Centrum Klima po raz trzeci z rzędu Diamentem Forbesa
Centrum Klima – wiodący na rynku polskim oraz liczący się w Europie producent oraz dystrybutor systemów wentylacyjnych i klimatyzacyjnych – już po raz trzeci z rzędu znalazła się wśród „Diamentów Forbesa”. Ranking przygotowany przez miesięcznik Forbes we współpracy z wywiadownią gospodarczą Dun&Bradstreet prezentuje prestiżowe grono firm, które w ostatnich trzech latach najbardziej dynamicznie zwiększały swoją wartość.

„Bardzo cieszymy się, że po raz trzeci z rzędu udało nam się znaleźć w prestiżowym gronie laureatów Diamentów Forbesa. Uzyskane wyróżnienie jest dowodem na to, że Centrum Klima osiąga znakomite wyniki i dynamicznie się rozwija. W październiku uruchomiliśmy drugą już linię do produkcji kolan zgrzewanych, a do końca 2013 roku na inwestycje w rozwój organiczny zamierzamy przeznaczyć około 45 mln zł” – mówi Marek Perendyk, prezes zarządu Centrum Klima SA.
Centrum Klima szczególne sukcesy osiąga w zakresie innowacyjności produktów. We wrześniu 2011 roku otrzymała srebrne godło „Najwyższa Jakość 2011” – ogólnopolskiego projektu, którego celem jest wspieranie, rozwijanie oraz upowszechnianie wśród przedsiębiorstw projakościowego podejścia do biznesu.
Ponadto, w grudniu 2010 roku spółka została uhonorowana tytułem „Innowacji Roku 2010” w kategorii nowoczesna firma w III edycji konkursu „Krajowi Liderzy Innowacji i Rozwoju”, którego ideą jest identyfikowanie oraz promowanie przedsięwzięć i inicjatyw o charakterze nowatorskim i rozwojowym.
Centrum Klima konsekwentnie rozwija działalność eksportową i produkcję własną – pozwala to na dywersyfikację i uniezależnienie się od wahań koniunktury na polskim rynku. Po trzech kwartałach 2011 roku:
• Eksport wzrósł o 37,2% i stanowi 33,29% przychodów ze sprzedaży Centrum Klima
• Produkcja własna wzrosła o 46,09% i stanowi obecnie 30,2% przychodów spółki
Firma w najbliższych kwartałach planuje zainwestować około 45 mln zł w nowy kompleks produkcyjny i wprowadzić do oferty unikatowy, wysokomarżowy produkt. Spółka osiągnęła narastająco po trzech kwartałach 2011 roku zysk netto na poziomie 6,28 mln zł, co oznacza wzrost o 28,45% w stosunku do analogicznego okresu 2010. Przychody ze sprzedaży wzrosły o 11,18% do 70,35 mln zł (wobec 63,27 mln zł po trzech kwartałach 2010).
Ponadto, Centrum Klima w 2011 roku podjęła szereg działań mających na celu poszerzenie kanałów dystrybucji, zarówno w odniesieniu do klientów biznesowych, jak i indywidualnych:
• wprowadzenie produktów do sklepów Bricoman
• wdrożenie programu lojalnościowego dla klientów biznesowych – CK Gift
• uruchomienie infolinii (0 801 022 250), gdzie można uzyskać szczegółowe informacje o nowoczesnych systemach wentylacyjno-klimatyzacyjnych znajdujących się w ofercie spółki, jak również fachowe porady specjalistów technicznych, dotyczące montażu, obsługi i konserwacji poszczególnych produktów
• dla właścicieli domów o powierzchni do 200 m2, którzy zakupią centrale wentylacyjne renomowanej brytyjskiej firmy Vent Axia, firma przygotowała ofertę, w ramach której otrzymają projekt całej instalacji wentylacyjnej za złotówkę.