Panasonic planuje dwukrotnie zwiększyć sprzedaż systemów klimatyzacyjnych w Europie
Podczas tegorocznych targów Climatizacion w Madrycie Panasonic zaprezentował najnowszą ofertę w zakresie rozwiązań HVAC oraz strategię dalszego rozwoju firmy. Głównym założeniem jest podwojenie sprzedaży urządzeń klimatyzacyjnych na rynku europejskim do 2018 roku. Kluczowym obszarem wzrostu ma być segment rozwiązań komercyjnych i przemysłowych.
Panasonic zapowiada zwiększenie inwestycji na rynku europejskim w zakresie jednego z kluczowych obszarów działalności – klimatyzacji. Firma kontynuuje strategię z 2015 roku, która zakłada podwojenie sprzedaży w ciągu 3 lat, czyli do końca 2018 roku. Data ta jest istotna, gdyż właśnie w tym momencie firma będzie obchodziła stulecie swojego istnienia.
Realizacja strategii ma się opierać m.in. na powiększeniu zespołów sprzedażowych, posprzedażowych i inżynierskich. Firma chce w ten sposób zagwarantować klientom profesjonalnym szerokie wsparcie techniczne zarówno w trakcie procesu sprzedaży, jak i w okresie użytkowania systemów klimatyzacyjnych marki. Dodatkowo planowane jest rozszerzenie oferty urządzeń do zastosowań komercyjnych i przemysłowych. W najbliższym czasie nie zabraknie także pracy nad nowymi sojuszami, fuzjami oraz przejęciami. Ponadto Panasonic zamierza inwestować w nowe rozwiązania, m.in. technologię chłodzenia dwutlenkiem węgla.
Podczas targów Climatizacion 2017 Panasonic zaprezentował nowości:
- VRF Smart Connectivity,
- interfejs do zarządzania energią w budynkach komercyjnych,
- stworzony wspólnie przez Panasonic oraz Schneider Electric,
- aplikację do transmisji danych za pomocą światła - Light ID.
VRF Smart Connectivity to wyjątkowo prosty interfejs, pozwalający monitorować i optymalizować pracę m.in. systemów ogrzewania, wentylacji, oświetlenia czy bezpieczeństwa. Rozwiązanie to pozwala na bezpośrednią komunikację szeregową między systemami zarządzania budynkiem i kontrolerami pokojowymi Schneider Electric a urządzeniami Panasonic VRF. Zintegrowane sterowanie systemami Panasonic ECOi jest możliwe przy użyciu kabla i bez wykorzystania pośrednich bramek lub bezprzewodowo przy użyciu standardu ZigBee. Dodatkowo istnieje możliwość działania interfejsu jako samodzielnej jednostki, dzięki wyjściu BACNET. Jednostka posiada dotykowy ekran wyświetlający informacje w 20 językach, czujnik temperatury i wilgotności względnej. Ponadto może być bezprzewodowo połączona z czujnikami: ściennym, sufitowym, czujnikiem drzwi oraz poziomu CO2.
Light ID to technologia przekazywania danych za pomocą światła, opatentowana przez Panasonic. Prototyp rozwiązania zaprezentowany został po raz pierwszy podczas targów Climatizacion 2017. Technologia dedykowana systemom klimatyzacyjnym działa podobnie do kodów QR, z wyjątkiem – dane są przekazywane za pośrednictwem diod LED, poprzez panel sterujący urządzenia klimatyzacyjnego – i odbierane za pomocą kamery smartfonu (lub innego mobilnego) wyposażonego w odpowiednią aplikację. Użytkownik lub instalator może dzięki temu w prosty sposób wyświetlić na ekranie telefonu czy tableta szczegółowe informacje na temat pracy systemu.