Polski internet 2010 w pigułce - infografika
Blisko 4 miliony użytkowników zyskał w 2010 roku Facebook. Nasza Klasa została wyceniona na 130 milionów euro, a marketerzy na reklamę online wydali w pierwszym półroczu 777 milionów złotych. Jednocześnie zbliżamy się granicy 2 milionów zarejestrowanych domen .pl. Jak wyglądał polski internet w mijającym roku?
Jak wyglądał polski internet w 2010 roku, ile wydaliśmy na reklamę online? Infografikę o polskim internecie, na podstawie podsumowania Interaktywnie.com, przygotowała agencja GoldenSubmarine.
- tyle marketerzy wydali na reklamę online w pierwszym półroczu 2010 roku - wynika z badania IAB AdEx.
- o tyle wzrosła liczba realnych użytkowników Facebooka od stycznia do września 2010 roku. Serwis z 19. miejsca w rankingu najpopularniejszych stron w Megapanelu wskoczył na 11. pozycję. W ciągu dziewięciu miesięcy!
- tyle domen z końcówką .pl było zarejestrowanych na koniec trzeciego kwartału 2010 roku - donosi NASK. Z tym wynikiem Polska zajmuje piątą pozycję w Europie.
- tyle wart jest polski rynek e-commerce według eMarketera. Wyprzedzają nas między innymi Finlandia, Norwegia, Szwajcaria czy Szwecja, a do lidera europejskiego rynku - Wielkiej Brytanii - brakuje nam około 36 miliardów funtów.
- o tyle wzrosły wydatki na reklamę online. Ten wynik plasuje Polskę w czołówce europejskich krajów, w których przyrost jest najszybszy - szacuje IAB Europe.
- o tyle urośnie wartość polskiej reklamy internetowej w 2010 roku według Zenith Optimedia. W mijającym roku reklama internetowa stabilizowała się.
- tyle wynosił budżet kampanii Burger King, do której zaangażowany został bloger Kominek. To pierwsza tak duża kampania z udziałem blogera.
- tyle sztuk iPadów sprzedało się w Polsce w mijającym roku. Globalnie w ciągu pierwszego kwartału sprzedaży urządzenie kupiło 4,5 miliona osób. A już w przyszłym roku światło dzienne ujrzy iPad 2.
- tyle sklepów działa w polskiej sieci. Tak przynajmniej wynika z szacunków Sklepy24.pl. Najwięcej sklepów przybywa w kategorii Dziecko i Odzież.
- tyle warta jest Nasza Klasa według serwisu TechCrunch. W październiku serwis zelektryzował polski internet informacją, że NK jest na sprzedaż właśnie za taką kwotę.
wśród krajów, które notują najszybszy wzrost liczby zarejestrowanych użytkowników Facebooka. Obecnie w serwisie konta ma 4,5 miliona Polaków.
nastolatków kupuje w sieci. Najpopularniejszym miejscem do wydawania pieniędzy w internecie jest Allegro.pl.
po 50. roku życia nie korzysta z internetu, mimo że ma dostęp do komputera. Wśród osób w wieku 16-49 lat z sieci korzysta 71 procent. Pod względem korzystania z sieci przez seniorów zajmujemy ostatnie pozycje wśród krajów Unii Europejskiej.
polskich marketerów uważa Facebook za najlepszy serwis do działań reklamowych - wynika z badań Think Kong. Jednocześnie tylko 13 procent polskich marketerów uważa Naszą Klasę za serwis, w którym warto się reklamować.
korzysta z internetu, a 60 procent gospodarstw domowych ma dostęp do internetu - wynika z danych GUS. Co trzeci internauta korzysta z komunikatora.
85 procent internautów
zamierza kupić świąteczny prezent w internecie. 92 procent z nich odwiedzi w tym celu Allegro.
- tyle publikacji w sieci pojawiło się w tym roku na temat krzyża pod pałacem prezydenckim. W tym 2 tysiące artykułów pojawiło się w portalach internetowych - zbadał NewsPoint.
polskich użytkowników smartfonów wyszukuje informacje i na telefonie, i na komputerze - wynika z badania Mobile Exposure 2010, przeprowadzonym przez TVN Obop dla Orange.
dostaje więcej, niż 11 niechcianych wiadomości mailowych dziennie. Ponadto również 90 procent internautów badanych przez Sare deklaruje, że subskrybuje newslettery.
- tyle mniej więcej serwisów społecznościowych działa w polskim internecie - szacuje Chip. Konta w społecznościach ma około 16 milionów Polaków. 31 procent internautów loguje się na swoje konta codziennie.
- za taką cenę została sprzedana na Allegro domena Gmail.pl. Eksperci ocenili: nie warto było.
polskich internautów ogląda w sieci materiały wideo. Dla trzech czwartych użytkowników sieci nie jest to kontakt przypadkowy - wynika z opublikowanych w lutym wyników badania Audio i wideo w sieci, jakie przeprowadziły wspólnie Gemius, RMF FM i TVP.
Platformy Obywatelskiej przed wyborami miało konta na Twitterze. W tym samym czasie "ćwierkało" tylko 18 posłów PiS i 6 posłów SLD.
- tylu internautów prowadziło największą w Polsce interaktywną relację z powodzi we Wrocławiu. Komunikacja opierała się przede wszystkim o blog Wrocław z Wyboru, który w czasie powodzi na Dolnym Śląsku zanotował 2,5 miliona odsłon.
21 procent
- tyle wyniósł ogólny spadek reklam w czasie żałoby narodowej (w porównaniu z innymi miesiącami). W czasie żałoby narodowej po 10 kwietnia najwięcej kampanii reklamowych wstrzymała branża turystyczna - wynika z badań Gemius.
Powiększona infografika: tutaj