Paroc Polska - nowa struktura
W czasie targów Instalacje 2001 w Poznaniu odbyła się konferencja firmy Paroc Polska, której głównym tematem była prezentacja nowej wewnętrznej struktury organizacyjnej oraz planów inwestycyjnych Paroc w Polsce.
Paroc rozpoczął produkcję wyrobów z wełny mineralnej ponad 50 lat temu, koncentrując się początkowo głównie w Europie Północnej. W ostatnich latach Grupa zdecydowała się na stopniową ekspansję w Europie Środkowej - m.in. od 1997 roku produkuje w Polsce. Wytwarzane przez firmę produkty podzielić można na takie grupy, jak izolacje budowlane, izolacje techniczne oraz systemy paneli. Rozwój działalności firmy Paroc w Polsce jest bardzo dynamiczny. Początkowo firma sprzedawała wyroby importowane głównie z Finlandii i Szwecji. Już jednak w połowie 1998 roku, po zakupie i modernizacji zakładu w Trzemesznie, rozpoczęto produkcję - w pierwszym etapie przede wszystkim izolacji budowlanych. Efektem kontynuacji inwestycji było uruchomienie jesienią ubiegłego roku jednej z najnowocześniejszych w Europie linii do produkcji wełny mineralnej, umożliwiającej wzbogacenie oferty rynkowej m.in. o produkty z pokryciem, produkty wysokiej gęstości. Linia wyposażona jest w instalację do oczyszczania i dopalania gazów popiecowych, dzięki czemu jest przyjazna dla środowiska. Od stycznia br. Paroc Polska Sp. z o.o. działa w nowej wewnętrznej strukturze organizacyjnej podzielona jest na dwie linie produktów: Izolacje budowlane i Izolacje Techniczne. Każda z tych linii produktów koncentruje się na innych rynkach. Nowa struktura organizacyjna pozwala na bardziej ukierunkowane działania na nich, a co za tym idzie podwyższa jakość usług oferowanych klientom. Jakość produktów i usług jest zagwarantowana przez działający w firmie system zapewnienia jakości - w styczniu 2001 r. Paroc Polska uzyskał certyfikat ISO 9001:2000. Ponadto od ubiegłego roku firma wytwarza wszystkie swoje wyroby - zarówno na rynek krajowy, jak i na eksport - zgodnie z najnowszymi wymaganiami Unii Europejskiej. Szczególny nacisk położono na rozwój izolacji technicznych, osiągając w tym zakresie bardzo wysoką pozycję na rynku. Strategia rozwoju Grupy na najbliższe lata zakłada przeniesienie wytwarzania produktów do izolacji technicznych do naszego kraju. W pierwszej połowie 2001 r. zainstalowane zostaną w Trzemesznie najnowocześniejsze maszyny do produkcji otulin, a po uruchomieniu dwóch nowych linii Paroc będzie produkował pełną gamę technicznych wyrobów izolacyjnych właśnie w Polsce. Rodzinę Izolacji Technicznych Paroca tworzą: - izolacje przemysłowe - głównie maty na siatce w różnych wersjach, maty LW, płyty techniczne,
- izolacje do klimatyzacji, wentylacji i c.o. (HEVAC), głównie mata Lamella z różnymi foliami, płyty wentylacyjne z różnymi pokryciami, systemy ochrony p.poż. (najnowszy system), otuliny z folią aluminiową,
- izolacje morskie (MARINE),
- produkty do specjalnych zastosowań (OEM) - produkty wykonywane dla jednego klienta pod specjalne, długoterminowe zlecenie).
Do tej pory oferta techniczna produktów izolacyjnych wzbogacona została o System Ochrony Przeciwogniowej Paroc do ochrony kanałów wentylacyjnych, klimatyzacyjnych i oddymiających. Paroc Polska ma ambitne, ale realne plamy na najbliższe lata. Celem podejmowanych działań jest uzyskanie w 2005 roku pozycji lidera w zakresie produkcji i sprzedaży izolacji technicznych. Po poczynionych w ubiegłym roku przygotowaniach, 1 stycznia br. rozpoczęła działalność Linia Produktu. W najbliższych miesiącach firma zamierza skoncentrować się na sukcesywnym wprowadzaniu najnowszych produktów i technologii, by w 2002 włączyć produkcję do Linii Produktu Izolacji Technicznych. Niewątpliwym atutem firmy jest to, że już w najbliższym czasie - po uruchomieniu linii otulin - będzie ona wytwarzać wszystkie produkty izolacji technicznych w kraju. Ułatwia to dostęp do nich, usprawnia serwis. Firma, jak podkreślono na konferencji, nie zamierza koncentrować się wyłącznie na polskim rynku, choć ma on priorytet. Docelowo wytwarzane w Trzemesznie produkty będą eksportowane również do odbiorców zagranicznych. Poszerzenie oferty, uruchomienie nowych linii oznacza też nowe miejsca pracy w Parocu.