Rozpoczęła się ogólnopolska kampania informacyjna Komisji Europejskiej "Twoje działania wpływają na klimat" - informuje KE w swoim serwisie internetowym.


Głównym zadaniem kampanii jest pokazanie ludziom, że walkę ze zmianami klimatycznymi i globalnym ociepleniem można rozpocząć we własnym domu.
Według badań opinii społecznej na temat walki ze zmianami klimatycznymi, które wykonał TNS OBOP na zlecenie Przedstawicielstwa KE, aż 92% Polaków uważa, że zmiany klimatyczne stanowią zagrożenie, któremu należy aktywnie przeciwdziałać, a blisko 40% badanych zadeklarowało, że brakuje im informacji o działaniach, jakie mogliby podjąć w codziennym życiu w tym zakresie.

Kampania "Twoje działania wpływają na klimat"
ma na celu właśnie pokazanie ludziom, w jaki sposób mogą walczyć ze zmianami klimatu podczas zwykłych codziennych zajęć, dla przykładu: zostawianie telewizora w stanie czuwania po wyłączeniu za pomocą pilota powoduje, że urządzenie nadal pobiera prąd. Podobnie jest z innymi urządzeniami.
Kampania apeluje o użytkowanie żarówek energooszczędnych, a mieszkańców dużych miast zachęca do korzystania ze środków komunikacji miejskiej, jeżdżenia rowerem czy spaceru zamiast korzystania z samochodów, które wytwarzają dużą ilość dwutlenku węgla.
Poznań jest drugim po Warszawie miastem, w którym zorganizowana została kampania Komisji Europejskiej. 22 listopada akcja "Twoje działania wpływają na klimat" zostanie przeprowadzona w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku, 7 grudnia - w Tesco w Lublinie, a 12 grudnia (ostatnim dniu kampanii) - w Galerii Kazimierz w Krakowie.
Częścią kampanii jest konkurs rysunkowy dla najmłodszych, w którym zwycięzcy otrzymają atrakcyjne nagrody.
Ambasadorem kampanii jest były pięściarz Przemysław Saleta, a patronat nad nią sprawuje Minister Środowiska prof. Maciej Nowicki.