Sprawozdanie firmy Danfoss za 2018 rok
Silny wzrost oraz większa liczba inwestycji w przyszłość - Osiągając bardzo dobre wyniki finansowe, Danfoss będzie kontynuował inwestycje w nowe technologie, ważne z punktu widzenia klienta oraz stymulujące wzrost firmy.
Rok silnego wzrostu
W roku 2018 Danfoss odnotował duży wzrost – sprzedaż Grupy zwiększyła się o 271 mln euro i wyniosła 6,098 mld, co oznacza 7% więcej w lokalnej walucie. Silny wzrost na głównych rynkach, czyli w Ameryce Północnej, Europie czy Chinach, przyniósł bardzo dobre wyniki finansowe oraz zysk (EBIT) w wysokości 648 mln euro, co dało marżę EBIT na poziomie 10,6%. Zysk netto wzrósł o 18 mln euro i wyniósł 463 mln. Tendencja ta objęła całą Grupę Danfoss, a w szczególności Danfoss Power Solutions, gdzie odnotowano wyjątkowo udany rok.
- Już drugi rok z rzędu obserwujemy znaczny wzrost w Danfoss. Nadal zwiększamy udział w rynku, co jest bezpośrednim wynikiem naszej pracy związanej z inicjatywami ukierunkowanymi na strategiczny rozwój oraz inwestycjami w wiodące technologie. Ponadto, nasze rozwiązania idą w parze z kilkoma globalnymi mega trendami, takimi jak postępująca elektryfikacja, urbanizacja oraz wychodzenie naprzeciw wyzwaniom związanym ze zmianami klimatycznymi. Trendy te napędzają wciąż rosnące zapotrzebowanie na bardziej inteligentne i ekologiczne rozwiązania, co sprawia, że Danfoss jest jeszcze bardziej potrzebny, niż do tej pory - powiedział Prezydent i CEO, Kim Fausing.
Znaczące inwestycje w nowe technologie
Danfoss kontynuował przeprowadzanie ważnych inwestycji w inicjatywy ukierunkowane na wzrost oraz digitalizację, umożliwi to dalszy rozwój rozwiązań bazujących na inteligentnych technologiach. W roku 2018 firma zainwestowała w innowacje rekordową sumę 255 mln euro, czyli równowartość 4,2% osiągniętej sprzedaży. W ciągu roku Danfoss dokonał także 6 przejęć, które przyczynią się do wzmocnienia głównej gałęzi działalności firmy, oferty cyfrowej oraz rozwiązań dla elektryfikacji.
- Celem naszych inwestycji jest stworzenie sobie możliwości oferowania naszym klientom innowacyjnych i konkurencyjnych rozwiązań spełniających ich potrzeby. Obecnie daje się zauważyć wzrost zainteresowania rozwiązaniami pozwalającymi na zmniejszenie zużycia energii oraz poziomu emisji, jak również na zapewnienie większego poziomu efektywności i produktywności. Napędza to różnego rodzaju inicjatywy w obszarze elektryfikacji mające na celu zwiększenie liczby przemysłowych pojazdów, jednostek pływających oraz samochodów napędzanych silnikami hybrydowymi i elektrycznymi, jak również w obszarze rozwoju technologii cyfrowych ukierunkowanych na tworzenie inteligentnych i bardziej efektywnych energetycznie budynków oraz infrastruktury - dodał Kim Fausing.
- Ponadto, coraz bardziej koncentrujemy się na wypełnianiu postanowień Porozumienia Paryskiego oraz Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ, które idealnie wpasowały się w kontekst naszego biznesu, jako że jesteśmy w posiadaniu szerokiej gamy istotnych w tej kwestii rozwiązań zapewniających szybki zwrot z inwestycji, przez co bardzo atrakcyjnych dla każdego. Oczywiście sami korzystamy z rozwijanych przez siebie technologii, dzięki czemu w ciągu ostatnich 10 latach udało nam się zmniejszyć emisję CO2 i dużo efektywniej wykorzystywać energię zużywaną przez nasze jednostki produkcyjne - dodał.
Najważniejsze liczby roku 2018:
- Sprzedaż wzrosła o 5% i osiągnęła 6,098 mld euro (2017: 5,827 mld), co oznacza 7% wzrost w lokalnej walucie.
- Zysk operacyjny (EBIT) wyniósł 648mln euro (2017: 645 mln). Marża EBIT wyniosła 10,6% (2017: 11,1%).
- Zysk netto poprawił się o 4% i osiągnął poziom 463 mln euro (2017: 445 mln).
- Inwestycje w innowacje wzrosły o 9% i wyniosły 255 mln (2017: 234 mln), co stanowi 4,2% osiągniętej sprzedaży (2017: 4,0%).
- Od roku 2007, Danfoss zmniejszył swoje zużycie energii o 43% i emisję CO2 o 25%, głównie dzięki projektom nastawionym na oszczędzanie energii w swoich największych jednostkach produkcyjnych na świecie.
Prognoza na 2019
Spodziewamy się, że w roku 2019 Danfoss zwiększy lub utrzyma swój udział w rynku w tym samym czasie zwiększając zysk mierzony jako marża w porównaniu do poziomu z roku 2018, co będzie następstwem inwestycji w digitalizację i elektryfikację.