Witam. Mam ciekawy temacik do przeanalizowania.
Firma moja zajmuje się chłodnictwem i wentylacją. Od jakiegoś czasu kupujemy gotowe (specjalnie dla nas zaprojektowane)zespoły spręzarkowe od pewnej zaprzyjaźnionej firmy (polskiego producenta). Na obudowie konstrukcji widnieje tabliczka znamionowa z podanom nazwą tego producenta, znakiem CE, itp. Zespoły sprężarkowe są montowane w dużych marketach. Problem polega na tym, że moja firma nie chce aby na tabliczce widniały dane naszej zaprzyjaźnionej firmy tylko dane naszej firmy jako producenta (nasze logo, dane itp.). Zaprzyjaźniony producent jest na tyle ok, że jest gotów nawet te tabliczki z naszymi danymi przyklejać na swój produkt.
1. Pytanie: jakie wymogi musi spełnić moja firma aby w kwestji formalnej i prawnej produkt mógł być "dopuszczony" na rynek, czy wystarczy tylko jakaś umowa pomiędzy naszymi firmami.
2. Pytanie: Jeżeli produkt miał nadany już znak CE (przez "zaprzyjaźnionego" producenta, i dojdzie do zamiany tabliczek znamionowych z nazwą nowego producenta, czy znak CE traci ważność i czy należy go znowu nadać?
Jeżeli nie umiecie odpowiedzieć na te putania to proszę podpowiedzcie chociaż do jakiej jednostki, urzędu się udać aby rozwiązać mój problem.
Dziękuję za pomoc