273
274
226
269
Strefa ekspertów HVACR

Jak przygotować się do pracy ?

Witam. Jestem studentem 2 roku IŚ na AGH. Swoją przyszłość zawodową planuję związać ze specjalizacją "Klimatyzacja i wentylacja przemysłowa". Leci już 2 rok studiów - z nauką jak na razie nie było żadnych problemów, ale zastanawiam się jak można się przygotować do zawodu oprócz tego co jest oferowane podstawowo na uczelni. Oto kilka pytań:
1. Jakie kursy (które finansowo mnie nie zabiją) moglibyście polecić i które są rzeczywiście jakoś cenione i przydatne?
2. Czy są książki, z których należałoby przyswoić wiedzę (jakieś takie podstawy)?
3. Zastanawiałem się (chociaż to raczej jest nierealne) nad pracą, którą mógłbym podjąć (już lub na kolejnym semestrze) związaną z branżą - jak np. monter takich instalacji (jednak z tego co widziałem wszędzie liczy się doświadczenie, którego jak widzę nie ma szansy w takim układzie zdobyć). Czy jest jakiś punkt zaczepienia w tej sprawie?
4. (tutaj pytanie raczej tylko do studentów/absolwentów AGH) Czy korzystaliście z jakichś oferowanych przez uczelnię dodatkowych praktyk etc? (chociaż bardzo ciężko jest coś znaleźć dla tej specjalizacji)

Z góry dziękuję. Pozdrawiam

nie ma reguły... ja bym na Twoim miejscu szukal firmy projektowo-wykonawczej - pobaw sie ventpackiem i pomoz projektantom przez rok-dwa a pozniej idz na budowe - na budowie nauczysz sie projektowac:)

W tej branży nie ma pracy...zwłaszcza po AGH. Rynek Krakowski jest już tak przesycony absolwentami IŚ, że prędzej można znaleźć pracę w biedronce.

A gdzie rynek pracy nie jest przesycony absolwentami wentylacji i klimatyzacji?
czy tylko ja mam takie wrażenie czy rynek zrobił sie tak ciasny ze tegoroczni absolwenci zostaną "z niczym"