273
274
226
276
Strefa ekspertów HVACR

program wentyle - pomocy bo zwariuje

Witajcie.
Zainstalowałem wentyle do autocada i mam problem z podłączeniem nawiewników widzianych z góry... ciągle wyskakuje błąd => niepodłączony nawiewnik. Jak go należy wstawić aby było prawidłowo?
Przykład: kanał wentylacyjny prowadzimy w suficie podwieszanym i wentylujemy pomieszczenie pod nim.

Podpisuję się pod ta prośbą. Również kilka dni temu zainstalowałem i ..zonk...

a instrukcja do "wentyli" CAŁA przeczytana?
Bez rysunku to można tylko zgadywać co tam napsuliście.
Pracuję na wentylach od kilku lat, prawdopodobnie nie rysujecie dokładnie kanałów i punkt styku nawiewnika nie pokrywa się idealnie z punktem łączenia kształtki za nawiewnikiem. Możliwe też że podłączacie nawiewnik kolanem w widoku z góry, takie kolano ma początkowo tylko jeden punkt styku, drugi trzeba sobie stworzyć.

Proszę niech ktoś wytknie mi błąd (doradzi), jak postępować ,by nawet przy próbie policzenia najprostszej instalacja składającej się np. z kanału i kolana nie pojawiał się komunikat " Brak połączenia elementu Naw ...".Być może jest to pytanie b. błahe,ale ja nie wiem w którym momencie i gdzie popełniam błąd.Próby edytowania elementów , dopasowania kształtki z kanałem niestety nie rozwiązują problemu.Z góry dziękuje wszystkim guru,którzy zechcą mnie oświecić.
Adam

Ściagłem ostatnio nowa wersje 6.0 i też mam cały czas ten sam komunikat "brak powiązania elementu...". Nie wiem co moze byc nie tak na starszej wersji działało bez zarzutów niestety straciłem juz instalke :/. Może ktoś pomoże przynejmniej linkiem do wersji starszej niż 5,0 tzn takiej gdzie edycja wlotów i wylotów była prostsza bo w tym jest chyba problem...

w przypadku komunikatu "brak połaczenia z Naw..." , nalezy zastosowac polecienie "dopasowanie kanału " , dopasowuje to jak sama nazwa brzmi zaznaczony kanał do kształtki

Troche z innej beczki ale moja uwaga tez dotyczy Wentyle i błędu "brak powiązania z nawiewnikiem".