół nie dopracowany co potem bardzo irytuje jak po uruchomieniu system źle pracuje a Klient wstrzymuje kasę aż do rozwiązania problemu.

A ktore biuro Daikina cie obsluguje ?

nie chce tu wskazywać konkretnych osób czy biura bo nie jest to dla mnie aż tak istotne tym bardziej, że już sie nieco poprawili jednakże jakiś niesmak pozostał dlatego też wyraziłem swoją opinię w tym temacie. Jeśli chodzi o pytanie T. Brzeczkowskiego co do mojego udziału w branży to jest on nieco szerszy, a akurat o Haiera też było mi dane się otrzeć bezpośrednio u źródła.

Widzi Pan ja nie sprzedaje klimatyzacji, mało tego radę tak izolować i wentylować by nie była ona potrzebna,( www.nie-co.pl ) dlatego moja opinia może być chyba w miarę wiarygodna, nie poruszam przecież kwesti jakości.

z całym szacunkiem dla tg decyzja o stosowaniu klimatyzacji lub nie wynika z wielu czynników i akurat w tym poście nikt nie zastanawia nad jej celowością tylko nad konkretna marka urządzenia. Ponaddto warto spojrzeć na temat nieco szerzej niż tylko i wyłącznie poprzez pryzmat własnej oferty handlowej

Panie TB , rozumiem spór o wentylację i izolację. Ale aby otrzymac oczywiste warunki schłodzenia powietrza to KLIMA JEST NIEZBĘDNA. Nie wiem na ile wyizolujemy dom od wewnatrz lub od zewnatrz ,ale po upływie paru dni w gorących upałach , ta temperatura przeniknie do środka (czysta fizyka, równaniami Fouriera można wyliczyc czas kiedy to nastąpi).KLIMA musi byc tam gdzie ją chcą i nie ma w tym NIC zdrożnego.

Kolejny post, ktory probuje zasmiecic pan TB.
Widze, ze szykuje kolejna, zakrojona na szeroka skale kampanie anty klimatyzacyjna.
Kiedys sie wkurzalem na typa ale teraz zaczyna mnie bawic... izolowac tak, zeby nie trzeba bylo chlodzic... hahahahahahahaha

W celu poprawienia jakości naszych usług korzystamy z plików cookies. Zgodę możesz udzielić poprzez zamknięcie tego komunikatu. Jeśli nie wyrażasz zgody na przechowywanie na Twoim urządzeniu końcowym plików cookies konieczne jest dokonanie zmian w ustawieniach Twojej przeglądarki. Więcej informacji na temat plików cookies i ochrony danych osobowych znajdziesz w Polityce prywatności.