265
269
226
Strefa ekspertów HVACR

klimatyzacja serwerowni

witam jestem studentem Politechniki. Piszę prace magisterska na temat klimatyzacji serwerowni komputerowych. Potrzebne mi informacje, które umożliwią klasyfikację konieczności stosowania odpowiednich procesów obróbki powietrza w serwerowni w zależności od rodzaju urządzeń które się w niej znajdują .
potrzebuje informacji na następujący temat:
-jakie parametry musi spełniać powietrze wewnątrz serwerowni
-kiedy możemy stosować klimatyzację bez nawilżania, a kiedy jest ono konieczne? Tzn jaki rodzaj klimatyzacji stosujemy, przy jakich urządzeniach znajdujących sie w serwerowni?
-kiedy możemy zastosować normalną klimatyzację a kiedy musimy juz użyć klimatyzacji precyzyjnej
-skąd wziąć te informacje-od producentów sprzętu?, jakaś norma, rozporządzenie itd?
jeśli jest ktoś obeznany z tematem b. proszę o pomoc
tomek_gor@o2.pl

ma byc zimno i tyle bez zbednych ceregieli
pozdro

hmm za takie info dziękuje

Wszystkie informacje którch szukasz są w podręcznikach ASHRAE oraz w aktualnym wydaniu Reknagel-a. Od producentów serwerów może uda się wyciągnąć parametry powietrza wymagane do pracy.
pozdrawiam

witam-mozesz rozwinac ten skrót ASHRAE?. Recknagel-czyli ksiega OGRZEWNICTWO KLIMATYZACJA CIEPŁA WODA CHŁODNICTWO? Przegladalem ja i nie znalazlem nic na temat serwerownii:/

kolego montowałem duzo klim w serwerowniach i nikt zadnych wymagan nie stawiał poza dwoma ma byc tania i niezawodna a i jeszcze serwis w razie awarii zeby dotarł jak najszybciej

Temat rzucił mnie na kolana.
Jeśli pod pojęciem "serwerownia" rozumiemy potężne centra obliczeniowe, pomieszczenia teletechniczne, jakieś węzły IT itd to być może da się temat rozciągnąć na pracę magisterską.
Ale u nas w kraju to raczej nie ma takich serwerowni.
A te co są - to nadają się na temat pracy, ale domowej i to w technikum co najwyżej, a nie na studiach.
No wybacz, ale wózek nauki polskiej pchany w ten sposób daleko nie zajedzie.

Temat rzucił mnie na kolana.