Firma Viessmann dołączyła do grona innowacyjnych renomowanych światowych marek obecnych w „drugim życiu” - Second Life. Jako pierwsza firma w branży grzewczej otwarła wirtualny salon, prowadzi kampanię reklamową oraz udostępniła wirtualne lodowisko. W ten sposób firma Viessmann wychodzi naprzeciw najnowszemu trendowi w Internecie połączenia rozrywki z promocją marki i bezpośrednim przekazywaniem informacji, także w formie wykładów i prelekcji on-line.

W Second Life (w skrócie SL), którego rozwój na świecie przerósł najśmielsze oczekiwania twórców, toczy się cały czas równolegle do realnego - życie wirtualne. Second Life nie jest już tylko grą 3-wymiarową, stał się potężnym wsparciem działań marketingowych, edukacyjnych i informacyjnych. Obecność w nim wielu renomowanych marek, środków masowego przekazu, a nawet placówek państwowych z całego świata pokazuje, że SL nie można ignorować myśląc o kontakcie z rynkiem.


Najkrócej mówiąc - twórcy SL stworzyli wirtualne odwzorowanie realnego świata, w którym spotyka się ludzi, poznaje ich, rozmawia, odwiedza miasta, sklepy, dokonuje zakupów rzeczy codziennego użytku, a także nieruchomości, samochodów. Możliwa jest również nauka w pierwszych wirtualnych uczelniach, szkołach, konsultowanie się z ekspertami. SL przestał być zwykłą grą, a stał się ogromnym mechanizmem ekonomicznym, doskonałym narzędziem marketingowym, gdzie swoją obecność zaznaczają najbardziej znane marki światowe, gdzie partie polityczne prowadzą kampanie wyborcze i gdzie państwa otwierają swoje wirtualne konsulaty.

Liczba "mieszkańców" SL wzrasta w dynamicznym tempie. Obecnie liczba ta przekracza 11 milionów osób z ponad 100 krajów. Spotykając wirtualne postacie w SL, trzeba mieć świadomość, że są to konkretne osoby, z którymi można porozmawiać tekstowo, ale również głosem.


Uczestnikiem SL zostaje się bezpłatnie, po rejestracji na stronie głównej. Każda osoba w SL reprezentowana jest przez wirtualną postać nazywną Awatarem. Podstawową walutą w SL jest Linden (100 Lindenów = 1 PLN). Każdego dnia wysokość transakcji w SL sięga 500.000 USD. Są to transakcje związane z zakupami, usługami. itd. Uczestnicy SL wymieniać dwustronnie mogą realną walutę ma Lindeny i odwrotnie.

Second Life uważany był za ideę kontrowersyjną, jednak nikt już nie ma dzisiaj wątpliwości - znane marki nie mogą sobie pozwolić na jego ignorowanie. Jest to obecnie jedno z najlepszych narzędzi marketingowych dla firm chcących być uważane za innowacyjne i wiodące na rynku. Każde wydarzenie w Second Life jest z wielką uwagą śledzone i nagłaśniane przez media w Polsce, co stanowi doskonałe narzędzie Public Relations dla kreowania wizerunku nowoczesnej firmy.

Źródło: VIESSMANN - www.viessmann.pl