„DOMOWY FACHOWIEC” to miesięcznik o niepowtarzalnej i edytorsko znakomitej formule merytorycznej i graficznej. Powstał w 1993 roku z potrzeby chwili i ogromnego zainteresowania poradnictwem w dziedzinie budownictwa. Utworzył go fachowiec w dziedzinie poradnictwa, znany propagator tej tematyki w TV, a przede wszystkim kreator idei Roman Waliłko.

Pismo jest skierowane do tych, którzy budują dom, remontują mieszkanie, adaptują strych, aranżują wnętrze, projektują wygląd posesji i szukają – nowoczesnych technologii, dobrych, sprawdzonych materiałów budowlanych, a także porad, które pomogą wiele prac wykonać samemu, a przynajmniej sprawdzić, czy wynajęty wykonawca zna swoją robotę. Szerokie grono naszych Czytelników i firm, z którymi współpracujemy, podkreśla dużą fachowość pisma i jego wydawcy.
W „DOMOWYM FACHOWCU" prezentujemy najnowsze tendencje i technologie w budownictwie, wachlarz najlepszych materiałów budowlanych, a przede wszystkim szczegółowe poradnictwo na temat: JAK BUDOWAĆ NOWOCZEŚNIE . Taka jest bowiem filozofia naszego miesięcznika.
Ukazujemy się od 10 lat, obecnie w nakładzie 15 tys. egz. pierwszego wydania na cały kraj. Kolportaż odbywa się przez sieć kiosków "Ruch" oraz prywatnych kolporterów. Sprzedawane jest poza tym w sieci supermarketów Castorama, Nomi i Leroy Merlin, w wielu hurtowniach (np. na stałej Wystawie Budownictwa przy ul. Bartyckiej w Warszawie), w wielu księgarniach technicznych w kraju i w naszej redakcji, gdzie można zadzwonić i kupić archiwalne numery. W naszej redakcji w każdy poniedziałek zasięgnąć można bezpłatnej porady telefonicznej [022 642 66 27] bezpośrednio u Romana Waliłko [022 824 11 11]. Pismo nasze sprzedaje się w 100 procentach! Mamy już grono zaprzyjaźnionych Czytelników, którzy z "Domowym Fachowcem" wybudowali dom, wyremontowali mieszkanie i nie przestali nas czytać, bo przecież zawsze coś trzeba jeszcze zrobić, poprawić, unowocześnić – a my doradzimy najlepiej. Nawet firmy, z którymi wydajemy kolejne numery też uważają, że z "Domowym Fachowcem" warto podejmować wspólne przedsięwzięcia, bo jest to znakomita promocja ich firmy i oferty.
Powstały już 104 numery (tylko pierwszego wydania), umieszczono w nich ponad 6 tys. rysunków, tyleż samo porad i opisów wykonawczych, a wszystko to w nakładzie ponad 5 milionów egz. Ukazują się także II wydania wielu wcześniej poruszanych tematów, ponieważ Czytelnicy domagają się wznowień pewnych tematów.
Pismo nasze jest monotematyczne – tzn. zawsze stanowi kompendium wiedzy na dany temat i dlatego poszukiwane jest przez szerokie grono indywidualnych odbiorców, firmy budowlane, biura projektowe a także wskazywane jest przez nauczycieli w szkołach budowlanych jako materiały merytoryczne.
Monotematyczność miesięcznika jest wypracowaną i sprawdzoną w praktyce formułą tzw. Wspólnych numerów promocyjnych – pisanych zawsze z konkretną firmą lub kilkoma firmami na konkretny temat. Tak powstaje każdy kolejny numer pisma. Czytelnik otrzymuje wówczas wszystko na dany temat a redakcja tak dobiera do tego przedsięwzięcia partnerów, by ich oferty się uzupełniały a nie konkurowały ze sobą. Na tej samej zasadzie dobieramy reklamodawców.


W numerze 100 ”Domowego fachowca” prezentowaliśmy temat KLIMATYZACJA, który spotkał się z dużym zainteresowaniem. Chętni, którzy chcą nabyć nr 100 „Domowego fachowca” (5,50 zł z VAT) proszeni są o kontakt z redakcją portalu www.wentylacja.com.pl: [zamówienie.
W numerze 100 pojawiły się zagadnienia:
- celowość i zadania klimatyzacji
- zyski ciepła w pomieszczeniu
- zasady doboru klimatyzatorów
- konstrukcja klimatyzatorów
- zalety klimatyzatorów.
Numer ten sponsorowany był przez firmę Systherm z Poznania, Klima Bis z Warszawy i West-Frost z Ostrowa Wielkopolskiego.

Jednym z wiodących tematów „Domowego fachowca” w najbliższym czasie ma być WENTYLACJA Z ODZYSKIEM CIEPŁA. Zainteresowane reklamą firmy prosimy o zgłaszanie się do redakcji www.wentylacja.com.pl: tel. 052 373 76 58, e-mail: redakcja@wentylacja.com.pl w celu zapoznania się ze szczegółami oferty.
Kolejne numery miesięcznika są zaplanowane z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem; partnerów dobieramy bardzo starannie. Wiele tematów podpowiedzieli nam nasi Czytelnicy, którzy piszą do redakcji prosząc o poradę, dzwonią i wręcz domagają się konkretnych tematów. To są dla nas bardzo cenne kontakty – inspirujące i twórcze, co jest to najlepszym dowodem, że pismo jest czytane, poszukiwane i cenione.
Z naszej oferty skorzystały takie firmy, jak: Sanitec Koło, Bosch, Stolarka Wołomin, Cerabud Krotoszyn, Geberit, Radson, Gartenholz-Hadryś, Optiroc, Kwapisz, Oras, Gullfiber Polska, Alcro-Beckers, Ytong, Rockwool, Dom Korkowy, Henkel Bautechnik, Nida Gips, Devi, Hepworth, Saunier Duval, Herz, Purmo, Sova Profil, Marywil, Inco-Veritas, Wienerberger, Fischer, Kreisel, Velux, LG, Polifarb-Wrocław, Zakłady Lentex, i wiele innych znanych firm i producentów. Jesteśmy otwarci na nowe tematy i zapraszamy Państwa do współpracy.
Redakcja
"Domowy fachowiec"