Ciepło domowe - oblicz, czy je masz
Aby pomóc klientom zwiększyć efektywność energetyczną, firma Viessmann zaproponowała kalkulator online, który pozwoli obliczyć koszty ogrzewania oraz doradzi, w jaki sposób zmodernizować starą kotłownię, by zapewnić komfort ciepła i niższe rachunki.
Firma Viessmann udostępniła na rynku polskim profesjonalne narzędzie – kalkulator EfektywnośćPlus, funkcjonujący online bezpośrednio na głównej stronie internetowej www.viessmann.pl. To pierwsze tak wszechstronne narzędzie w polskiej branży grzewczej, skierowane przede wszystkim do klientów indywidualnych. W ten sposób można od teraz samodzielnie w przyjazny sposób, dokonywać szacunkowych obliczeń, które wskazują następnie kroki postępowania w celu obniżenia kosztów ogrzewania budynku.
Kalkulator EfektywnośćPlus opierając się na podstawowych danych budynku, jak jego powierzchnia, dotychczasowe roczne zużycie paliwa, rok budowy, a także uwzględniając dane klimatyczne miast w Polsce, rodzaj i parametry źródła ciepła – pozwala prowadzić obliczenia uwzględniające wiele czynników, jakie wpływają na koszty ogrzewania. Szereg parametrów ma charakter standardowy, domyślny, będąc z góry zdefiniowanymi, co ułatwia prowadzenie obliczeń. Klient posiada m.in. możliwość zmiany kluczowych parametrów takich jak koszty jednostkowe zakupu paliw i energii czy przewidywany roczny wzrost cen nośników energii w kolejnych latach.
Kalkulator EfektywnośćPlus pozwala na szybką ocenę klasy energetycznej systemu grzewczego i wskazuje w rezultacie kolejnych kroków obliczeń propozycję rozwiązania - konkretnego źródła ciepła. Wyniki obliczeń zawierają także wieloletnią prognozę spodziewanych korzyści dzięki zmniejszeniu kosztów ogrzewania po modernizacji systemu grzewczego.
Narzędzia online takie jak kalkulator Efektywność Plus, są chętnie wykorzystywane przez klientów w Internecie, a ich rolą jest w znacznej mierze pomoc w podjęciu ważnych decyzji, a także wstęp do szczegółowej rozmowy z fachowcami branży grzewczej, w przypadku firmy Viessmann – z autoryzowanymi Partnerami Handlowymi. Rozmowa ze świadomym potrzeby modernizacji klientem jest wówczas znacznie łatwiejsza, gdy można rozmawiać nie o potrzebie samej modernizacji, ale o konkretnym już rozwiązaniu nowego systemu grzewczego.