Luksusowa klimatyzacja w biznesie – a może to już standard?
W przedsiębiorstwach i instytucjach zaobserwować możemy wzrost zainteresowania klimatyzacją jako obowiązującą normą a nie wyznacznikiem luksusu. Co raz więcej małych placówek stosuje takie rozwiązania z myślą o swoich użytkownikach
Gorące lata na rynku klimatyzacyjnym
Rynek klimatyzacji w Polsce przeżywa prawdziwy boom, spowodowany rosnącą popularnością tego typu instalacji na naszym rynku. Początki tego zjawiska można zaobserwować od roku 2007, kiedy to klimatyzacja przestała być kojarzona wyłącznie z luksusowymi hotelami w tropikalnych krajach i dużymi zagranicznymi przedsiębiorstwami, które mogły pozwolić sobie na koszty montażu oraz utrzymania instalacji. W okresie ostatnich 5 lat klimatyzator stał się urządzeniem goszczącym nie tylko w biurach małych i średnich przedsiębiorstw, ale coraz częściej kupowanym przez klientów indywidualnych. Wzrost popularności wykorzystywania klimatyzacji wiąże się przede wszystkim z malejącymi kosztami instalacji oraz eksplantacji urządzenia.
- Zalew rynku klimatyzatorów urządzeniami kiepskiej jakości, najczęściej pochodzącymi z Chin, które oferowane są nawet za mniej niż 2 tys. zł spowodował ogromną konkurencję wśród wiodących producentów takich jak DAIKIN, MITSUBISHI ELECTRIC czy FUJITSU. Dziś markowy, energooszczędny i niezawodny klimatyzator renomowanej firmy z Europy zachodniej lub Japonii można zainstalować za 3-3,5 tyś zł. Kilka lat temu tego typu inwestycja wiązałaby się z wydatkiem rzędu 5-6 tys. zł..- tłumaczy Piotr Stefaniak z łódzkiej firmy AC KLIMAT.
Klimatyzacja ociepla wizerunek
Powszechność stosowania klimatyzacji w biznesie wymusiła zmianę postrzegania tego typu inwestycji w kontekście wizerunku przedsiębiorstwa. To, co kiedyś wydawało się luksusem dziś jest standardowym rozwiązaniem, którego brak może źle świadczyć o kondycji firmy. Klimatyzacja, która mogłaby się wydawać instalacją niepotrzebną dla budownictwa w naszym klimacie, właśnie w Polsce stanowi prawdziwe zbawienie dla osób doświadczających drastycznych zmian temperatury, które występują z dnia na dzień oraz w obliczu coraz bardziej upalnego lata . Montaż klimatyzacji, stanowiącej proste w obsłudze, funkcjonalne i coraz tańsze rozwiązanie dla firmy, w oczach naszych partnerów biznesowych, klientów a nawet pracowników i współpracowników stał się elementem nie tylko mile widzianym, ale nawet oczekiwanym i pożądanym w codziennej współpracy. Klimatyzacja latem, szczególnie w dużych miastach, gdzie wszechobecny asfalt i beton łatwo nagrzewają całe otoczenie, jest rozwiązaniem oszczędniejszym od sieci wentylatorów oraz gwarancją na godziwe warunki pracy. Duże miasta, w upalne dni charakteryzują się również niską wilgotnością powietrza, przez co wysoka temperatura tym mocniej wpływa na jakość pracy.
- Spotykamy się z pytaniami o sens instalowania klimatyzacji w kraju, w którym mamy do czynienia tylko z kilkoma upalnymi miesiącami w roku. Odpowiedzią na nie zawsze będą rosnące statystyki sprzedaży tego typu instalacji w Polsce, przez co jej brak stawia firmę w gronie mniejszości, która kojarzy się nie z oszczędnością, ale ze słabą kondycją finansową. Należy również pamiętać że niedrogie udogodnienie jakim jest klimatyzacja w firmie może spowodować znaczny wzrost efektywności pracy co może mieć bezpośrednie przełożenie na zyski przedsiębiorcy. Dziś w upalny dzień o wiele łatwiej zauważyć na pierwszy rzut oka brak klimatyzacji w firmie niż jej obecność. – mówi Piotr Stefaniak z AC KLIMAT.
