Warszawska spółka Thermo King ma w swojej ofercie urządzenia klimatyzacyjne do autobusów różnych wielkości, w tym do przegubowych i minibusów.


Zestaw SR 10E, obecny na rynku od roku 2003, służy do ogrzewania kabiny kierowcy. Cieszy się coraz większym powodzeniem na europejskim rynku, m.in. w Hiszpanii, na Węgrzech, w Czechach, we Włoszech i innych krajach. Powodzenie zawdzięcza przede wszystkim prostej konstrukcji typu monoblock (sprężarka, parownik i skraplacz w jednej obudowie) i zasilaniu z instalacji 24 V DC, nie ma więc konieczności instalowania sprężarki przy silniku. Zestaw jest fabrycznie napełniany czynnikiem nowej generacji R407C, sprężarka zaś zabudowana hermetycznie, co eliminuje ryzyko wycieków i rozszczelnień.

Zestaw SR 10E
Do obsługi zestawu SR 10E przystosowany jest sterownik ClimaAire I, zdolny do współpracy w ramach sieci CAN BUS.

Maksymalna wydajność chłodnicza – 3,0 kW.
Wydajność wentylatorów - 700 m3/h.
Wydajność wentylatorów w autobusach średniej wielkości – 2700 lub 3650 m3/h.
Wydajność wentylatorów w autobusach przegubowych – 7300 m3/h.
Wydajność wentylatorów w minibusach – 1500 m3/h.
Przez kilka dobrych lat ofertę Thermo Kinga dla małych autobusów (8-25 miejsc) stanowiła seria Shuttle Aire z modelami S 20/S 30/S 40, o wydajności rzędu 7-12 kW. Charakteryzowała się osobnym rozmieszczeniem parownika i skraplacza, co nie zawsze odpowiadało oczekiwaniom klientów. W roku 2005 na rynek wprowadzona została nowa generacja klimatyzatorów Shuttle Aire: modele S 25 i S 35.


S 20/S 30/S 40
Charakteryzują się zwartą zabudową (skraplacz i parownik w jednej obudowie) i prostą konstrukcją. Oba modele posiadają te same wymiary, są też w jednakowym stopniu przystosowane do różnych wymagań w zakresie rozprowadzania powietrza - kanałowego bądź centralnego. Klient może zamówić zestaw z określonym systemem rozprowadzania powietrza, może również dokonać tego przystosowania u siebie poprzez umocowanie wentylatorów - centralne lub boczne, i zaślepienie niepotrzebnych otworów.
Zestawy Shuttle Aire dostępne są w wersjach "cool only" i "cool-heat". Współpracując ze sprężarkami TM 16 (zestaw S 25) i TM 21 (zestaw S 35) dają wydajność chłodniczą rzędu 7-10 kW. Ważną zaletą jest niższe o ok. 25% zapotrzebowanie na czynnik chłodniczy R 134a niż w przypadku zestawów Shuttle Aire starszej generacji.