Eko bilans Panasonic na plus
Panasonic spełnił, a w niektórych obszarach przekroczył swoje proekologiczne cele przyjęte w celu zapewnienia zrównoważonego rozwoju produktów, procesów produkcji oraz programów edukacyjnych dla pracowników.
Warszawa, 23 czerwca 2010 r. – Panasonic ogłosił spełnienie a w niektórych obszarach również przekroczenie założonych celów ekologicznych na okres październik 2008 – marzec 2010. „Eco ideas” jest zobowiązaniem firmy Panasonic do przyjaznej dla środowiska działalności w trzech kluczowych obszarach: „eco ideas” dla produktów, „eco ideas” dla produkcji oraz „eco ideas” dla każdego. Wytyczanie ambitnych celów dla każdego obszaru działalności Panasonic ma się przyczynić do realizacji zamierzenia firmy – stania się najbardziej ekologicznym producentem elektroniki w 2018 roku.
Najważniejsze rezultaty strategii „eco ideas” w dziedzinie zrównoważonego rozwoju w 2009 roku:
• „eco ideas” dla produktów: dwadzieścia kategorii produktowych firmy Panasonic osiągnęło status najwyższej klasy wydajności ekologicznej – "Green Superior Product”. Wśród nich znalazły się: kino domowe DVD Panasonic SC-PT480, nagrywarka HD DMR-EX83, pralka NA-147VB2 oraz aparat cyfrowy Lumix DMC-FP1/FP2. M.in. te produkty, otrzymały najwyższe oceny ze względu na niskie zużycie energii.
• „eco ideas” dla wytwarzania: Panasonic w swoich fabrykach na terenie Europy, do końca 2009 r. zmniejszył emisję CO2 o 21,4 tysięcy ton. Celem Panasonic było zmniejszenie emisji CO2 o 10% lub 6000 ton. Finalnie wartość ta przekroczyła zamierzenia i zmalała o 34%.
• „eco ideas” dla każdego: Panasonic Europe zrealizował przeszło 40 proekologicznych działań, w których realizacji udział wzięło ponad 3.000 pracowników firmy. Ich aktywność objęła m.in.: zasadzenie około 12.645 drzew, adopcję zagrożonych wyginięciem zwierząt, sponsoring badania Catlin Arctic oraz uczestnictwo wszystkich europejskich oddziałów Panasonic w wydarzeniu Godzina dla Ziemi WWF oraz wsparcie dla działań WWF na Arktyce.
„Jestem niezmiernie szczęśliwy, że osiągnęliśmy wszystkie zamierzone na 2009 proekologiczne cele, a w niektórych przypadkach nawet w większym stopniu niż założyliśmy. Osiągnęliśmy to dzięki przyjęciu założenia, że przyjazne środowisku zarządzanie jest kluczowe dla całej naszej działalności, od badań i rozwoju, przez łańcuchy dostaw i gotowe produkty aż po inicjatywy, w które angażują się nasi pracownicy" powiedział Laurent Abadie, Prezes Panasonic Europe. "Nie zamierzamy jednak popadać w samozadowolenie. Mamy wciąż wiele do zrobienia. Bazując na tegorocznym sukcesie, musimy skupić się na wyznaczeniu i osiągnięciu kolejnych celów” dodał pan Abadie.”
Nowy plan działania, który jest częścią średniookresowego planu zarządzania korporacji Panasonic na najbliższe trzy lata, zakłada prowadzenie działań związanych ze środowiskiem w dwóch obszarach – „eco ideas” dla Stylu Życia oraz „eco ideas” dla Biznesu. Pierwsza grupa opiera się na promowaniu zrównoważonego trybu życia, druga z kolei skupia się na redukcji oddziaływania na środowisko działalności gospodarczej, w oparciu o konkretne przykłady.
Proekologiczne inicjatywy firmy Panasonic są ujmowane w indeksie Dow Jones Sustainability oraz FTSE4Good Financial Times i London Stock Exchange.
O Panasonic
Panasonic Corporation jest światowym liderem w rozwijaniu i produkcji elektroniki zaspokajającej szeroką gamę potrzeb konsumentów, biznesu i przemysłu. Firma
z siedzibą w Osace, w zakończonym 31 marca 2010 roku finansowym, zanotowała sprzedaż netto w wysokości 7,42 bilionów jenów (56,6 miliardów dolarów).
Akcje firmy notowane są na giełdach w Tokio, Osace, Nagoyi oraz w Nowym Jorku (symbol NYSE: PC). Więcej informacji o firmie i marce Panasonic znajduje się pod adresem http://panasonic.net/ lub http://panasonic.pl/