273
278
226
280
Strefa ekspertów HVACR

Pompy ciepła - rewelacja


Nie musze dzwonić, bo wiem to z doświadczenia. Jeśli swoją wiedze czerpiesz z tego co opowiadają Ci producenci to zostaw ją raczej dla siebie.

witam
a co gdybym chciał ogrzewać dom klimatyzatorami inverter np. mono split. Zakładam że temperatura pracy urządzeń to max -15C zewn. gdy jest niżej to dogrzewam kominkiem. Oczywiście wydajność grzewczą dobieram pod kątem -15C czyli przewymiarowuję. czy to się opłaca? minimalne cop 3.6
Tylko nie zamawiaj ich u melasy bo za 6 lat napewno przyjedzie wymienić sprężarkę..no i skasować kupę forsy:)
Bo ile taka sprężara kosztuje .. 8 kW? Ostatnio kupowałem regenerowaną 18 KW za 850 zł :)
Aha ..i nie była ona do p.c. tylko do przewymiarowanej klimatyzacji z bezpośrednim odparowaniem - żeby nie było że się coś popsiuło..:)

Melasa nie handluje pompami ciepła, ani tym bardziej nie oszukuje klientów. Odradzam za to ich stosowanie każdemu kto mnie o to zapyta, pomimo, że pracuję w branży. Uważam, że tradycyjne żródła ciepła są na razie bezkonkurencyjne. I to zarówno pod względem ekonomicznym jak również eksploatacyjnym. Jestem z kolei za to zwolennikiem odzysku ciepła w układach chłodniczych, oczywiście w rozsądnych granicach, wychodzę bowiem z założenia, że chłodnictwo jest głównie po to by chłodzić, nie zaś po to by zapewnić ciepło.

Całe szczęście że nie wszyscy inwestorzy trafiają do Ciebie :)

Jak przyjdzie do wymiany spręzarki po kilku latach to entuzjazm zdecydowanie opadnie
A ile ta sprężarka może kosztować ?? - 3 tys z wymianą ?? tyle co miesiąc grzania olejem :))
POMPY CIEPŁA RZĄDZĄ !!!

Zawsze lepiej zaizolować, i nie ma zmartwienia, ani awariami, ani wymianami, ani substancjami kontrolowanymi, i pełen konfort przy niskich rachunkach. No i nie trzeba spotykać niekulturalnych, "historyków" budownictwa.