Panasonic przedstawi najlepsze ekologiczne rozwiązania w ramach wystawy „Pociąg pomysłów” w Warszawie w dniach 31 maja – 4 czerwca 2011 r.

Pociąg pomysłów w Warszawie
Pociąg pomysłów

Warszawa, 30 maja 2011 r.

- „Pociąg pomysłów” to mobilna wystawa na pokładzie pociągu zatrzymującego się w kilkunastu europejskich miastach, promującego ekologię i rozwiązania przyszłości. Wystawa organizowana jest we współpracy z Hamburgiem – Europejską Zieloną Stolicą roku 2011

*

i ma na celu popularyzację najlepszych rozwiązań ekologicznych w miastach Europy, zapewniających zrównoważony rozwój z korzyścią dla ich obywateli.

W wagonie 6 pociągu – zaaranżowanym przez firmę Panasonic, zaprezentowane są najnowocześniejsze rozwiązania ekologiczne dostarczane przez firmę, zapobiegające zmianom klimatycznym: LED, baterie litowe, panel słoneczny, pompa cieplna. Częścią wystawy w wagonie 6 jest też ekologiczny dom Panasonic bazujący na założeniu, że w mieszkaniu przyszłości energia elektryczna będzie mogła być produkowana, magazynowana i zarządzana oraz oszczędzana przez zastosowanie odpowiednich technologii. Koncepcyjny dom pokazuje, że w przyszłości możliwe będzie życie z niemal zerową emisją dwutlenku węgla do atmosfery.

Pociąg pomysłów wyjechał z Hamburga 15 kwietnia i do 22 października odwiedzi 18 europejskich miast, w tym: Warszawę, Paryż, Brukselę, Barcelonę, Marsylię oraz Wiedeń.

"Panasonic stawia sobie za cel uzyskanie do 2018 r. miana najbardziej zielonego producenta elektroniki konsumenckiej na świecie. Ekologia stanowi ważną część strategi Panasonic pod hasłem „eco ideas”, które doskonale obrazuje nasza wystawa w ramach „pociągu pomysłów”, które 31 maja stanie w Warszawie na Pl. Defilad. W wagonie Panasonic pokazujemy jak wykorzystać najnowsze technologie do życia zgodnie z ekologicznymi założeniami. Nasz dom koncepcyjny eco ideas to demonstracja tego, jak wyobrażamy sobie mieszkanie przyszłości. W trakcie wystawy zamierzamy pokazać Polakom jak mogą dostosować swoje domy, do tego by były bardziej samowystarczalne, efektywne energetycznie i znacznie przyjaźniejsze dla środowiska naturalnego” – mówi Ireneusz Smaga, prezes firmy Panasonic w Polsce i Krajach Bałtyckich

„Pociąg pomysłów” stanie na Pl. Defilad i będzie otwarty dla zwiedzających w dniach 31 maja – 4 czerwca 2011 r. w godzinach 13.00-18.00

*Hamburg został uhonorowany tytułem „European Green Capital” przez Komisję Europejską. Ta nagroda przyznawana jest jednemu europejskiemu miastu na cały rok kalendarzowy. Po raz pierwszy nagrodę przyznano w 2010 r., Hamburg dzierży ten tytuł w r. 2011.



O eco ideas
Panasonic wspomaga działania pro-ekologiczne na całym świecie zarówno wśród swoich pracowników, jak i lokalnych społeczności. Pracujemy również nad komunikacją z akcjonariuszami i przystępnym komunikowaniem naszych działań na rzecz ochrony środowiska naturalnego. Aby zachęcić naszych pracowników i ich rodziny do aktywnego włączania się w działania na rzecz środowiska naturalnego, Panasonic promuje w Japonii kampanię obywatelską Love the Earth, zgodnie z założeniem, że tylko przepełnieni ekologicznymi ideami pracownicy mogą tworzyć naprawdę przyjazne środowisku produkty. W roku 2008 zaczęliśmy podobną kampanię w Chinach. W przyszłości planujemy objąć jej zasięgiem cały świat i zachęcić do udziału jeszcze większą liczbę pracowników. Kampania Love the Earth jest realizowana w kilku aspektach, z których najistotniejsza jest poprawa wydajności energetycznej. Kampania na rzecz ograniczenia użycia plastikowych toreb – to inicjatywa mająca zachęcić naszych pracowników do używania własnych toreb wielorazowego użytku, zamiast korzystania ze sklepowych jednorazowych torebek. W roku 2008 4200 rodzin naszych pracowników wzięło udział w programie a 3922 spośród nich sporządziło raport na temat zużycia jednorazowych plastikowych toreb w swoim domu.

O Panasonic
PanasonicPanasonic Corporation jest światowym liderem w rozwijaniu i produkcji elektroniki zaspokajającej szeroką gamę potrzeb konsumentów, biznesu i przemysłu. Firma z siedzibą w Osace, w zakończonym 31 marca 2010 roku finansowym, zanotowała sprzedaż netto w wysokości 7,42 bilionów jenów (56,6 miliardów dolarów). Akcje firmy notowane są na giełdach w Tokio, Osace, Nagoyi oraz w Nowym Jorku (symbol NYSE: PC) . Więcej informacji o firmie i marce Panasonic znajduje się pod adresem http://panasonic.net/ lub http://panasonic.pl/.