Grudzień 2012r., Warszawa.. Dzisiejsze wymagania dotyczą większej oszczędności energii i wydajności. Odnosi się to do całego systemu ogrzewania, klimatyzacji i wentylacji. Na przeciw tym wymaganiom staje Trane, wiodący światowy dostawca systemów i rozwiązań komfortu oraz marka Ingersoll Rand. Prezentują bowiem trzy nowe, opcjonalne technologie do rooftopów.

Rooftopy i innowacyjne rozwiązania większające wydajność energetyczną i kontrolę
Nowy wentylator z napędem bezpośrednim redukuje zużycie energii przez rooftopy nawet o 40 procent. Scentralizowany kontroler Tracker™ oraz interfejs komunikacyjny BACnet® oferują lepszą wydajność dzięki zaawansowanemu sterowaniu.

Wentylator z napędem bezpośrednim

Pracując 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu, wentylator pobiera od 40 do 50 procent energii zużywanej przez rooftopy. Opracowany przez Trane wentylator z napędem bezpośrednim to energooszczędna alternatywa dla konwencjonalnych wentylatorów z napędem pasowym. Dzięki tej nowej technologii, rooftopy mogą pracować ze zredukowaną prędkością nawet przez 40 do 60 procent czasu. Zmiana prędkości w połączeniu ze zwiększoną wydajnością wentylatora generuje oszczędności energii do 40 procent.

Pozwala to klientom sprostać lokalnym normom energetycznym i warunkom dofinansowania. Przykładem są “Certificat d’Economie d’Energie” BAT-TH31 we Francji, “Reglamento de Instalaciones Térmicas en los Edificios” w Hiszpanii oraz RSECE i SCE w Portugalii. Zmiana prędkości w wentylatorach z napędem bezpośrednim może również znacząco przyczynić się do wydajności energetycznej w budynkach handlowych.

Wentylatory z napędem bezpośrednim charakteryzują się prostszą konserwacją, ponieważ dostosowywanie napięcia pasa, czy planowanie wymiany napędów to już echa przeszłości. Prosta regulacja prędkości pracy wentylatora zapewnia szybkie oddanie urządzenia do użytku. Napęd zmiennej częstotliwości, silnik, złącze i wentylator mogą być wymieniane samodzielnie, co przekłada się na niskie koszty użytkowania.

Wydajność pozostaje jednym z głównych priorytetów dla naszych klientów, a wentylator rooftopowy daje możliwość znacznych oszczędności energii,” wyjaśnia Philippe Tisserand, rooftop and commercial unitary product manager w Trane na Europę, Bliski Wschód, Indie i Afrykę. “Dzięki tej technologii napędu bezpośredniego, możemy dać naszym klientom znaczące oszczędności kosztów, zwiększoną niezawodność i wysoką wydajność.”

Opcjonalne wentylatory z napędem bezpośrednim są teraz dostępne do wszystkich modeli
Trane Voyager™ II i III.




Sterownik do rooftopów Tracker

Nowy scentralizowany sterownik systemu jest już dostępny dla wszystkich modeli rooftopów. Stanowi on zamiennik dla obecnego indywidualnego sterowania strefowego Tracker wykorzytuje protokół komunikacyjny LON, co umożliwia stworzenie jednego punktu sterowania dla nawet dwunastu rooftopów.

Nowy Tracker może być wykorzystywany w systemach typu split oraz do rooftopów nie wyprodukowanych przez Trane (w połączeniu z Trane Tracer™ ZN517), programowanych przekaźników wejścia/wyjścia i systemów zmiennych ilości powietrza z obejściem.

Opcjonalne oprogramowanie Tracker (tylko w języku angielskim) pozwala technikom Trane na zdalne monitorowanie i diagnozowanie, tworzenie raportów trendów oraz zapasową konfigurację. Moduł wejścia/wyjścia Trane Tracer™ MP503 Input/Output Module oferuje dodatkowe możliwości jak sterowanie nawilżaczem, czy sterowanie wentylatorem zewnętrznym ( wywiewnym).

Nowy Tracker pozwala naszym klientom odczuć zalety systemu zarządzania budynkiem poprzez łatwy do zainstalowania i intuicyjny w obsłudze, ekonomiczny sterownik,” tłumaczy Tisserand.


Interfejs komunikacyjny BCI-R BACnet

Interfejs komunikacyjny BACnet do modułów ReliaTel (BCI-R) pozwala na zintegrowanie rooftopów Trane z systemem zarządzania budynkiem (BMS) wykorzystującym protokół komunikacyjny BACnet. Moduł komunikacyjny połączony jest bezpośrednio ze sterownikami znajdującymi się wewnątrz modeli Voyager I, II i III.

Widząc jak rynek skłania się w kierunku rozwiązań BACnet®, chcieliśmy być pewni, że oferujemy naszym klientom możliwość kompletnej integracji ich rooftopów z ich BMS,” mówi Tisserand.