Jak dbać o klimatyzację bez dodatkowych kosztów
Aby inwestycja w klimatyzację pozostała pożądanym oraz tanim rozwiązaniem musi być właściwie użytkowana. Wybór instalatora oferującego profesjonalny montaż oraz sezonowe przeglądy i utrzymanie gwarancji dla instalacji powinien być traktowany jako priorytet dla każdego przedsiębiorcy inwestującego w klimatyzację. O tym, czy będziemy potrzebowali częstego serwisu decyduje przede wszystkim właściwa eksploatacja instalacji. Do najczęściej spotykanych grzechów w użytkowaniu klimatyzacji należy praca urządzenia przez całą dobę. W wielu firmach nigdy nie wyłącza się klimatyzacji, przez co naraża się pracowników na problemy zdrowotne, a firmę na straty finansowe . Najbardziej popularne klimatyzatory pochłaniają powietrze z pomieszczenia, filtrują, ochładzają, osuszają lub dogrzewają je i znów oddają. Przy użytkowaniu takich urządzeń należy pamiętać o okresowym wietrzeniu pomieszczenia co zapewni stały dopływ świeżego powietrza, a pracujący klimatyzator skutecznie oczyści je z brudu i kurzu a w przypadku urządzeń bardziej zaawansowanych technicznie - również z drobnoustrojów. - Częstym zjawiskiem jest też niewłaściwe ustawianie parametrów pracy urządzenia. Wielu użytkowników w upalne dni poszukując orzeźwienia stara się ustawić klimatyzację na jak najniższą temperaturę i „silny” nadmuch, przez co narażają się na szok termiczny, którego doświadczą wychodząc z biura. Zaleca się, żeby ustawienie klimatyzacji było tylko o 3-4 stopnie niższe niż temperatura na zewnątrz. – radzi Piotr Stefaniak z AC KLIMAT.
Brudna i nieserwisowana klimatyzacja może być wylęgarnią wirusów i drobnoustrojów. Producenci klimatyzatorów zalecają w celu utrzymania długoletniej gwarancji kompleksową konserwację urządzeń i instalacji dwa razy do roku przez stację serwisową z odpowiednimi kwalifikacjami oraz sprzętem. W trakcie takiej usługi odbywa się m.in. odgrzybianie instalacji. To za mało, należy również dbać o czyszczenie filtrów urządzenia we własnym zakresie . Czynność ta powinna być przeprowadzane co miesiąc lub dwa, nie potrzebna jest jednak do tego specjalistyczna firma, w lepszych urządzeniach dostęp do filtra jest ułatwiony i wystarczy umyć go wodą z mydłem.
Warunkiem prawidłowego funkcjonowania urządzeń, wykorzystania w pełni ich możliwości technicznych w maksymalnym okresie żywotności jest niewątpliwie obsługa zgodnie z zaleceniami producentów poszczególnych urządzeń, a co się z tym wiąże również stała konserwacja sprzętu przez firmy wyspecjalizowane– radzi Piotr Stefaniak z AC KLIMAT
Klimatyzacja może również przynieść bardziej wymierne oszczędności niż te, w których oszczędzamy na zdrowiu pracowników. Montaż klimatyzatora i jego użytkowanie możemy odliczyć od podatku. Podobnie jak w przypadku kosztów na ogrzewanie, również klimatyzacja może być wpisana do kosztów podatkowych. Do wydatków takich można zaliczyć zakup urządzeń klimatyzacyjnych, ich serwis i konserwację. Należy jednak pamiętać, że sam zakup urządzenia należy do środków trwałych firmy, a tych nie możemy od razu wpisać do kosztów podatkowych, trzeba więc poddać je najpierw amortyzacji.
- Rozwiązaniem tego problemu może być forma leasingu, która staje się coraz bardziej popularna w tego rodzaju instalacjach. . – radzi Piotr Stefaniak z AC KLIMAT.
Jak się okazuje klimatyzacja nie oznacza dziś zbędnego luksusu, na który mogą sobie pozwolić tylko najbogatsze firmy i instytucje. Udogodnienia towarzyszą nam na co dzień, dlatego firma unikająca tanich inwestycji ułatwiających pracę i kontakt z klientem może stwarzać wrażenie nie idącej z duchem czasów.
