273
278
280
226
Strefa ekspertów HVACR

Chłodnictwo- projektowanie

Ja zaś jestem po Inżynierii Środowiska na PW. Dziwię się bo te zagadnienia nie są mi obce. Na chłodnictwo i klimatyzację poświęcone nam zostało porównywalnie dużo czasu jak na ogrzewanie.

Czyli po 1/2 jednostki czasu na każdą dziedzinę. Przy czym na chłodnictwie masz 1/1 jednostki czasu dla chłodnictwa. Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie w jakim zakresie zapoznałeś się z tematem chłodnictwa podczas studiów.
Podział na chłodnictwo i na inżynierię środowiska funkcjonuje na wszystkich uczelniach w Polsce, jest to zrobione z jakiegoś powodu! Nie twierdzisz chyba, że chłodnictwo jest tylko częścią inżynierii a studiujący na mechanicznym wiedzą mniej bo mają tylko wycinek Twojego zakresu!!!

Panowie nie ma sie co speirać które studia są bardziej techniczne czy kto czego miał więcej. Studia to tylko wiedza ogólna, nie ważne kto miał wiecej termodynamiki, wytrzymałości materiałów, czy przemiany ciepła. Praca zawodowa pozwala zdobywać doświadczenie któro przypieczentowuje wiedzę z uczelni. Prawdą jest że po inżynierii środowiska nie ma sie tak gruntownej wiedzy na temat chłodnictwa, maszyn chłodniczych, wymienników, spręzarek, kriogeniki, automatyki, czynników itp. Więc szanowni inżynierowie środowiska nie powinni robić z siebie omnibusów i udawać najlepszych inżynierów na świacie bo jest wiele innych inzynierów, których tok studiów był o wiele trudnieszy niż "kanały" i "klozety".

Nie ujmuje Twojej wiedzy, - na temat chłodnictwa masz na pewno większą wiedzę niż osoba po Inż Środowiska.
Uważam jednak że projektant po inż środowiska ma wystarczającą wiedzę do wykonania projektów chłodnictwa - a gdy nie ma to douczy się z książek bądź porozmawia z technologami.
W gruncie rzeczy projektant jest osobą myślącą, mającą szeroką wiedzę i umiejącą z tej wiedzy korzystać

Dobre sobie: dowie się z książek albo porozmawia z technologami.