z 160.3cf r1 | wentylacja.com.pl

Właściwości i wykonanie
Wentylator kanałowy Z 160.3CF R1 (z typoszeregu Zerobox Revolution) znajduje zastosowanie w nowoczesnych systemach wentylacyjnych (nawiewnych i wywiewnych), w których wymagane są szczególnie niskie poziomy hałasu. Charakteryzuje się wysokim sprężem i wysoką sprawnością.
Przystosowany jest do montażu w kanałach o przekroju kołowym, w suficie podwieszanym. Przeznaczony jest do pracy ciągłej. Może być montowany w dowolnej pozycji.

Obudowa
Obudowa wentylatora wykonana jest z ocynkowanej blachy stalowej. Od strony wlotowej i wylotowej zastosowano znormalizowane króćce przyłączeniowe wyposażone w gumowe uszczelki. Konstrukcja zbliżona jest do tłumika. Izolację akustyczną stanowi 40 mm warstwa wełny mineralnej, zabezpieczona od wewnątrz perforowaną blachą.
Zdejmowana klapa rewizyjna ułatwia czyszczenie i konserwację wentylatora. Zespół wirnik-silnik oraz spiralną obudowę wewnętrzną łatwo można wymontować.

Wirnik
Koło wirnikowe wysokiej sprawności, z łopatkami wygiętymi do tyłu, wykonane jest z tworzywa sztucznego. Osadzane jest bezpośrednio na obudowie silnika. Zespół wirnik-silnik wyważany jest statycznie i dynamicznie, zgodnie z normą DIN ISO 21940-11 w klasie G 6.3.

Podłączenie elektryczne
Podłączenia zasilania dokonuje się przez puszkę podłączeniową znajdującą się na obudowie wentylatora, wykonaną w klasie szczelności IP44. Wentylator powinien zostać podłączony zgodnie ze znajdującym się w puszce schematem oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami bezpieczeństwa.

Silnik
Napęd wentylatora stanowi silnik z wirującą obudową o regulowanej napięciowo prędkości obrotowej, wykonany w klasie szczelności IP44.
Izolacja uzwojenia odpowiada klasie F i dodatkowo jest impregnowana przed wilgocią.
Zastosowane łożyska toczne są szczelnie zamknięte z obu stron i nie wymagają obsługi.

Zabezpieczenie termiczne silnika
Silnik zabezpieczony jest przed przegrzaniem termokontaktem typu bimetalicznego, wbudowanym szeregowo w obwód uzwojenia. W przypadku wzrostu temperatury uzwojenia następuje przerwanie obwodu zasilania silnika i wyłączenie go. Ponowne załączenie odbywa się samoczynnie po ostygnięciu silnika.

Status ErP
Wentylator spełnia wymagania rozporządzenia wykonawczego Dyrektywy ErP (2009/125/WE), tj. Rozporządzenia Komisji (UE) nr 1253/2014 (Lot6), obowiązujące od 01.01.2016 r.
Kategoria: Wentylatory Wentylatory kanałowe
Wyświetleń: 174