273
274
276
226
Strefa ekspertów HVACR

Szukam materiałów do proj. inst. kilmatyzacji supermarketów

Witam.
Jestem studentem 5 roku i poszukuje wszelkich materiałów do pracy magisterskiej odnośnie projektowania klimatyzacji w supermarketach i hipermarketach (jeżeli jest między tymi sklepami wogóle jakaś różnica). Interesują mnie wszystkie zagadnienia związane z tym tematem (systemy, rozwiązania techniczne wytyczne do projektowania przepisy prawne itp). Wszelkie informacje proszę przesyłać pod adres: wwolnicki@op.pl Za pomoc serdecznie dziękuję i pozdrawiam

jest róznica:)
są to duże hale- ich wysokosci wynosi nie 2,80 do sufitu, ale np 3, 20, nieraz 3,80.
super i hipermarkety.. jak sama nazwa mówi hiper są większe do super..
A jeśli tak jest to następuje w takich miejscach gradient temperatury.. czyli do wysokosci 2,80 będzie on najmniej zakłocony, ale pozywej będzie już bardzo zakłocony. Będzie się nawet tworzyc pod sufitem- dachem takiego sklepu- tzw poduszka powietrza gorącego powietrza.
Zadaniem wentylacji jest taki rodział powietrza, który zapewni dostateczną ilość powietrza świerzego, a tym samym nie bedzie miec przeciągów w strefie pracy ludzi. Ta strefa jest na wysokosci 1,4 do 2 metrów.
jezeli wezmiesz pod uwagę te 2 punkty, jako wytyczne to zalecam stosowanie wentylacji za pomocą przewodów tkaninowych. Zapewniają one skuteczną, tanią i równomierną wentylacją. Bez przeciągów. Predkosc powietrza wynosi od 1 m/s, a zatem zapewnia wypływ laminarny powietrza.
odsyłam do materiałów: jumar-kucewicz, kalowent, wpisz to w google.
Masz bardzo fajną magisterkę:) Nic tylko usiąśc i tworzyć:)

Zgodzić się nie mogę z powyższym stwierdzeniem - temat nudny i mało twórczy. Generalnie Wojtku poszedłeś na łatwiznę.
O klimatyzacji w marketach to raczej zapomnij - nikt tego nie robi

Bardzo dobry temat Wojtku. Poszedles na latwizne - i tak trzeba. Ambitne tematy zostawia sie ludziom ktorzy nie maja co w domu robic.