Po samoogrzewającej się kawie do supermarketów wejdzie być może również samochłodząca się kawa. Z włoskim "Freddo Freddo" każdy może sobie szybko i łatwo "wyczarować" chłodzący napój - przyciskiem na spodzie kubka.

O tym wygodnym opakowaniu dla Freddo Freddo, opracowanym przez Lawsona Mardona przy współpracy z włoskim koncernem spożywczym Malgara Chiari & Forti S.p.A. napisano reportaż, na głównej stronie najnowszego wydania gazety Swisspack International. Ten specjalista od opakowań z południowych Niemiec, który należy do koncernu Alcan dostarcza zarówno drukowaną taśmę do wieka, jak i zalakowaną aluminiową taśmę do pojemnika.
Owy włoski producent wyrobów spożywczych konfekcjonuje osobne części opakowania (wieka, membrany i pojemniki) w ten sposób, że w ciągu procesu rozlewania muszą one zostać połączone już tylko z opakowaniem.




Żeby ten napój schłodzić następuje całkiem łatwa reakcja pomiędzy wodą i Sodium Thiosulfat’em: dwie, oddzielone od siebie przez jedną membranę, komory z chłodzącymi reagentami są integrowane w opakowanie z tworzywa sztucznego. Sama kawa znajduje się w aluminiowym pojemniku wewnętrznym, który jest zamykany aluminiowym wiekiem. Poprzez lekki nacisk kciukiem na dno opakowania zostaje przebita membrana dzieląca i obydwie reagencje mieszają się ze sobą. Żeby móc delektować się zimną kawą trzeba tylko jeszcze przez 40 sekund wstrząsnąć pojemnikiem i otworzyć dekiel.
Freddo Freddo obecnie dostępny tylko we włoskich supermarketach ma zostać juz niedługo eksportowany.
Należący do łamaczy lodu, nowego trendu picia, pomysł z Włoch nie jest jednak jedyny. Jak wskazuje dalej reportaż z tego samego wydania wyżej wymienionej gazety, są już w realizacji następne napoje samogrzejące lub samochłodzące się. W czasie, kiedy w Japonii napoje kawowe w puszkach, które po otworzeniu samodzielnie się zagrzewają lub chłodzą są już na topie, jest np. firma Nestlé będąca w trakcie korzystania z potencjału rynku Europejskiego w tej kwestii.
Koncern ten wprowadzi najpierw na rynek w Wielkiej Brytanii Nescafé w samogrzejących się puszkach.
Koncept ten bazuje na wynalazku firmy Thermotic Devolopments, odkrytym razem z Corus Packaging Plus, która to firma brała również odpowiedzialność za rozwój prototypu.

Źródło: ''