Data rozpoczęcia
2007-09-17
Data zakończenia
2007-09-20

17-20.09.2007 Poznań


O edycji 2006:
Targi Polagra-Food to największe w targi spożywcze Europie Środkowej i Wschodniej. Ich misją jest promocja polskiego przemysłu spożywczego oraz wspieranie innowacyjnych rozwiązań, a także tworzenie platformy wymiany wiedzy i doświadczeń między profesjonalistami z branży.
W 2006 roku wprowadzono nową formułę Polagry-Food. Tym razem impreza jest organizowana w cyklu 5-dniowym. Weekend będzie przeznaczony dla przedsiębiorczości małej i średniej, zaś kolejne 3 dni - dla dużej przedsiębiorczości.


POLAGRA-FOOD 2006 składać się będzie z pięciu salonów tematycznych: Salonu Wyrobów Spożywczych i Napojów, Salonu Maszyn i Urządzeń dla Przetwórstwa Spożywczego, Salonu Maszyn i Urządzeń dla Gastronomii oraz Salonu Franchisingu i Wyposażenia Sklepów.
Elementy, cieszące się największym uznaniem, ponownie staną się częściami składowymi tego największego w Europie Środkowo-Wschodniej spotkania branży spożywczej oraz handlu.
Wymienić należy zatem Konsumenckie Testy Produktów, do których wystawcy będą mogli nieodpłatnie zgłaszać swoje wyroby, a zwiedzający podejmą się ich ocenie, kierując się określonymi kryteriami. Producenci zyskują podczas Testów informacje na temat tych cech swoich produktów, które należy wyeliminować i tych walorów, które zdaniem konsumentów, trzeba podkreślić. Wiedza ta może posłużyć wystawcom jako nieoceniona wskazówka także przy planowaniu działań promocyjnych dot. określonych artykułów.
W wieloletnią historię targów POLAGRA-FOOD wpisało się Forum Rzemieślników Rzeźnictwa i Wędliniarstwa, Piekarstwa oraz Cukiernictwa i Forum Dodatków do Żywności. W tym roku Forum już po raz 12 skupiać będzie przedstawicieli przetwórstwa spożywczego wokół najistotniejszych tematów, stanowiących o przyszłości wymienionych branż.
Firmy uczestniczące w POLAGRA FOOD 2006 mają możliwość bezpłatnego skorzystania z przetestowania swoich produktów przez konsumentów. Testy przeprowadza tradycyjne firma konsultingowa FC HORYZONT.
Konsumenckie Testy Produktów są badaniami przeprowadzanymi przez niezależny panel konsumentów. Wynikiem jest obiektywna ocena produktu. Wyniki testów są bardzo przydatne w działalności technologicznej, produkcyjnej, marketingowej oraz w procesie certyfikacji.
Rodzaje testów do wyboru w czasie Polagra Food 2006:
- Zadowolenie klienta - badanie czy produkt satysfakcjonuje klienta.
- Test Serii Próbnej ma na celu wskazanie wariantu produktu danej firmy, który jest najlepiej oceniany przez konsumentów pod względem organoleptycznym, opakowania, ceny rynkowej.
- Panele Smakowe mają na celu wskazanie czy i w jakim stopniu smak i pozostałe cechy organoleptyczne są akceptowalne przez konsumentów.
- Akceptowalność Produktu ma na celu testu jest wskazanie czy dany produkt jest akceptowalny przez klientów czy proponowana cena jest adekwatna do jego wartości użytkowych.
Na satysfakcjonujące wydarzenia specjalne mogą liczyć przedstawiciele działów zakupów sieci handlowych. POLAGRA-FOOD 2006 to m.in. kolejne "Dwa Dni dla Dystrybucji", a więc specjalistyczne konferencje, warsztaty i prelekcje autorytetów z dziedziny marketingu, uzupełniające wiedzę handlowców o najnowsze techniki sprzedaży i monitorowania rynku. W planach organizatorów są także spotkania przedstawicieli handlu z producentami wyrobów spożywczych. Patronat nad tą częścią targów, podobnie jak w ubiegłym roku, obejmą kierowane do handlu media branżowe.
Organizatorzy spodziewają się ponad 1400 wystawców z blisko 40 krajów świata, których oferta wystawiennicza zajmie powierzchnię ponad 30 000m². Na targach będzie można spotkać regionalne produkty spożywcze, czy napoje alkoholowe z tak egzotycznych krajów jak Chiny, Indie i Brazylia. Nie zabraknie także naszych najbliższych sąsiadów: pojawią się wystąpienia narodowe z Czech, Litwy, Niemiec oraz Belgii, Danii, Francji, Hiszpanii, Włoch, Mołdawii, Turcji i Szwajcarii oraz innych. W przypadku krajów Unii Europejskiej, niewątpliwą zaletą będzie również oferta zaawansowanych technologii.
Wystawcy targów spożywczych w Poznaniu mogą oczekiwać szerokiego zainteresowania ich ofertą ze strony misji handlowych i gospodarczych z Polski, Unii Europejskiej i Europy Wschodniej, ale także spoza naszego kontynentu.
POLAGRA-FOOD 2006 odbędzie się w dniach od 16 do 20 września, szczegóły także na www.polagra-food.pl


Tematyka targów:

Salon Wyrobów Spożywczych i Napojów

- produkty mleczarskie
- mięso i przetwory mięsne
- ryby i przetwory rybne
- przetwory zbożowe
- produkty piekarnicze
- wyroby cukiernicze
- owoce, warzywa, grzyby i ich przetwory
- napoje
- produkty przemysłu tłuszczowo-olejarskiego
- koncentraty spożywcze, przyprawy
- używki
- miód i produkty pszczelarskie
Salon Maszyn i Urządzeń Spożywczych

- maszyny i urządzenia dla przemysłu spożywczego
- dla przetwórstwa żywności
- urządzenia wentylacyjne, klimatyzacyjne, grzewcze i agregaty prądotwórcze
- maszyny do formowania, dozowania i konfekcjonowania produktów
- aparatura pomiarowo-kontrolna oraz urządzenia laboratoryjne
- urządzenia chłodnicze
Salon Maszyn i Urządzeń dla Gastronomii

- maszyny i urządzenia dla:
- gastronomii
- handlu
- zakładów zbiorowego żywienia
Salon Franchisingu i Wyposażenia Sklepów

- oferta franczyzy
- wyposażenie sklepów

Organizator:


Międzynarodowe Targi Poznańskie Sp. z o.o.
Zespół Organizacji Targów B1
ul. Głogowska 14, 60-734 Poznań
tel. +48 61 869 23 65, 869 24 85, 869 23 75
fax +48 61 869 29 55
www.mtp.pl
Zespół Projektowy Targów POLAGRA FOOD
polagra-food@mtp.pl