W pierwszy weekend września w Warszawie odbyły się targi Idealny Dom i Wnętrze. Była to już druga edycja targów, która cieszyła się dwukrotnie większym zainteresowaniem niż poprzednia. Organizatorami byli Agencja SOMA oraz Związek Pracodawców Warszawy i Mazowsza.


Impreza skierowana była do producentów i dystrybutorów mebli oraz artykułów wyposażenia wnętrz, a także do osób poszukujących inspiracji w urządzaniu własnego domu czy mieszkania. Wystawcy reprezentowali firmy zajmujące się meblami, oświetleniem, kominkami, dodatkami do ogrodów, dekoracjami. Poza standardowymi stoiskami wystawczymi można było podziwiać pokazy i prezentacje wystawców.

Rynek nieruchomości wciąż się rozwija, ludzie budują, remontują i poszukują ciekawych inspiracji. Do tej pory niewiele było miejsc, które w interesujący sposób prezentowałyby oferty wielu firm z segmentu budowlanego i wnętrzarskiego. Owszem w marketach budowlanych można porównać ceny, ale nam chodziło też o to, by stworzyć specyficzną atmosferę, gdzie klienci mogą przyjść, zobaczyć, poznać i porównać produkty uczestnicząc w pokazach i oglądając gotowe aranżacje. Inaczej ogląda się np. płytki podłogowe zaprezentowane po 3 na stelażu w markecie, a inaczej na specjalnie przygotowanej powierzchni imitującej naszą domową podłogę
– mówi Marek Orłowski z agencji SOMA będącej organizatorem targów.
Odwiedzających można było zasadniczo podzielić na dwie grupy. Pierwsza to klienci biznesowi, przedstawiciele firm poszukujący potencjalnych partnerów w biznesie, architekci, styliści, projektanci wnętrz, którzy szukali przede wszystkim inspiracji. Drugą grupę stanowili ludzie budujący i urządzający własny dom czy mieszkanie, którzy poszukiwali pomysłów i informacji.
Ekspozycje zapierały dech w piersiach. Można było podziwiać meble, dekoracje, kominki, oświetlenia, a także ozdoby ogrodowe, począwszy od mebli, a skończywszy na nowoczesnych fontannach.
Uwagę odwiedzających przyciągała zjawiskowa ekspozycja Centrum Witek. Nasza firma jako jedyna zaprezentowała odwiedzającym targi stoisko „dostępne z czterech stron”. Staraliśmy się więc, w oparciu o najnowsze trendy, stworzyć łatwo dostępna i niebanalna całość, prezentując jednocześnie pełną ofertę naszej firmy. Szczególna uwagę zwróciliśmy na najciekawsze nowości, jakie mamy aktualnie w sprzedaży, pokazując je w taki sposób by zachęcić zwiedzających targi do wizyt w naszych salonach w całej Polsce - mówi Wojtek Rygalski, stylista Centum Witek.
Firma New Idea Mebel przedstawiła sypialnię „Daria”, która w 2008 roku otrzymała prestiżowe wyróżnienie "Diament meblarstwa" a także zestawy mebli modułowych. Targi są specyficznym miejscem, gdzie spotykają się potencjalni klienci oraz producenci i dystrybutorzy mebli. Podczas targów staraliśmy się przedstawić różnorodność naszej oferty. Zaprezentowaliśmy m.in. zestaw modułowy „Matrix” oraz sypialnię „Daria”. Wśród eksponowanych mebli znalazł się zestaw „Neon” z naszej najnowszej kolekcji. Ten nowoczesny i funkcjonalny zestaw od momentu pojawienia się na rynku niezmiennie cieszy się dużym zainteresowaniem. Podczas targów nasze stoisko odwiedziły tłumy zwiedzających z czego można wysnuć wniosek, że ekspozycja przypadła do gustu odwiedzającym – mówi Agnieszka Stolarska, z New Idea Mebel.
Prezentowane po raz pierwszy na rynku meble będące połączeniem dębu z kolorem białym przedstawiła firma Eko Meble, będąca dystrybutorem mebli Klose. Targi te były doskonałą okazją by odwiedzający mogli dokładnie zapoznać się z naszą ofertą. Postawiliśmy na kolekcję dla osób wymagających, pełną nowoczesnych linii, stylowych produktów i szlachetnych materiałów – mówi Agnieszka Jędrzejewska, dyrektor firmy.
Firma Meble Nowak zaprezentowała wyjątkową ekspozycję łączącą klasyczne kształty mebli z nowatorskimi wykończeniami i odważnymi połączeniami kolorów i dodatków. W naszej ofercie znajdują się meble włoskie, których charakter zmieniamy poprzez wykończenia i dodatki. Największym zainteresowaniem cieszyły się meble z najnowszej kolekcji Glamur – mówi Julita Białonoga. Firma dodatkowo zaprezentowała wyrafinowane dodatki: wazony, kielichy i świeczniki niemieckiego producenta, które spotkały się z olbrzymim zainteresowaniem projektantów wnętrz i stylistów.
Ważnym elementem wystroju każdego wnętrza jest oświetlenie. To ono buduje nastrój i potrafi w fantastyczny sposób zmieniać wnętrza.
Centrum Światła przedstawiło podczas targów szeroką ofertę związana z oświetleniem. Światło, owszem to lampy w różnych wzorach i kolorach, ale także kable, złączniki, gniazda i systemy inteligentnego sterowania. Chcieliśmy pokazać zarówno ludziom budującym czy remontującym swój dom, jak i architektom i projektantom, w jaki sposób wykorzystać światło i wszelkiego rodzaju techniczne nowinki z tej dziedziny – mówi Paweł Woźniak, prezes Centrum Światła. Firma zaprezentowała również lampy kryształowe dużych rozmiarów przeznaczone do apartamentów.
Naturalnym źródłem ciepła ale także i światła jest ogień. By go okiełznać instalujemy w domach kominki. Także i podczas targów cieszyły się one ogromną popularnością. Chcieliśmy pokazać zwiedzającym, że chcąc mieć kominek nie trzeba wcale posiadać ogromnego domu. W naszej ofercie znajdują się nowoczesne kominki, które można instalować w każdym pomieszczeniu ponieważ nie wymagają one podłączenia do komina. Nawiązujemy tym do nastroju ciepła, do którego każdy dąży, do przyjemności obcowania z ogniem i obalamy mit, że w bloku nie można cieszyć się kominkiem. Nasze stoisko odwiedziło ponad 1100 osób więc łatwo można stwierdzić jak ważne jest łączenie prezentacji nowoczesnej oferty z budzeniem pozytywnych skojarzeń związanych z ciepłem rodzinnym – mówi Bogusław Piłat, prezes firmy Rocca.
Atrakcją targów były prezentacje mistrzów glazurnictwa w strefie ABC remontu sponsorowanej przez Leroy Merlin organizowanej juz po raz drugi przy współpracy z Polskim Zrzeszeniem Płytkarzy. Przez cały czas trwania targów mistrzowie glazurnicy pokazywali, w jaki sposób zamontować ogrzewanie podłogowe, urządzenia sanitarne, płytki ceramiczne na podłogach i ścianach. Instruktarze te cieszyły się ogromnym zainteresowaniem z racji tego, iż fachowcy wykonując każdą czynność potrafili dokładnie wyjaśnić zainteresowanym, w jaki sposób należy to zrobić.
Interesującym punktem programu była licytacja ekologicznej, designerskiej kuchni zbudowanej przez firmy HTH Ekspert w Kuchni, Hansgrohe, Comitor i SIEMENS. Została wylicytowana za bardzo korzystną kwotę 36 tys. zł. Cena minimalna wynosiła 21 350,00 zł i zgodnie z założeniami cała kwota wylicytowana powyżej stawki minimalnej została przekazana do Rodzinnego Domu Dziecka nr. 1 w Wołominie.
Niewątpliwą ciekawostką targów było stanowisko agencji Times Square Public Relations specjalizującej się w kreowaniu wizerunku firm z sektora budowlanego i wnętrzarskiego.