- Inwestycja w klimatyzację w dzisiejszych czasach nie stanowi wydatku, który mógłby mocno zaszkodzić nawet średnio prosperującej firmie. Rezygnacja z tego typu udogodnienia może jednak mocno ochłodzić relację naszego przedsiębiorstwa z klientami lub potencjalnymi partnerami, przez co pozornie zaoszczędzone pieniądze odbiją się na wizerunku firmy. – podsumowuje Piotr Stefaniak z AC KLIMAT
Rynek klimatyzacji w Polsce przeżywa prawdziwy boom, spowodowany rosnącą popularnością tego typu instalacji na naszym rynku. Początki tego zjawiska można zaobserwować od roku 2007, kiedy to klimatyzacja przestała być kojarzona wyłącznie z luksusowymi hotelami w tropikalnych krajach i dużymi zagranicznymi przedsiębiorstwami, które mogły pozwolić sobie na koszty montażu oraz utrzymania instalacji. W okresie ostatnich 5 lat klimatyzator stał się urządzeniem goszczącym nie tylko w biurach małych i średnich przedsiębiorstw, ale coraz częściej kupowanym przez klientów indywidualnych. Wzrost popularności wykorzystywania klimatyzacji wiąże się przede wszystkim z malejącymi kosztami instalacji oraz eksplantacji urządzenia.
- Zalew rynku klimatyzatorów urządzeniami kiepskiej jakości, najczęściej pochodzącymi z Chin, które oferowane są nawet za mniej niż 2 tys. zł spowodował ogromną konkurencję wśród wiodących producentów takich jak DAIKIN, MITSUBISHI ELECTRIC czy FUJITSU. Dziś markowy, energooszczędny i niezawodny klimatyzator renomowanej firmy z Europy zachodniej lub Japonii można zainstalować za 3-3,5 tyś zł. Kilka lat temu tego typu inwestycja wiązałaby się z wydatkiem rzędu 5-6 tys. zł..- tłumaczy Piotr Stefaniak z łódzkiej firmy AC KLIMAT.
Klimatyzacja ociepla wizerunek
Powszechność stosowania klimatyzacji w biznesie wymusiła zmianę postrzegania tego typu inwestycji w kontekście wizerunku przedsiębiorstwa. To, co kiedyś wydawało się luksusem dziś jest standardowym rozwiązaniem, którego brak może źle świadczyć o kondycji firmy. Klimatyzacja, która mogłaby się wydawać instalacją niepotrzebną dla budownictwa w naszym klimacie, właśnie w Polsce stanowi prawdziwe zbawienie dla osób doświadczających drastycznych zmian temperatury, które występują z dnia na dzień oraz w obliczu coraz bardziej upalnego lata . Montaż klimatyzacji, stanowiącej proste w obsłudze, funkcjonalne i coraz tańsze rozwiązanie dla firmy, w oczach naszych partnerów biznesowych, klientów a nawet pracowników i współpracowników stał się elementem nie tylko mile widzianym, ale nawet oczekiwanym i pożądanym w codziennej współpracy. Klimatyzacja latem, szczególnie w dużych miastach, gdzie wszechobecny asfalt i beton łatwo nagrzewają całe otoczenie, jest rozwiązaniem oszczędniejszym od sieci wentylatorów oraz gwarancją na godziwe warunki pracy. Duże miasta, w upalne dni charakteryzują się również niską wilgotnością powietrza, przez co wysoka temperatura tym mocniej wpływa na jakość pracy.
- Spotykamy się z pytaniami o sens instalowania klimatyzacji w kraju, w którym mamy do czynienia tylko z kilkoma upalnymi miesiącami w roku. Odpowiedzią na nie zawsze będą rosnące statystyki sprzedaży tego typu instalacji w Polsce, przez co jej brak stawia firmę w gronie mniejszości, która kojarzy się nie z oszczędnością, ale ze słabą kondycją finansową. Należy również pamiętać że niedrogie udogodnienie jakim jest klimatyzacja w firmie może spowodować znaczny wzrost efektywności pracy co może mieć bezpośrednie przełożenie na zyski przedsiębiorcy. Dziś w upalny dzień o wiele łatwiej zauważyć na pierwszy rzut oka brak klimatyzacji w firmie niż jej obecność. – mówi Piotr Stefaniak z AC KLIMAT.
