310
313
305

Pierwsza stacja paliwa wodorowego Air Products w Londynie

Paliwo i technologia wodorowa Air Products zieloną alternatywą wprowadzaną w transporcie publicznym i w rozwiązaniach dla wojska. Pięć autobusów w Londynie napędzanych paliwem wodorowym Air Products.

Pierwsza stacja paliwa wodorowego Air Products w Londynie

Warszawa, 7 lutego 2011 r. – Firma Air Products, największy dostawca gazów technicznych w Polsce, uruchomiła w Londynie pierwszą w historii, stale działająca stację paliwa wodorowego, która zaopatruje w wodór pięć autobusów miejskich. Stacja paliwa wodorowego Air Products typu Series 100 została także uruchomiona na Uniwersytecie w Coventry w Anglii i posłuży do tankowania paliwa wodorowego do pojazdów skonstruowanych przez firmę Microcab. Technologia i paliwo wodorowe Air Products są również wykorzystywane w wyspecjalizowanych samolotach Phantom Eye wyprodukowanych przez firmę Boeing.


Pięć autobusów w Londynie napędzanych paliwem wodorowym Air Products

Od grudnia 2010 roku w Londynie na stałe działa stacja paliwa wodorowego Air Products. Firma Air Products dostarczyła stację Londyńskiemu Przedsiębiorstwu Komunikacji Miejskiej (Transport for London), które dzięki niej zaopatruje w wodór pięć autobusów napędzanych tym paliwem. Autobusy kursujące pomiędzy Covent Garden a Tower Hill tworzą jedną z największych w Europie flot autobusowych napędzanych paliwem wodorowym.


„Otwarcie stacji paliwa wodorowego w Londynie to ekscytujący krok naprzód w rozwoju infrastruktury transportowej opierającej się na wodorze. Londyńczycy mogą dojechać autobusem napędzanym wodorem do pracy i przekonać się, że technologia wodorowa jest bezpieczna, czysta i wysoce efektywna w zmniejszaniu emisji spalin” – powiedział Ian Williamson, dyrektor Air Products ds. Systemów Energii Wodorowej oraz Prezes Europejskiego Stowarzyszenia Wodoru.


Firma Air Products dostarcza wodór do stacji paliwa w Londynie za pomocą opracowanego przez siebie pojazdu. Dwufazowa cysterna wodorowa pozwala na zaopatrywanie stacji w wodór w postaci płynnej lub w formie gazu pod wysokim ciśnieniem. Dzięki temu stacja nie musi posiadać możliwości sprężania wodoru, co pozwala wyeliminować wysoki koszt tego procesu z łańcucha dostaw paliwa wodorowego. Pierwsza tego typu stacja paliwa wodorowego w Europie stała się przyczynkiem do rozwijania przez Air Products w Wielkiej Brytanii nisko kosztowej sieci paliwowej opartej na wodorze.

Więcej informacji nt. autobusów w Londynie napędzanych paliwem wodorowym znajduje się w materiale wideo umieszczonym na witrynie agencji Reuters (kliknij w foto i obejrzyj film):




Uniwersytet w Coventry w Anglii otworzył stację paliwa wodorowego typu Series 100 firmy Air Products

W grudniu 2010 roku Uniwersytet w Coventry w Anglii, podczas Konferencji Miast Niskowęglowych, otworzył nagradzaną już stację paliwa wodorowego typu Series 100 opracowaną i dostarczoną przez firmę Air Products.

Stacja wodorowa posłuży do zaopatrywania w paliwo floty pojazdów napędzanych wodorem, które zostały skonstruowane przez firmę Microcab, powstałą przy uniwersytecie. W ramach szerszego projektu badawczego, finansowanego przez rząd brytyjski, mieszkańcy Coventry mogą ubiegać się o możliwość przetestowania pojazdów napędzanych wodorem na drogach Wielkiej Brytanii. Brytyjskie agencje rządowe Technology Strategy Board oraz Advantage West Midlands sfinansowały projekt CABLED (Coventry and Birmingham Low Emission Vehicle Demonstrators), który przewiduje wprowadzenie 110 pojazdów napędzanych wodorem, kursujących między Coventry a Birmingham.

Otwarcie stacji paliwa wodorowego w Coventry zwieńczyło kolejny etap tworzenia tzw. Hydrogen Ring (ang. Pierścienia Wodorowego), obejmującego obiekty paliwowe zlokalizowane w regionie Midlands, który stanowi centrum planowanej infrastruktury wodorowej w Wielkiej Brytanii.

„Nowy obiekt na Uniwersytecie w Coventry to strategiczne połączenie trzech miast w regionie Midlands ze stacjami paliwa wodorowego, które stanie się ważnym krokiem w procesie powstawania w Wielkiej Brytanii niskowęglowej infrastruktury transportowej opartej na wodorze” – powiedział Ian Williamson.

Stację paliwową Air Products typu Series 100 wyróżniono w lutym 2010 roku nagrodą Rushlight Hydrogen and Fuel Cell Industry. Więcej informacji na ten temat można uzyskać pod adresem http://www.airproducts.co.uk/news/2010-02-09.htm

Powodem, dla którego w Wielkiej Brytanii przykłada się coraz większą wagą do paliwa wodorowego, będącego realną alternatywą dla paliwa tradycyjnego, są wnioski wynikające z ostatnio opublikowanego opracowania rynkowego pt. „Oferta układów napędowych dla Europy: analiza oparta na faktach”. Raport ten dowiódł, że istnieje wyraźne uzasadnienie biznesowe dla stworzenia infrastruktury wodorowej i że powinno się stworzyć plan inwestycyjny dla jej rozwoju w całej Unii Europejskiej, co stanowiłoby pierwszy kluczowy krok dla zapewnienia dostaw paliwa wodorowego.


Bezzałogowy, wojskowy samolot Phantom Eye Boeinga napędzany paliwem wodorowym Air Products

Firma Air Products zapewnia także infrastrukturę i paliwo wodorowe dla Phantom Eye, pokazowego, nowego i bezzałogowego samolotu firmy Boeing, który służy m.in. do celów wojskowych. Samolot ten jest w stanie utrzymać się w powietrzu na wysokości 65 tys. stóp aż do czterech dni.


Samolot Phantom Eye wkrótce rozpocznie serię testów naziemnych w Centrum Badań Lotniczych im. Drydena, należącym do NASA, które znajduje się na terenie bazy sił powietrznych w Edwards, w Stanach Zjednoczonych. Samolot przygotowywany jest do pierwszego lotu w 2011 roku, który ma trwać od czterech do ośmiu godzin.

„Praca z firmą Boeing nad tym wyzwaniem to przywilej. Udział w tak przełomowym projekcie, jakim bez wątpienia jest Phantom Eye, to interesujące i ekscytujące doświadczenie” – powiedział Bob Kelly, menedżer ds. rozwoju biznesu, Systemy Energii Wodorowej w Air Products.

Inżynierowie Air Products i Boeinga ściśle współpracowali nad opracowaniem niedrogiego i innowacyjnego układu paliwowego, który byłby w stanie zaopatrywać samolot w ciekły wodór. System napędzania wodorem został uznany przez firmę Boeing za kluczowy element sukcesu Phantom Eye. Rozwiązanie to gwarantuje wydajność i ogromną oszczędność paliwa, a jego jedynym produktem ubocznym jest woda. Dzięki temu Phantom Eye jest samolotem przyjaznym środowisku.

Samolot Phantom Eye mógłby otworzyć nowy rynek usług związanych z pozyskiwaniem informacji oraz usług komunikacyjnych, włączając w to prowadzenie stałego wywiadu, obserwacji i rekonesansu dla klientów wojskowych, cywilnych i komercyjnych.

Air Products (NYSE: APD) obsługuje klientów na rynku przemysłowym, energetycznym, technologicznym oraz medycznym na całym świecie, dostarczając im wyjątkową gamę gazów atmosferycznych, procesowych i specjalnych, osprzęt oraz usługi serwisowe. Założona w 1940 roku firma jest liderem w swojej branży na szybko rozwijających się rynkach półprzewodników, wodoru, domowych usług medycznych, skraplania gazu ziemnego oraz produkcji zaawansowanych powłok i klejów. Firma Air Products znana jest z innowacyjności, wysokiej sprawności działania oraz zaangażowania na rzecz bezpieczeństwa i ochrony środowiska. Przychody Air Products w 2010 roku wyniosły 9 miliardów dolarów amerykańskich. Firma prowadzi działalność w ponad 40 krajach na świecie zatrudniając 18,3 tysiąca pracowników. Air Products jest obecny w 15 krajach Europy, włączając w to kraje Europy Centralnej i Wschodniej, takie jak Słowacja, Czechy, Rosja i Polska. Firma Air Products, która jest obecna w Polsce od 18 lat, konsekwentnie wdraża strategię rozwoju opartą na starannie dobranych inwestycjach. Po przejęciu BOC Gazy w 2007 roku Air Products stał się największym producentem gazów technicznych w Polsce. Dodatkowe informacje dostępne są pod adresem: www.airproducts.com

