Zestaw ten służy do sprawdzania szczelności układów klimatyzacji przy pomocy azotu. W skład zestawu wchodzą kolejno: reduktor butlowy PERUN RBAZ-3z do 30BAR do azotu z zaworem bezpieczeństwa, służy do obniżania ciśnienia gazów pobieranych bezpośrednio z butli. Płynna regulacja gazu, umożliwia precyzyjne ustawienie. Parametry reduktora: - przepustowość reduktora: 40 m³/h, - ciśnienie wlotowe: 200 bar, - ciśnienie wylotowe: 2-30 bar; wąż o długości 150 cm łączący reduktor z manometrem; manometr wysokiego ciśnienia z zaworem kulowym. Parametry manometru: - zakres ciśnieniowy: od 0 do55 bar wąż o długości 150 cm łączący manometr z przyłączem serwisowym; przyłącze serwisowe (adapter) wysokiego ciśnienia z zewnętrznym gwintem 1/4". Zastosowanie: Zestaw azotowy służy do sprawdzania szczelności układu klimatyzacji oraz kontroli poprawności działania parametrów układu. 1.Sprawdzanie szczelności: - Sprawdzić czy zawory na belce manometrów są zamknięte (w pozycji poziomo). - Reduktor należy przykręcić do butli z azotem. Następnie wykręcić śrubę regulacyjną od dołu reduktora. Odkręcić zawór na butli azotowej. Wkręcając śrubę regulacyjną w reduktorze ustawić ciśnienie wychodzące na manometry na poziomie 8-10 BAR. Nie należy stosować ciśnienia wyższego niż 10 BAR ze względu na możliwość uszkodzenia układu klimatyzacji oraz manometrów zestawu. Uwaga! Do sprawdzania szczelności układu nie należy wpinać adapteru niskiego ciśnienia. Pozostaje on zamknięty. Podanie azotu na stronę niskiego ciśnienia spowoduje uszkodzenie manometru. Szczelność sprawdzamy manometrem wysokiego ciśnienia. - Przypiąć adapter (szybkozłącze) wysokiego ciśnienia do układu klimatyzacji. Zawór należy wpinać w momencie gdy pokrętło zaworu (czerwone) jest wykręcone, następnie wkręcić pokrętło. Zawór jest otwarty po ponownym wkręceniu pokrętła. - Ustawiając zawór wysokiego ciśnienia w pozycji otwartej (pionowo) wpuszczamy do układu azot. Następnie zamykamy zawór wysokiego ciśnienia na manometrach (poziomo) oraz zakręcamy zawór główny butli azotowej. Następnie sprawdzamy szczelność układu płynem pieniącym natryskując go na wszystkie dostępne elementy układu. W zależności od uznania mechanika można zostawić układ napełniony azotem na dłuższy czas w celu dokładniejszego sprawdzenia szczelności. Po próbie należy opróżnić układ z azotu odkręcając od manometrów żółty wąż reduktora. 2. Kontrola układu. Należy wpiąć obydwa adaptery (przyłącza) jak w p.1 – nie wpinając przewodu azotowego uprzednio sprawdzając czy zawory manometrów są zamknięte w pozycji poziomej. W trakcie pracy układu możemy odczytać wskazania manometrów,na podstawie których możemy określić prawidłowość pracy układu.
Kategoria: Klimatyzacja samochodowa i chłodnictwo w transporcie Narzędzia do klimatyzacji samochodowej
Wyświetleń: 28