Będąc firmą znaną ze swojego entuzjastycznego nastawienia do nowoczesnych rozwiązań, Viessmann rozpoczęła Drugie Życie w całkowicie nowej rzeczywistości. Jako jedyna firma z branży grzewczej w Polsce, otworzyła Salon Firmowy w wirtualnym świecie Second Life.


Second Life (SL), to wirtualna rzeczywistość, która przerosła najśmielsze oczekiwania swoich twórców. Zapoczątkowana jako odmiana sieciowej gry komputerowej, przeistoczyła się w złożony wirtualny świat, z własną walutą (Linden dolar) i rządzony takimi samymi prawami jak ten realny. Dzięki praktycznie nieograniczonym możliwościom rozwoju, SL stało się dla wielu użytkowników prawdziwym Drugim Życiem. Liczba „mieszkańców” wciąż rośnie, a według ostatnich doniesień sięga już 11 milionów.
Second Life to również doskonała przestrzeń dla znanych firm i marek, pozwalająca zaistnieć im w niestandardowej formie. Szeroko reprezentowane w SL są marki z branż samochodowej i elektronicznej, ale znane są również przykłady obecności mediów jak, np. Agencja Reuters lub popularnych tytułów prasowych. Przyszedł także czas na branżę grzewczą...
Viessmann wkroczył w Drugie Życie z impetem. W październiku 2007 ruszyła szeroko zakrojona kampania billboradowa. „Mieszkańcy” SL mogą się na nie natknąć na przestrzeni całego wirtualnego świata. Tematyka oraz wygląd są odwzorowaniem realnych kampanii firmy Viessmann. Charakterystyczne logo, widoczne i rozpoznawalne z dużych odległości nikogo nie pozostawi obojętnego. Akcja billboardowa skupia się na promocji kolektorów słonecznych VITOSOL, Akademii Viessmann – pod hasłem „Kształcimy Fachowców” oraz nowej usługi: Serwisu 24- godzinnego. Niekwestionowaną zaletą "wirtualnych" billboardów jest możliwość spokojnego zapoznania się z ich treścią i ... możliwość kliknięcia w niego, co powoduje otwarcie strony internetowej promującej akcję. W sumie w SL funkcjonuje już 60 billboardów firmy Viessmann.

Kolejnym, spektakularnym krokiem było otwarcie Wirtualnego Salonu - galerii firmy Viessmann. Po wejściu do środka, zobaczymy przygotowane w wysokiej jakości zdjęcia oraz film, który można obejrzeć siadając wygodnie na wirtualnej sofie.
W ramach rozrywki, dla odwiedzających Salon gości przygotowano lodowisko, które nawiązuje do zaangażowania firmy w promocję sportów zimowych. Aby skorzystać z lodowiska, należy pobrać bezpłatny zestaw składający się z łyżew, czapki i szalika – oczywiście w charakterystycznym pomarańczowym kolorze firmy Viessmann.
Każdego dnia wirtualną siedzibę firmy Viessmann odwiedza kilkadziesiąt osób z kraju i zagranicy. Stanowi to dla nich jedyną okazję w wirtualnym świecie SL zapoznania się ze znaną na całym świecie marką.

Źródło: http://www.viessmann.pl/pl/press/secondlife.html


Firma Viessmann zajmująca się techniką grzewczą oferuje kompleksowe rozwiązania zarówno dla obiektów indywidualnych, jak i ogólnych. Służy temu przede wszystkim szeroka oferta kotłów wiszących i stojących o zróżnicowanej konstrukcji i różnorodnym przeznaczeniu jak również rozbudowane systemy automatyki. Ofertę uzupełniają urządzenia z tzw. Zakresu Odnawialnych Źródeł Energii, a więc kolektory słoneczne i pompy ciepła, a także systemy wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła.