Podczas tegorocznej edycji konkursu „Laur Klienta” mata lamelowa KLIMAFIX firmy Rockwool Polska otrzymała tytuł „Odkrycie Roku 2007”, a sama marka Rockwool uzyskała złote godło „Laur Klienta 2007” w kategorii materiały termoizolacyjne.

Konkurs pozwalający wyłonić najpopularniejsze na polskim rynku marki, produkty i usługi zorganizowany został już po raz trzeci przez Grupę Media Partner we współpracy merytorycznej z Instytutem Gallupa.

Nagrodzone w konkursie „Laur Klienta 2007” firmy oraz ich produkty i usługi wyłonione zostały na podstawie badań polskiego rynku konsumenckiego. Badania te przeprowadzono za pomocą sondażu telefonicznego i e-mailowego oraz poprzez ankietowania bezpośrednie.

Przeprowadzone badania pozwoliły nam wyłonić najbardziej uznane przez Polaków marki, usługi i produkty. Oceniana była przede wszystkim jakość produktów, innowacyjność, chęć rekomendacji znajomym, przywiązanie klienta do danej marki oraz wpływ doświadczeń osobistych na decyzję zakupu. W ten sposób okazało się, że zarówno marka Rockwool Polska, jak i jej nowy produkt są bardzo dobrze postrzegane przez klientów – mówi Maria Młynarczyk z Grupy Media Partner, wydawcę m.in. dodatku do „Rzeczpospolitej” – „Rzecz o Biznesie” oraz dodatku do ”Gazety Wyborczej” – „Przegląd Gospodarczy EXTRA”.

Pytania w ankietach miały charakter otwarty, w związku z tym badani sami musieli wskazać markę, która ich zdaniem była najlepsza w danej kategorii. Badania były prowadzone cyklicznie od stycznia do czerwca, a liczba respondentów wyniosła ok. 1000 osób.

Bardzo się cieszymy, że zdobyliśmy te nagrody, gdyż świadczy to o zaufaniu, jakim darzą nas klienci. To wyróżnienie jest dla firmy Rockwool Polska również istotne zważając na bardzo szybką dynamikę rozwoju rynku budowlanego. Rosnące potrzeby klientów są dla nas ogromnym wyzwaniem, a dowody uznania w postaci przyznawanych firmie nagród jeszcze bardziej mobilizują nas do dalszej pracy. Dlatego też wychodząc naprzeciw potrzebom naszych klientów ciągle inwestujemy w najnowsze technologie w celu zwiększenia naszych mocy produkcyjnych i dostosowywania oferty produktowej - mówi Prezes Zarządu Rockwool Polska Andrzej Kielar.

Produkt KLIMAFIX, który uzyskał tytuł „Odkrycie Roku 2007” jest rozwiązaniem służącym do izolacji termicznej, akustycznej i przeciwkondensacyjnej kanałów wentylacyjnych oraz klimatyzacyjnych.

Matę KLIMAFIX wyróżnia nałożona fabrycznie warstwa kleju, zabezpieczona prostą do zdjęcia przed montażem folią PE. Brak konieczności użycia gwoździ, ostrych szpilek, taśm, obejm czy opasek sprawia, że rozwiązanie to - w porównaniu z tradycyjnymi matami lamelowymi – nie tylko pozwala skrócić czas montażu izolacji nawet do 40% i uniknąć ryzyka kondensacji pary wodnej na nieszczelnościach folii aluminiowej, ale także poprawić bezpieczeństwo pracy.

Produkt Klimafix w obecnej sytuacji braku rąk do pracy i ciągle rosnących kosztów robót budowlanych jest rozwiązaniem bardzo ekonomicznym. Zastosowanie jego na kanałach wentylacyjnych pozwala uzyskać znaczne oszczędności czasu w trakcie montażu izolacji oraz samego materiału izolacyjnego poprzez minimalizację odpadów - dodaje Andrzej Kielar.

Ta pokryta zbrojoną folią aluminiową samoprzylepna mata lamelowa z wełny mineralnej Rockwool posiada układ włókien prostopadły do płaszczyzny podłoża. To sprawia, że jest mocna, sprężysta i nie zmienia swojej pierwotnej grubości na powierzchniach płaskich, zagięciach i narożnikach, a dzięki temu może być wykorzystywana do izolacji kanałów o dowolnym przekroju, np. prostokątnym czy kołowym.

Rockwool Polska Sp. z o.o. należy do Grupy Rockwool - światowego lidera w technologii produkcji skalnej wełny mineralnej - dostawcy produktów, systemów i rozwiązań służących poprawie efektywności energetycznej, akustyki i bezpieczeństwa pożarowego obiektów budowlanych. Grupa Rockwool posiada 70-letnie doświadczenie, a ponad 8 000 pracowników w przeszło 30 krajach obsługuje klientów na całym świecie.

Rockwool Polska działa od 1993 roku i wytwarza wysokiej jakości produkty ze skalnej wełny mineralnej w dwóch fabrykach – w Cigacicach i Małkini. Od początku działalności w Polsce Grupa Rockwool zainwestowała w Polsce ponad 500 mln zł w proces technologiczny i instalacje proekologiczne. Kolejne inwestycje w zwiększenie mocy produkcyjnych, m.in. planowane uruchomienie w fabryce w Małkini nowej linii produkcyjnej powinno nastąpić w roku 2008.

W 2003 roku Rockwool Polska otrzymał certyfikat potwierdzający, że system zarządzania jakością stosowany w firmie spełnia wymagania międzynarodowej normy ISO 9001:2000. System obejmuje wszystkie najważniejsze obszary działalności firmy: projektowanie wyrobów, zaopatrzenie w surowce, produkcję, kontrolę i badania, przechowywanie, sprzedaż, dostawy do klientów, doradztwo techniczne oraz badania potrzeb rynku. Za ciągłe doskonalenie rozwiązań w zarządzaniu przez jakość Rockwool Polska otrzymał w 2006 roku „Wielkopolską Nagrodę Jakości”.

O dbałości o wysoką jakość świadczą także liczne nagrody przyznane produktom Rockwool za ich innowacyjności i efektywność – m.in. Złoty Medal Targów Budma 2006 za płytę Megarock, „Izolacja Roku 2006” za samoprzylepna matę Klimafix, „Izolacja Roku 2005” za system ociepleń Ecorock Max, „Izolacja Roku 2004” za System Zabezpieczeń Ognioochronnych FirePro czy "Produkt Przyjazny Architekturze" dla systemu płyt spadkowych Dachrock SPS.

Szczególną uwagę w Rockwool Polska przykłada się także do ochrony środowiska. Za osiągnięcia w zakresie wprowadzenia bezodpadowej produkcji oraz podnoszenie standardów ekologicznych produktów izolacyjnych Rockwool został uhonorowany tytułem Lider Polskiej Ekologii w 2001 r. w kategorii Przedsiębiorstwo, natomiast w 2003 r. w kategorii Wyrób.