Na polski rynek wkracza nowy gracz – TOSOT. Wyłącznym dystrybutorem marki w Polsce została firma TOSOT Air Conditioning Systems. Poza importem produktów będzie ona odpowiedzialna za wsparcie magazynowe, techniczne, projektowe i serwisowe.

TOSOT na polskim rynku klimatyzacyjnym

TOSOT to jedna z dwóch (obok Gree) wiodących marek należących do międzynarodowej grupy Gree Electric Appliances Inc. of Zhuhai, czyli największego producenta urządzeń klimatyzacyjnych na świecie. Marka powstała w 2003 roku, ale w przeciwieństwie do Gree, nie była dotychczas dostępna w Polsce. TOSOT wykorzystuje doświadczenie, zaplecze badawczo-rozwojowe oraz produkcyjne Grupy Gree Electric Appliances Inc. of Zhuhai, co pozwala firmie specjalizować się w dystrybucji systemowych rozwiązań klimatyzacyjnych dla obiektów komercyjnych, w tym m.in. dla biur, hoteli, obiektów sportowych oraz galerii handlowych i sklepów. W swojej ofercie posiada także całe spectrum rozwiązań dla segmentu wielorodzinnego budownictwa mieszkaniowego oraz klientów indywidualnych.

Obecnie TOSOT to jeden z najszybciej rozwijających się dostawców urządzeń klimatyzacyjnych na świecie. Działa aktywnie już w kilkunastu krajach, na kilku kontynentach, m.in. w Chinach, Rosji, USA, Kandzie, Niemczech, Finlandii oraz we Włoszech. Ponadto posiada kilka oddziałów w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, m.in. na Ukrainie i na Węgrzech.

- Zgodnie z przyjętą przez nas strategią rozwoju koncentrujemy się na rynku komercyjnym, a nasza oferta będzie na bieżąco uzupełniana i dostosowywana do specyfiki polskiego odbiorcy oraz potrzeb i oczekiwań klientów. Priorytetem jest dla nas przede wszystkim klimatyzacja typu VRF. Skupiamy się na większych systemach modułowych z serii TMV 5, TMV Heat Recovery oraz TMV Home, ale w naszej ofercie można znaleźć również mniejsze urządzenia z serii MINI czy SLIM, a w segmencie klienta indywidualnego oczyszczacze powietrza oraz klimatyzatory przenośne - mówi Sylwia Lenik, Product Manager TOSOT Air Conditioning Systems.

TOSOT planuje budować swoją pozycję w oparciu o współpracę z projektantami, firmami wykonawczymi oraz inwestorami i generalnymi wykonawcami inwestycji. Firma zamierza skupić się na rozwoju własnych kanałów sprzedażowych oraz nie planuje na ten moment budowy szerokiej sieci dystrybucji. Wybrane produkty (niektóre oczyszczacze, klimatyzatory) będą jednak dostępne w partnerskich sklepach internetowych. 

- Zdajemy sobie sprawę z tego, że polski rynek jest nasycony, że działają na nim wszyscy wiodący producenci, a konkurencja jest niezwykle trudna. Niemniej jednak wychodzimy z założenia, że wciąż jest na nim sporo miejsca dla takich firm jak nasza. Jesteśmy wiarygodni, nasze doświadczenie poparte jest wieloma realizacjami na całym świecie i zapewniamy pełne wsparcie. Poza tym mamy też tę przewagę, że możemy zaproponować niezawodne i sprawdzone rozwiązania klimatyzacyjne, w optymalnej relacji ceny do jakości. Jest to wartość, którą na pewno docenią zarówno znający realia rynku specjaliści, jak i klienci indywidualni. Chcemy by TOSOT był kojarzony z najnowszą technologią i postrzegany jako marka mądrego, racjonalnego wyboru – dodaje Sylwia Lenik, TOSOT Air Conditioning Systems.

 

Dowiedz się więcej