Fujitsu General i G.I. Holding rozpoczynają współpracę w zakresie rozwoju komercyjnych urządzeń klimatyzacyjnych
Producenci zawarli wstępne porozumienie dotyczące kompleksowego powiązania produktów przeznaczonych na rynki zagraniczne, w tym na rynek europejski. Głównym celem nawiązanej współpracy jest wzmocnienie pozycji obydwu firm w segmencie urządzeń komercyjnych, dzięki połączeniu portfolio oferowanych rozwiązań, jak również wspólnej realizacji prac nad rozwojem produktu.
Japoński koncern Fujitsu General Limited (dalej „Fujitsu General”) i G.I. Holding S.p.A. (dalej „GIH”), włoski producent urządzeń klimatyzacyjnych na czele z flagową marką Clint, zawarły wstępne porozumienie dotyczące kompleksowego połączenia oraz wspólnego rozwoju segmentu komercyjnych urządzeń klimatyzacyjnych. Dzięki połączeniu technologii, w przyszłości firmy będą mogły opracować wydajne i łatwe w obsłudze centrale wentylacyjne, które będą sprzedawane pod markami obydwu producentów.
Europejski rynek klimatyzatorów komercyjnych powiększa się poprzez rozwój energooszczędnych i wysokowydajnych systemów klimatyzacyjnych ze zmiennym przepływem czynnika chłodniczego (VRF), dostarczanych przez japońskich producentów, równoległy wzrost sprzedaży central wentylacyjnych (AHU), a także agregatów wody lodowej chłodzonych powietrzem (chillerów) produkowanych przez północnoamerykańskich i europejskich dostawców.
Podjęcie współpracy przez koncerny pozwoli Fujitsu General rozszerzyć obecną linię produktową dedykowaną na rynek odbiorców komercyjnych, zaś GIH rozbuduje dotychczasową sieć sprzedaży, a także skorzysta z technologii wypracowanych przez koncern Fujitsu General, zmierzając ku osiągnięciu jak najlepszych, wspólnych rezultatów biznesowych.
Jednocześnie obie firmy kontynuować będą starania zmierzające do zwiększenia udziału w segmencie komercyjnych systemów klimatyzacyjnych zarówno w Europie, jak i na świecie. Klima-Therm, wyłączny przedstawiciel koncernów Fujitsu General i GIH w Polsce oraz w Skandynawii, dzięki współpracy producentów, przede wszystkim dostanie szansę na wzrost konkurencyjności jako dostawcy, a w konsekwencji wzmocni swoją przewagę na rynkach lokalnych.