XIV Specjalistyczne Targi Techniki Sanitarnej, Grzewczej i Klimatyzacyjnej SHK w Hamburgu zgromadziły 39 000 odwiedzających i wystawców. Targi SHK Hamburg 2005 zakończyły się w sobotę 26 listopada, czwartego dnia wystawy.

Na targach swoje oferty przedstawiło 450 przedstawicieli z 17 państw. Prezentacje miały miejsce na dziewięciu poziomach, a w nowo otwartym Hall'u 14 pokazano nowości z zakresu techniki i instalacji ogrzewania, wentylacji, klimatyzacji oraz systemów sanitarnych. Dodatkiem w programie targów było forum związków branżowych oraz IT, poza tym pokazy systemów instalacyjnych, okuć miedzianych, urządzeń klimatyzacyjnych, pieców kaflowych, „Łazienki dla wszystkich” oraz pokaz specjalny nowego partnera kooperacyjnego BDH „Energia odnawialna w budynkach”. Tegoroczne SHK w Hamburgu odbyły się po trzyletniej przerwie, z nową koncepcją oraz partnerami. Ich hamburska edycja została przeniesiona z lat parzystych na nieparzyste (na zmianę z wystawą w Norymberdze). Producenci wyrobów sanitarnych byli równie zadowoleni, tym bardziej iż SHK były jedynymi targami tego sektora w tym roku. „SHK są dla nas bardzo ważne ponieważ możemy tutaj spotkać przedstawicieli wszystkich naszych grup docelowych”, powiedział Grohe Marketing Manager Armin Nowak. „Tutaj mogliśmy pokazać nasze najnowsze produkty i zyskaliśmy wielu ważnych klientów nieobecnych na ISH w Frankfurcie”. EC-Power, duński producent urządzeń elektrociepłowniczych, wystawił swoją ofertę po raz pierwszy na targach SHK, i wyraził podobą do ww pozytywną opinię - „Nawiązaliśmy wiele ważnych kontaktów podczas targów”, powiedział kierownik marketingu Michael Finderup Jansen. Firma grzewcza Conergy AG również była obecna po raz pierwszy i otrzymała podczas targów nagrodę Hamburg Solar Award 2005. „Zainteresowanie energią słoneczną znacząco wzrosło, i wiele ludzi zaczyna zbierać na ten temat informacje - w tym potencjalni użytkownicy”, powiedziała Svena Milena Schröder , odpowiedzialna za Produkt PR. Tematy takie jak dostarczanie energii i technika pomp ciepła były bardzo zauważalne, według kierownika sprzedaży Hamburskiego Electricitäts-Werke - Normanna Robinsona. Większość wystawców jest usatysfakcjonowana targami. „Ogólna ocena targów zmieniła się na lepsze w porównaniu do SHK Hamburg 2002” powiedział Dr Werner Benade, Marketing Manager Buderus Deutschland w BBT Thermotechnik GmbH. „Nowe miejsce wystawowe szczególnie poprawiło ogólną prezentację wystawy" wg opinii Friedberta Nietsche, Kierownika Hamburg Sales Office of Viessmann Werke. Uważa on używanie energii odnawialnej jako główny punkt dyskusji z klientami - „Zauważyliśmy bardzo wysoki poziom popytu na produkty z tego zakresu”. Carsten Kurp, Sales Manager Bremen w Vaillant Deutschland, podkreśliła fakt, że „te targi są istotne dla Północy”. EC-Power, duński producent urządzeń elektrociepłowniczych, wystawił swoją ofertę po raz pierwszy na targach SHK, i wyraził podobą do ww pozytywną opinię - „Nawiązaliśmy wiele ważnych kontaktów podczas targów”, powiedział kierownik marketingu Michael Finderup Jansen. Firma grzewcza Conergy AG również była obecna po raz pierwszy i otrzymała podczas targów nagrodę Hamburg Solar Award 2005. „Zainteresowanie energią słoneczną znacząco wzrosło, i wiele ludzi zaczyna zbierać na ten temat informacje - w tym potencjalni użytkownicy”, powiedziała Svena Milena Schröder , odpowiedzialna za Produkt PR. Tematy takie jak dostarczanie energii i technika pomp ciepła były bardzo zauważalne, według kierownika sprzedaży Hamburskiego Electricitäts-Werke - Normanna Robinsona. Producenci wyrobów sanitarnych byli równie zadowoleni, tym bardziej iż SHK były jedynymi targami tego sektora w tym roku. „SHK są dla nas bardzo ważne ponieważ możemy tutaj spotkać przedstawicieli wszystkich naszych grup docelowych”, powiedział Grohe Marketing Manager Armin Nowak. „Tutaj mogliśmy pokazać nasze najnowsze produkty i zyskaliśmy wielu ważnych klientów nieobecnych na ISH w Frankfurcie”. Dyrektor Zarządzający MEPA Pauli und Mendel, Reiner Pauli skomentował „Zdecydowaliśmy już, że będziemy się wystawiać na SHK pomimo naszych mieszanych uczuć co do tych targów. Ostatecznie jesteśmy bardzo usatysfakcjonowani odzewem jaki tam uzyskaliśmy”. Hurtownicy branży sanitarnej z Północnych Niemiec również są zadowoleni, a według Dirk Ehlera z Hermann Stitz&Co. „osiągnięte rezultaty przekraczają ich oczekiwania”. Frank Korner, przedstawiciel handlowy Wavin (rury z tworzywa sztucznego) był zadowolony efektem dyskusji przeprowadzonymi z hydraulikami i projektantami. Dirk Gllisch, Marketing Manager z firmy Viega był zadowolony z nowego trybu edycji targów, dzięki czemu klienci nie musieli czekać 1,5 roku aby zobaczyć nowości firmy. Wśród odwiedzających przeprowadzona została ankieta przez Hamburg Messe und Congress GmbH. Ankieta ta pokazała, że aż 86% zwiedzających twierdzi, iż kontynuacja targów jest bardzo istotna dla uzyskania informacji o nowościach i możliwościach branży. Ankietowani sklasyfikowali SHK na poziomie dobrym oraz doskonałym. Uderzający jest fakt gwałtownego wzrostu procentowego decydentów z grup docelowych wystawców, w tym wykwalifikowanych praktyków z branży oraz architektów, projektantów i inżynierów (56% w porównaniu z 36% w 2002 r.). Użytkowników obliczono na 9% ogólnej liczby odwiedzających, a ich motywacją do odwiedzenia targów była przeważnie chęć unowocześnienia systemu grzewczego (64,6%) lub nowa łazienka (45,8%). Odnotowano także znaczny wzrost proporcji odwiedzających z Macklenburg-West Pomerania, obliczony na blisko 10% (w porównaniu do 6,4% w 2002 r.).





Źródło i zdjęcia: Hamburg Messe Opracowanie: Redakcja