Na moje oko trzeba by temat rozwiązać tak:
Wyciąg wiadomo - specjalny odciąg spalin - TYLKO UWAGA - zapytaj najpierw producenta o dobór - określając zastosowanie - bo czym innym jest standardowy odciąg do osobówki podczas badań technicznych, a czym innym odciąg spalin z pałowanego na hamowni silnika!
Jakby co to polecam nasze produkty w tym względzie: www.tecma.pl
Ale oczywiście znajdziesz i kilku innych producentów w necie.
Sprawa druga to zyski ciepła i konieczność zapewnienia PRZEPŁYWU powietrza. Sprawność silników samochodowych wynosi w granicach 30% ( około- zależnie od silnika, punktu pracy itd). Następne 30% to straty wewnętrzne, a następne to straty ciepła. Oczywiście to stara szkoła, która przy nowych super turbo intercoolerach może już coraz bardziej odstawać od rzeczywistości. Można przyjąć, że silnik, który ma 400 KM teoretycznie powinien oddać drugie tyle do otoczenia. Czyli 400x0,7=280 kW ciepła.
Tyle teoria - trzeba by wrzucić na to jakiś współczynnik bezpieczeństwa.
Więc ilość powietrza wyjdzie spora...
Drugie kryterium to zapewnienie przepływu powietrza - na chłodnicę, na intercooler, na chłodnicę oleju itp - silnik który ma 400 KM to już nie zabawka ! Spróbuj od technologa/ producenta hamowni wyciągnąć info jaka ma być prędkość przepływu powietrza tzw. w mordę wind ;) na samochód. I z tego wyjdzie CI także spora ilość powietrza co gorsza również wyjdzie z tego prędkość tego powietrza!
I dopiero wtedy będzie wiadomo co i jak.
Pozdrawiam