Jak dbać o klimatyzację bez dodatkowych kosztów
Aby inwestycja w klimatyzację pozostała pożądanym oraz tanim rozwiązaniem musi być właściwie użytkowana. Wybór instalatora oferującego profesjonalny montaż oraz sezonowe przeglądy i utrzymanie gwarancji dla instalacji powinien być traktowany jako priorytet dla każdego przedsiębiorcy inwestującego w klimatyzację. O tym, czy będziemy potrzebowali częstego serwisu decyduje przede wszystkim właściwa eksploatacja instalacji. Do najczęściej spotykanych grzechów w użytkowaniu klimatyzacji należy praca urządzenia przez całą dobę. W wielu firmach nigdy nie wyłącza się klimatyzacji, przez co naraża się pracowników na problemy zdrowotne, a firmę na straty finansowe . Najbardziej popularne klimatyzatory pochłaniają powietrze z pomieszczenia, filtrują, ochładzają, osuszają lub dogrzewają je i znów oddają. Przy użytkowaniu takich urządzeń należy pamiętać o okresowym wietrzeniu pomieszczenia co zapewni stały dopływ świeżego powietrza, a pracujący klimatyzator skutecznie oczyści je z brudu i kurzu a w przypadku urządzeń bardziej zaawansowanych technicznie - również z drobnoustrojów. - Częstym zjawiskiem jest też niewłaściwe ustawianie parametrów pracy urządzenia. Wielu użytkowników w upalne dni poszukując orzeźwienia stara się ustawić klimatyzację na jak najniższą temperaturę i „silny” nadmuch, przez co narażają się na szok termiczny, którego doświadczą wychodząc z biura. Zaleca się, żeby ustawienie klimatyzacji było tylko o 3-4 stopnie niższe niż temperatura na zewnątrz. – radzi Piotr Stefaniak z AC KLIMAT.
Brudna i nieserwisowana klimatyzacja może być wylęgarnią wirusów i drobnoustrojów. Producenci klimatyzatorów zalecają w celu utrzymania długoletniej gwarancji kompleksową konserwację urządzeń i instalacji dwa razy do roku przez stację serwisową z odpowiednimi kwalifikacjami oraz sprzętem. W trakcie takiej usługi odbywa się m.in. odgrzybianie instalacji. To za mało, należy również dbać o czyszczenie filtrów urządzenia we własnym zakresie . Czynność ta powinna być przeprowadzane co miesiąc lub dwa, nie potrzebna jest jednak do tego specjalistyczna firma, w lepszych urządzeniach dostęp do filtra jest ułatwiony i wystarczy umyć go wodą z mydłem.
Warunkiem prawidłowego funkcjonowania urządzeń, wykorzystania w pełni ich możliwości technicznych w maksymalnym okresie żywotności jest niewątpliwie obsługa zgodnie z zaleceniami producentów poszczególnych urządzeń, a co się z tym wiąże również stała konserwacja sprzętu przez firmy wyspecjalizowane– radzi Piotr Stefaniak z AC KLIMAT
Klimatyzacja może również przynieść bardziej wymierne oszczędności niż te, w których oszczędzamy na zdrowiu pracowników. Montaż klimatyzatora i jego użytkowanie możemy odliczyć od podatku. Podobnie jak w przypadku kosztów na ogrzewanie, również klimatyzacja może być wpisana do kosztów podatkowych. Do wydatków takich można zaliczyć zakup urządzeń klimatyzacyjnych, ich serwis i konserwację. Należy jednak pamiętać, że sam zakup urządzenia należy do środków trwałych firmy, a tych nie możemy od razu wpisać do kosztów podatkowych, trzeba więc poddać je najpierw amortyzacji.
- Rozwiązaniem tego problemu może być forma leasingu, która staje się coraz bardziej popularna w tego rodzaju instalacjach. . – radzi Piotr Stefaniak z AC KLIMAT.
Jak się okazuje klimatyzacja nie oznacza dziś zbędnego luksusu, na który mogą sobie pozwolić tylko najbogatsze firmy i instytucje. Udogodnienia towarzyszą nam na co dzień, dlatego firma unikająca tanich inwestycji ułatwiających pracę i kontakt z klientem może stwarzać wrażenie nie idącej z duchem czasów.
- Inwestycja w klimatyzację w dzisiejszych czasach nie stanowi wydatku, który mógłby mocno zaszkodzić nawet średnio prosperującej firmie. Rezygnacja z tego typu udogodnienia może jednak mocno ochłodzić relację naszego przedsiębiorstwa z klientami lub potencjalnymi partnerami, przez co pozornie zaoszczędzone pieniądze odbiją się na wizerunku firmy. – podsumowuje Piotr Stefaniak z AC KLIMAT
Komentarze