Wielu z nas planuje zakup zapasu opału już teraz. Zaopatrując się w paliwo grzewcze zazwyczaj kierujemy się najniższą ceną i przyzwyczajeniem. Tymczasem to nie najważniejsze parametry materiałów opałowych. Przy wyborze rodzaju spalanego w kotłowniach materiału powinniśmy zwrócić uwagę na jakość produktu, czyli jego wartość opałową. Im wyższa kaloryczność produktu, tym więcej ciepła otrzymamy w procesie spalania.

Właściciele domów, które nie posiadają podłączenia do sieci ciepłowniczej lub rurociągu gazowego co roku muszą mierzyć się z tematem gromadzenia zapasów opału, którym zimą będą ogrzewać pomieszczenia. Co zaradniejsi corocznie kalkulują poniesione koszty i analizują ofertę rynkową innych materiałów opałowych. Jednak wobec ciągle rosnących cen gazu, oleju opałowego, drewna i prądu trudno o atrakcyjną alternatywę dla „czarnego złota” – węgla. Wysokie ceny innych paliw, nieosiągalne innowacyjne technologie grzewcze oraz wysoka energetyczność węgla powodują wyraźny powrót do tradycyjnego paliwa – węgla kamiennego.

Ciepło bierze się z kaloryczności
Ogrzewanie domów paliwem stałym – węglem kamiennym – ma długą tradycję. Pozycję lidera w rankingu najczęściej stosowanych materiałów opałowych zawdzięcza przede wszystkim dużej wartości energetycznej. Jest ona dużo wyższa niż ta powstająca w wyniku spalania drewna, pelet, biomasy, torfu czy słomy. Spalając identyczną jednostkę wymienionych produktów, tylko węgiel dostarczy nam w tym samym czasie najwięcej energii w postaci ciepła. Wartość opałowa ekogroszku zależy od wielu czynników tj. czystość, wilgotność, zawartość innych substancji – głównie jednak od wieku pokładów węglowych. Im warstwa wydobywanego materiału jest starsza, tym zawartość czystego węgla wyższa, a jego jakość bardziej kaloryczna. Wartość energetyczna węgla określana jest w kilodżulach na kilogram (KJ/kg) lub megadżulach na kilogram (MJ/kg). Wysokość tych parametrów, obrazująca jakość dostarczanego ekogroszku zawsze znajdują się na opakowaniach certyfikowanych produktów.

Wyróżnia się jakością – ekogroszek
Stosowanie ekogroszku wysokoenergetycznego do kotłów z automatycznymi podajnikami marki Tani Opał ¬– czyli pakowanego węgla kamiennego o granulacji 5-25 mm jest nie tylko oszczędne, ale i wygodne. Oczyszczony z kamieni produkt gwarantuje wysoką wartość opałową na poziomie 22-24MJ/kg, przy tym posiada niewielki udział popiołu. Wysoka kaloryczność ekogroszku Tani Opał sprawia, że nośniki ciepła ¬– grzejniki nagrzewają się szybko, powodując w krótkim okresie czasu osiągnięcie zadanej temperatury w pomieszczeniach. Wszystkie oryginalne opakowania producenta i dystrybutora ekogroszku Tani Opał posiadają certyfikat jakości, potwierdzający wiarygodność danych analitycznych tj.: granulacja, wilgotność, procent pozostałego popiołu z węgla. Pamiętajmy jednak, że na efektywność instalacji grzewczej wpływa nie tylko jakość spalanego materiału, ale i sprawność kotła. Ekogroszek spalamy tylko w niskoemisyjnych kotłach, czyli tak zwanych kotłach retortowych z automatycznym podajnikiem. Tylko taki dobór urządzenia i paliwa gwarantuje bezawaryjną pracę pieca i najniższe koszty wytwarzania ciepła.


Cena produktu:
Ekogroszek wysokoenergetyczny do kotłów z podajnikami – 739,00 zł brutto/ tona + koszt transportu

Więcej informacji na stronie: www.taniopal.pl

INFORMACJE O FIRMIE

Tani Opał Sp. z.o.o – to lider rynku europejskiego w produkcji i pakowaniu węgla oraz innych paliw stałych. Przedsiębiorstwo sukces w sprzedaży klientom indywidualnym zawdzięcza stosowaniu najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych oraz stałym badaniom, gwarantującym znakomitą jakość produktów. Tani Opał zapewnia całoroczną dostępność sztandarowych artykułów takich jak: ekogroszek, ekogroszek wysokoenergetyczny, kulki miałowe, węgiel orzech i węgiel brunatny. Spółka dysponuje skutecznym system zamówień i realizacji dostaw węgla na obszarze całego kraju. Aktualnie z usług firmy korzysta kilkaset składów opałowych zlokalizowanych w Polsce i całej Europie. Firma prowadzi również sprzedaż detaliczną za pośrednictwem sklepu internetowego. Tani Opał jako pierwszy w Polsce wprowadził sprzedaż swoich produktów w największych marketach budowlanych i spożywczych.