Air Products jest największym na świecie producentem wodoru, a także liderem w zakresie jego dostaw i bezpiecznego użytkowania. Firma ma ponad 50 lat doświadczenia w rozwoju technologii wodorowej, w której wodór ma stanowić alternatywne paliwo przyszłości. Dowodem na to jest między innymi ponad 50 patentów Air Products związanych z technologią napełniania pojazdów wodorem. Firma oferuje technologię oraz infrastrukturę niezbędną do napędzania i napełniania wodorem samochodów, autobusów, ciężarówek, samolotów, pociągów, wózków widłowych, wież nadawczych, a nawet łodzi podwodnych. Air Products dostarczył stacje paliwa wodorowego obsługujące autobusy dowożące widzów podczas Igrzysk Olimpijskich w Pekinie w 2008 roku oraz technologię ogniw paliwowych wykorzystujących wodór, którą zastosowano w pięciu autobusach w Londynie. Firma stworzyła także największą sieć stacji paliwa wodorowego w Wielkiej Brytanii. Air Products zapewnia również niemieckiej marynarce wojennej kompletną infrastrukturę wodorową wykorzystywaną do napędzania łodzi podwodnych. Firma ma bogate doświadczenie w dostarczaniu i obsłudze stacji paliwa wodorowego w 18 krajach, w tym ponad 120 stacji wodorowych w samych Stanach Zjednoczonych. Liczba bezpiecznych napełnień wodorem w stacjach Air Products przekroczyła liczbę 225 tys. rocznie i szybko rośnie.
Air Products oferuje wodór w postaci ciekłej i gazowej oraz HCNG (mieszaninę sprężonego gazu ziemnego i wodoru). Ponadto firma opracowała szeroką gamę urządzeń oraz protokołów stosowanych w procesie napełniania pojazdów wodorem pod różnym ciśnieniem. Wodór dowożony jest do stacji paliwowych ciężarówkami, a powstaje w procesie reformingu gazu ziemnego, konwersji biomasy lub elektrolizy, w tym elektrolizy przeprowadzanej z wykorzystaniem energii odnawialnej (słońca i wiatru).
Dodatkowe informacje na temat technologii wodorowej Air Products są dostępne na stronie www.airproducts.com/h2energy

Uniwersytet w Coventry to nowoczesny, zorientowany na przyszłość uniwersytet, który szczyci się tradycją edukacji na wysokim poziomie i praktycznym zastosowaniem wiedzy naukowej. Studenci mogą korzystać z najnowocześniejszego sprzętu oraz laboratoriów dostosowanych do prowadzenia zajęć z takich dziedzin, jak: ochrona zdrowia, projektowanie, inżynieria, technologia informatyczna czy sztuka. Na uniwersytecie utworzono trzy narodowe Centra Doskonalenia Nauki, w które zainwestowane mają być znaczne środki, m.in. w ochronę zdrowia, projektowanie oraz matematykę. Znajdujący się w centrum miasta kampus uniwersytecki jest stale rozwijany. Uniwersytet odgrywa ważną rolę w życiu Coventry, stanowi istotny element jego przyjaznej i pełnej energii atmosfery, umożliwia także nawiązywanie owocnych relacji biznesowych. Dzięki powiązaniom z firmami będącymi liderami w swoich branżach, organizacjami publicznymi oraz organizacjami zajmującymi się wolontariatem, studenci mają możliwość odbywania staży oraz uczestniczenia w projektach, co po ukończeniu studiów zwiększa ich szanse na zatrudnienie.



Komentarze

W celu poprawienia jakości naszych usług korzystamy z plików cookies. Zgodę możesz udzielić poprzez zamknięcie tego komunikatu. Jeśli nie wyrażasz zgody na przechowywanie na Twoim urządzeniu końcowym plików cookies konieczne jest dokonanie zmian w ustawieniach Twojej przeglądarki. Więcej informacji na temat plików cookies i ochrony danych osobowych znajdziesz w Polityce prywatności.