zestaw do sprawdzania nieszczelności- tester szczelności azot, | wentylacja.com.pl

Zestaw ten służy do sprawdzania szczelności układów klimatyzacji przy pomocy
azotu.

W skład zestawu wchodzą kolejno:
-reduktor butlowy PERUN RBAZ-3z do 30BAR do azotu z zaworem
-bezpieczeństwa, służy do obniżania ciśnienia gazów pobieranych
-bezpośrednio z butli. Płynna regulacja gazu, umożliwia
-precyzyjne ustawienie. Parametry reduktora:
-przepustowość reduktora: 40 m³/h,
-ciśnienie wlotowe: 200 bar,
-ciśnienie wylotowe: 2-30 bar; wąż o długości 150 cm łączący reduktor z manometrem; manometr wysokiego ciśnienia z zaworem kulowym. Parametry
manometru:
- zakres ciśnieniowy: od 0 do 55 bar wąż o długości 150 cm łączący manometr z przyłączem
serwisowym; przyłącze serwisowe (adapter) wysokiego ciśnienia z zewnętrznym gwintem
1/4". Zastosowanie:
 

Zestaw azotowy służy do sprawdzania szczelności układu
klimatyzacji
 

oraz kontroli poprawności działania parametrów układu.  


1.Sprawdzanie szczelności:
 


- Sprawdzić czy zawory na belce manometrów są zamknięte (w
pozycji poziomo).

- Reduktor należy przykręcić do butli z azotem. Następnie
wykręcić śrubę regulacyjną od dołu reduktora. Odkręcić zawór na
butli azotowej.
 

Wkręcając śrubę regulacyjną w reduktorze ustawić ciśnienie
wychodzące na manometry na poziomie 8-10 BAR.

Nie należy stosować ciśnienia wyższego niż 10 BAR ze względu na możliwość uszkodzenia układu klimatyzacji oraz
manometrów zestawu.
 

Uwaga!
Do sprawdzania szczelności układu nie należy wpinać adapteru niskiego ciśnienia. Pozostaje on zamknięty. Podanie
azotu na stronę niskiego ciśnienia spowoduje uszkodzenie
manometru. Szczelność sprawdzamy manometrem wysokiego
ciśnienia.


- Przypiąć adapter (szybkozłącze) wysokiego ciśnienia do układu
klimatyzacji. Zawór należy wpinać w momencie gdy pokrętło zaworu
(czerwone) jest wykręcone, następnie wkręcić pokrętło. Zawór jest
otwarty po ponownym wkręceniu pokrętła.
- Ustawiając zawór wysokiego ciśnienia w pozycji otwartej
(pionowo) wpuszczamy do układu azot. Następnie zamykamy zawór
wysokiego ciśnienia na manometrach (poziomo) oraz zakręcamy zawór
główny butli azotowej. Następnie sprawdzamy szczelność układu
płynem pieniącym natryskując go na wszystkie dostępne elementy
układu. W zależności od uznania mechanika można zostawić układ
napełniony azotem na dłuższy czas w celu dokładniejszego
sprawdzenia szczelności. Po próbie należy opróżnić układ z azotu
odkręcając od manometrów żółty wąż reduktora.

2. Kontrola układu.
 


Należy wpiąć obydwa adaptery (przyłącza) jak w p.1 – nie wpinając przewodu azotowego uprzednio sprawdzając czy
zawory manometrów są zamknięte w pozycji poziomej. W trakcie
pracy układu możemy odczytać wskazania
manometrów,na podstawie których możemy określić prawidłowość pracy układu.
 
Kategoria: Narzędzia pomiarowe i serwisowe Narzędzia i akcesoria serwisowe
Wyświetleń: 367