Odwiedzającymi targi byli nie tylko klienci indywidualni, ale również biznesowi, poszukujący partnerów w biznesie. To głównie oni byli adresatami naszej oferty. Zdecydowaliśmy się na udział w targach Idealny Dom i Wnętrze ponieważ specjalizujemy się właśnie w branży budowlanej. Nie mogło nas na nich zabraknąć. Chcieliśmy dać naszym potencjalnym klientom możliwość zapoznania się z ofertą i prowadzonymi przez nas działaniami. była to również okazja do indywidualnych rozmów z przedstawicielami firm, a co za tym idzie poznanie ich potrzeb
– mówi Wiktor Kammer, szef agencji Times Square.
Osoby odwiedzające targi wraz ze swoimi pociechami mogły zostawić je pod czujnym okiem wykwalifikowanych opiekunów z krainy zabaw BAM BAM. Dzieci mogły konstruować swoje własne budowle, a także poznawać świat fizyki i chemii podczas wykonywania eksperymentów.
Każdy z nas poszukuje inspiracji przy budowie czy remoncie domu. Szukamy miejsc gdzie z łatwością możemy poznawać i porównywać oferty różnych firm. W związku z tym targi Idealny Dom i Wnętrze cieszyły się ogromnym zainteresowaniem, liczba odwiedzających wzrosła dwukrotnie w stosunku do ubiegłorocznej edycji.