273
278
226
280
Strefa ekspertów HVACR

uprawnienia projektowe

ja mam juz 2 lata w biurze projektowym, teraz nalezalo by zrobic rok na budowie. jednak wolalabym nie odchodzic z tej firmy. czy jest mozliwosc abym pozostala w tej firmie a w drugiej wykonawczej zaprzyjaznionej firmie "pracowalabym" np. na umowe o dzielo? ewentualnie w tej aktualnej umowa o dzielo, a w wykonawczej umowa o prace (oczywiscie bede musiala oddawac wlascicielowi za wszystkie skaldki). wiem ze ludzie jakos tak kombinuja ale do konca nie wiem na czym to polega. bede wdzieczna za jakies info.

Mozesz zostac w biurze na pełnym etacie a w firmie wykonowczej na umowe o dzieło tyle ze do dzienniczka mozesz wpisywać max 4h dziennie pracy . czyli trwa to wszystko 2 razy dłużej. Chyba ze zatrudnisz sie w biurze na 1/2 etatu to w wykonastwie mozesz wpisac 8 h/dziennie na umowe o dzieło.
( do dzienniczka mozna wpisywac max 12h/dzień praktyki projektowej i wykonawczej)

Witam ja jestem jeszcze studentką Politechniki jestem na trzecim roku, jako specjalizacje wybieram również Wentylacje i Klimatyzacje. tak się zastanawiam czy tą książkę praktyk mogę juz teraz sobie wyrobić i zacząć ją uzupełniać czy to można zrobić tylko i wyłącznie po skończeniu studiów?
i mam jeszcze taką wątpliwość a mianowicie nie wiem czy dobrze zrozumiałam
(uprawnienia do projektowania:
1. 2 lata praktyki przy projektowaniu
2. 1 rok praktyki na budowie
uprawnienia do wykonawstwa:
1. 2 lata praktyki na budowie)
to znaczy żeby uzyskać uprawnienia do projektowania i uprawnienia do wykonawstwa łącznie muszę odbyć 2 lata przy projektowaniu i 2 lata na budowie? czy na budowie łącznie 3 lata?

ach i zapomniałam jeszcze zapytać czy mógłby ktoś podać kilka przykładowych pytań z egzaminu który pisze sie aby uzyskać te uprawnienia? Chciałam mieć orientacje czy egzamin jest trudny czy raczej do przejścia.
Z góry dziękuję za odpowiedz :)

ssij