25 lat sukcesów Junkers-Bosch na polskim rynku!
25 lat temu dział handlowy Junkers rozpoczął sprzedaż urządzeń grzewczych w ramach spółki Robert Bosch w Polsce. Początkowo oferowane były dwie podstawowe grupy produktów: termy i kotły gazowe. Dziś Junkers-Bosch sprzedaje w Polsce 75 tys. produktów rocznie i rozwija nowe obszary działalności. Marka mocno podkreśla swoją obecność na rynku urządzeń wykorzystujących energię odnawialną, np. pompy ciepła, a także na rynku klimatyzacji.
Firma Bosch rozpoczęła budowę struktur handlowych w Polsce w 1992 roku. Jednym z pierwszych jej działów, które uruchomiły sprzedaż urządzeń na polskim rynku, był Junkers. Z początkiem 1993 roku Junkers oferował polskim konsumentom dwa typy urządzeń: termy i kotły gazowe. To właśnie Hugo Junkers, założyciel marki, już w pierwszej połowie XX wieku opracował podstawy technologii kondensacyjnej. Trudne początki w latach 90-tych, pozwalały marce Junkers na sprzedaż w Polsce jedynie kilkuset sztuk kotłów kondensacyjnych rocznie. Zdecydowaną większość sprzedawanych urządzeń stanowiły w tym czasie kotły tradycyjne. Duże znaczenie odgrywała ówczesna, bardzo wysoka cena urządzeń wykorzystujących innowacyjną technologię kondensacji. Dziś Junkers-Bosch sprzedaje polskim klientom co roku kilkadziesiąt tysięcy kotłów kondensacyjnych, oferując urządzenia dostosowane do indywidualnego budżetu.
W Polsce słowo Junkers stało się synonimem słowa „terma”. To właśnie ten produkt jest jednym z kluczowych urządzeń marki. To Junkers-Bosch wprowadził do Polski hydrogenerator iskry - technologię , która pozwala na niewykorzystywanie w termach innych źródeł energii. Znacząco poprawiło to bezpieczeństwo tych urządzeń. Marka od lat uchodzi za lidera sprzedaży w tym segmencie rynku.
Popularne urządzenia, nowe rynki
Dziś Junkers-Bosch oferuje na polskim rynku niezwykle szerokie portfolio urządzeń do ogrzewania i chłodzenia budynków. Poza produktami tradycyjnie kojarzonymi z marką, takimi jak termy elektryczne i gazowe do podgrzewania wody, czy kotły kondensacyjne, w ofercie Junkers-Bosch znajdziemy także systemy wentylacji, pompy ciepła i klimatyzację oraz rekuperację do mieszkań oraz domów. Co ważne – marka oferuje produkty w każdym segmencie cenowym: podstawowym, zaawansowanym i premium.
Dobra współpraca z ekspertami
- Uważam, że źródłem naszego sukcesu, oprócz konsekwentnego rozwoju portfolio, jest bardzo dobra współpraca ze wszystkimi uczestnikami rynku, czyli osobami i firmami, które projektują, sprzedają, montują i serwisują nasze urządzenia. Staramy się na bieżąco reagować na ich potrzeby i oferować wsparcie, którego oczekują. Stawiamy na silne partnerstwo z Instalatorami, Serwisantami oraz Dystrybutorami i doceniamy zaangażowanie we współpracę z nami. Zmieniamy też nasze struktury organizacyjne, aby jak najlepiej wspierać ich w codziennej pracy – mówi Krzysztof Ciemięga, Dyrektor Generalny Bosch Termotechnika.
W ciągu ostatnich 25 lat Junkers-Bosch zorganizował w Polsce ponad 100 000 szkoleń dla instalatorów, serwisantów, studentów i uczniów. Eksperci, chcący związać się z marką na dłużej, przechodzą specjalistyczną ścieżkę szkolenia i uzyskują uprawnienia Autoryzowanego Instalatora lub Autoryzowanego Serwisanta Junkers-Bosch, a co za tym idzie - szerokie wsparcie w rozwoju własnego biznesu. Wszystkim instalatorom marka oferuje natomiast udział w programie lojalnościowym, w którym do zdobycia są atrakcyjne nagrody. Junkers-Bosch prowadzi również działalność edukacyjną, realizując np. program dla uczniów technicznych szkół średnich „Junkers szkoli”. W ramach tego wydarzenia już ponad 800 uczniów i nauczycieli z całej Polski miało możliwość poszerzenia wiedzy z zakresu kondensacji, pomp ciepła i technologii solarnej. We wrześniu tego roku wystartowała piąta edycja programu.
Przełomowe technologie, innowacyjny design
W 2016 roku Junkers-Bosch jako pierwszy producent urządzeń grzewczych wprowadził na polski rynek linię designerskich urządzeń z frontem z hartowanego szkła. Nowość jest odpowiedzią na potrzeby coraz szerszej grupy klientów, która chce inwestować w produkty innowacyjne technologicznie, a przy tym - stylowe.
Większość nowych urządzeń marki wyposażona jest w opcję sterowania przez internet. Junkers-Bosch należy do pionierów swojej branży w zakresie wprowadzania na rynek produktów, które można obsługiwać zdalnie za pomocą smartfona czy tabletu.
- Planujemy dalsze poszerzanie naszego portfolio o produkty, które cechuje wysoka sprawność energetyczna, w szczególności te wykorzystujące odnawialne źródła energii. Jednocześnie stawiamy na urządzenia o wyjątkowym designie i walorach estetycznych. Mamy wiele planów na dalszy rozwój naszej obecności na polskim rynku w kolejnych latach i zachęcamy wszystkich profesjonalistów do współpracy – dodaje Krzysztof Ciemiega, Dyrektor Generalny Bosch Termotechnika.
Junkers bliżej Boscha – efekt synergii
Junkers, należący od 1932 roku do firmy Robert Bosch GmbH, coraz mocniej zaznacza swój związek z koncernem. Bosch i Junkers to dwie silne marki. Junkers posiada bogatą tradycję, od lat jest doskonale znany w branży grzewczej. Bosch jest brandem o szerszym zasięgu i większej rozpoznawalności, kojarzonym z wieloma branżami i innowacyjnością produktów. Wspólna komunikacja obu marek zapewnia efekt synergii – każda z nich zostaje wzmocniona i zyskuje nowe kompetencje.
Źródło: Grupa Bosch