273
278
226
280
Strefa ekspertów HVACR

Czy wentylacja pomoże w przypadku błędów budowlanych

@S MARC
Dziękuję za wykład. Rozumiem że dla specjalisty w tej branży moje pytania wydają się śmieszne ale proszę mi uwierzyć że mimo że każdemu Polakowi wydaje się że jest specjalistą w każdej możliwej dziedzinie to jest to mylne przeświadczenie. Ja nie znam się na wentylacji/budownictwie i nawet nie zamierzam się znać.
I zapewniam Pana że jeżeli nie zna się Pan na tym czym ja się zajmuję Pana pytania wydały by mi się równie śmieszne. I mógłbym Panu strzelić taki wykład że nie zrozumiał by Pan z niego 99% treści. Ale chyba nie o to chodzi.
Chciałem zasięgnąć opinii na forum z jednego powodu - większość "fachowców" w naszym kraju to partacze albo naciągacze. Każdy mówi że zrobi wszystko najlepiej na świecie i oczywiście najtaniej. A efekty ich prac niestety często nadają się tylko do programu "Usterka". I w związku z tym siłą rzeczy nie mogę polegać wyłącznie na diagnozie twz. specjalisty i sam muszę mieć przynajmniej mgliste pojęcie na ten temat.
Co do projektu domu. Dom był kupiony z drugiej ręki, w stanie "do remontu". W miarę upływu lat zaczęły się ujawniać różne mankamenty i okazało się że raczej nie był wykonany zgodnie z projektem architektonicznym.

Chyba ktoś niechcący wprowadza Cię w błąd - wentylacja pomoże pozbyć się wilgoci ale nie sprawi że ściany i podłogi będą zaizolowane i że woda przestanie podchodzić. To dwie różne sprawy.
No i tu tkwi sendo sprawy. Też mi się tak wydawało że wentylacja może pomóc ale nie koniecznie musi rozwiązać problem definitywnie. Dlatego chciałbym zasięgnąć rady kogoś kto wykonuje zarówno systemy wentylacji jak i może coś zaproponować w temacie izolacji termicznej.