Na wstepie, jestem inzynierem mechanikem wiec na wentylacji to sie raczej nie znam, wiec jak co to prosze sie nie smiac;-)
Kilka lat temu zaczalem budowe domu i tak sie to ciagnie, wtedy to mnie glownie zajmowalo czym dach pokryc jakie cegly itp. Ostatnio mnie na interesujacych rodzinnych imieniach natchnelo, dobre ogrzewanie i wentylacja to prawie podstawa. Siedzialem przy stole, trwala zazarta dyskusja jak to proboszcz kradnie a wogole to wszystko przez Zydow itp:D w pokoju bylo doscy cieplo, nawet bym powiedzial za cieplo a dla mnie bylo zimno, mimo grubego dywanu i tu pierwszy wniosek ogrzewanie podlogowe to koniecznosc. Na pewno to oszczednosc bo przy nizszej temp w domu odczuwa sie komfort termiczny i mimo ze mam juz ogrzewani tradycyjne to bede go uzywal jako wspomagacza na srogie zimy a podlogowe i tak poloze, ale to i tak juz planowalem tylko sie upewnilem. Wyszedlem na kawalek z pokoju po czym wrocielm jej jaki tu zaduch. Co najciekawsze, poki tam siedzialem nawet sobie z tego nie zdawalem sprawy. Zaczlem szukac kratek wentylacyjnych co z nimi jest nie tak, nie znalazlem:/ Tragedia, musze miec porzadna wentylacje. Jeszcze dom nie jest wykonczony, sa tynki elektryka woda itp, ale nie ma stolarki, wiec zamierzam wentylacja zajac sie w najblizszym czasie, niz pozniej niszczyc dom;) Niby narazie jakos specjalnie kasy nie mam, ale polozyc przewody wentylacyjne i kable to zadne koszty. Mam kilka pomyslow. Przede wszystkim zalozenia mam takie ze koszty nie sa najwazniejsze. Wazna jest jakos powietrza i jego temp (zamierzam zintegrowac sterwonik CO i wentylacji) koszty mozna ciac tylko tam gdzie nie wplynie to istotnie na jakosc. Bede tu mial kilka pytan w najblizszym czasie, ale zacznijmy od poczatku.