Z początkiem stycznia flota samochodowa firmy Viessmann została obrandowana wizerunkiem najlepszego polskiego biathlonisty- Tomasza Sikory. Akcja ma na celu wzmocnienie wizerunku firmy Viessmann- jako sponsora strategicznego Polskiego Związku Biathlonu, promocję Tomasza Sikory podczas Olimpiady, a także promocję produktową pomp ciepła Viessmann.

Tomasz Sikora na flocie Viessmann
Firma Viessmann- producent innowacyjnych systemów grzewczych, od początku swojej działalności jest ściśle zaangażowana w marketing sportowy, związany z dyscyplinami sportów zimowych: narciarstwem, biathlonem i skokami. Wybór nie był przypadkowy. Oferta produktów Viessmann jest ściśle kojarzona z sezonem grzewczym, z zimą. Z tego też powodu firma postanowiła zaangażować się właśnie w sporty zimowe. W ten sposób marka Viessmann jest jeszcze bardziej rozpoznawalna i widoczna w sezonie grzewczym.

Akcja brandingowa floty samochodowej Viessmann to pomysł połączenia marketingu sportowego z kampanią produktową. Firma Viessmann, jako Sponsor Strategiczny Polskiego Związku Biathlonu, jest ściśle zaangażowana w promocję polskich biathlonistów. Termin akcji, od stycznia do końca marca, został wybrany nieprzypadkowo. W tych właśnie miesiącach odbywają się zawody Pucharu Świata, zaś punktem kulminacyjnym są Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Vancouver. Polską nadzieją na złoto olimpijskie jest Tomasz Sikora, najlepszy polski biathlonista. Dodatkowo trwa sezon grzewczy, który bezpośrednio łączy się z ofertą firmy Viessmann, a także kampania produktowa pomp ciepła, wykorzystujących energię odnawialną.

Kampania brandingowa ma na celu doping i wsparcie polskiego zawodnika, podkreślenie zaangażowania firmy Viessmann w sporty zimowe, jak również promocję pomp ciepła Vitocal. Tomasz Sikora rekomenduje ofertę Viessmann hasłem: „ Ja już wybrałem pompę ciepła VITOCAL”. Autorytet i referencje utytułowanego zawodnika wzmacniają zaufanie do rekomendowanego produktu. Dom Tomasza Sikory już od kliku lat jest ogrzewany za pomocą pompy ciepła marki Viessmann. Kilkutygodniowe treningi, starty w zawodach, a zatem częste nieobecności w domu, wymagają efektywnego i bezpiecznego systemu grzewczego, który w łatwy sposób może być uruchomiony przez pozostałych domowników. Alternatywnym rozwiązaniem są pompy ciepła Vitocal firmy Viessmann. Nie wymagają one załadunku surowców energetycznych, gdyż ciepło jest pobierane za darmo, bezpośrednio wprost z natury. Obsługa i kontrola pracy pompy ciepła odbywa się za pomocą regulatora tekstowo- graficznego Vitotronic. A zatem użytkownik ma zapewnione poczucie bezpieczeństwa, a także gwarancję komfortu cieplnego, poparte atestami i certyfikatami technicznymi oraz rekomendacją Tomasza Sikora.

Połączenie marketingu sportowego z kampanią produktową firmy Viessmann to podwójna korzyść. Z jednej strony promocja zawodnika, jego startów i uprawianej dyscypliny, z drugiej promocja produktów, a także podkreślenie zaangażowania firmy Viessmann, propagowanie sportu i aktywnego trybu życia.

Źródło: ''